וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרשמות מוצר: כסוי מהיר מונע חום וקרינה ברכב

כיסוי פוליאסטר חדש מבטיח להוריד את החום בתא הנוסעים בחניה בשמש וכן התקנה והסרה מהירות. יצאנו לבדוק

כיסוי מהיר לרכב. צילום: Oleg Grigoryev, קובי ליאני
כיסוי מהיר לרכב/קובי ליאני, צילום: Oleg Grigoryev

הקיץ כמעט מאחורינו, אבל השמש תישאר כאן עוד חודשים ארוכים ותמשיך לטגן את המכוניות החונות שלא מתחת לקורת גג. החודש יצאנו לבדוק מוצר חדש שהגיע לשוק וזהו כיסוי מהיר לרכב המבטיח להוריד את הטמפרטורה בחלל תא הנוסעים בעת חניה בשמש.

למוצר קוראים קומפקט קאר קאבר (Compact Car Cover) והוא נמכר בעיקר בחנויות הנוחות של תחנות הדלק, באריזה לא גדולה, מקופל כיסוי בד פוליאסטר והוא מגיע במידות מדווקית בהתאם לסוג הרכב - על האריזה ישנה רשימת כלי רכב והגדלים המתאימים. כיסוי זה מבטיח השמה מהירה וקלה, כדי לחסוך את הסרבול שבעטיפת הרכב כולו, כפי שמקובל בכיסויים קונבנציונליים. כמו כן, משום שמדובר בבד "נושם", הוא אמור להפחית את החום שבתוך הרכב בשיעור של עד כדי 30 מעלות.

במסגרת ההתרשמות מהמוצר, את הכיסוי התאמנו לרכב (פולקסווגן גולף) ואת הניסוי ערכנו במשך יומיים רצופים למדידת ההבדלים. בשניהם הרכב הוחנה בשמש בדיוק באותו המקום, יום ללא הכיסוי ויום עם הכיסוי ובשני הימים נמדדה טמפרטורה חיצונית של 31 מעלות בשעה 11:00 בצהריים.

לפני שנגיע לטמפרטורות בתא הנוסעים, נספר לכם שלאחר שמבינים את העיקרון וקוראים את ההוראות הקצרות, קל להניח את הכיסוי על הרכב ובזמן קצר. את חלקיו הקדמיים קושרים למראות הרכב על ידי צמדי וולקרו ומאחור הכיסוי מחובר בחלקו על ידי כריות וואקום. למרות רוח קלילה מזדמנת, הכיסוי נשאר במקומו ולא עף. לצורת מניעת גניבה, הכיסוי מציע כבל מתכת דק שניתן אותו לחבר אל תוך תא המטען. גם הסרת הכיסוי קלה בהתאם וזהו בהחלט יתרון.

בבדיקת המעלות, גילינו שללא הכיסוי, הגיעה הטמפרטורה בתוך הרכב לכדי 58 מעלות ואילו לאחר התקנת הכיסוי ירדה הטמפרטורה בתא הנוסעים לכדי 51 מעלות. ההבדל אמנם לא גדול, וזאת אולי משום שלמרות שהכיסוי מכסה הייטב את חלונות הצד, החלון האחורי וגג הרכב שמהווים קולטי חום משמעותיים, השמשה הקדמית מכוסה רק במחציתה, החצי הגלוי מותיר את הדשבור חשוף לשמש והוא מתחמם כאילו הרכב נותר לא מכוסה כלל.

חימום הדשבורד וגלגל ההגה מקשים על התחלת הנהיגה ומכבידים על פעולת המזגן שכן הדשבורד החם מונע מהמיזוג לקרר ביעילות את תא הנוסעים. אולם מצאנו שהכיסוי היעיל של חלונות הצד מנע באופן יעיל מאוד מהמושבים להתחמם ובעיקר ממושבי ילדים המותקנים במושב האחורי וזהו יתרון חשוב לטעמנו. אם היינו נדרשים להעניק לכיסוי זה ציון, הוא היה מקבל אצלנו 8 מתוך 10 - הטמפרטורה ברכב ירדה, קל ליישמו ולהסירו מהרכב וממדיו לא מבזבזים מקום בתא המטען. את שתי הנקודות הוא מאבד על אי יכולתו לכסות לגמרי את השמשה הקדמית.

עוד אביזרים וצרכנות בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully