וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה יקר הוא צמיג זול?

ירון אדרי

29.1.2009 / 9:53

מגזין 'אוטוקאר' הבריטי ביקש לבדוק אם צמיגים זולים אכן מצדיקים את המוניטין הרע שיצא להם. יש דברים בגו

לצמיגי המכונית חשיבות גדולה לבטיחות הנסיעה, ואת זה אנו דואגים להזכיר לכם בכל הזדמנות אפשרית. אך מסתבר שגם צמיג תקין יכול להיות מסוכן, גם אם הוא חדש ומנופח בהתאם להוראות היצרן. מגזין 'אוטוקאר' הבריטי ביקש לבדוק אם נכונה הסטיגמה על איכותם של צמיגים שמקורם במזרח הרחוק, ועל כן ערך להם מבחן.

שישה מותגים העמיד המגזין למבחן, אחד אירופי ומוכר והשאר ידועים פחות ומקורם בסין וטיוואן. היות ובניגוד אלינו, את בריטניה פוקדים בממוצע כ-200 ימי גשם בשנה, מטרת המבחן היתה לבדוק את רמת בטיחותם בתנאי כביש רטובים ובעיקר את רמת האחיזה ומרחקי הבלימה.

'קונטיננטל', 'GT רדיאל', 'לינגלונג', 'נאקאנג', 'טריאנגל', 'וואנלי'. אלה המותגים שעמדו למבחן שאת רובם אגב, ניתן להשיג גם בישראל (את הגשם פחות). בתום כל הניסויים, ציינו הבוחנים לטובה את 'קונטיננטל' שצמיגיה הובילו בכל המבחנים. את ההקפה הרטובה עשתה מכונית המבחן עם צמיגים אלה בזמן המהיר ב-3.4 שניות מצמיגי ה-'GT רדיאל' למשל, שדורגו במקום השני.

המבחן החשוב ביותר כאמור הוא מרחק העצירה בבלימת חירום, במקרה זה ממהירות דיי שכיחה של 50 מייל לשעה (80.7 קמ"ש). לעצירה מוחלטת הגיעו צמיגי ה'קונטיננטל' לאחר 32 מטרים, ואחריהם 'נאנקאנג' (33 מ'), 'וואנלי' ו-'GT רדיאל' (35 מ'), 'טריאנגל' (37 מ') ו'לינגלונג' (40 מ'). עוד מציינים הבוחנים כי בקו ה-32 מטרים שם הצמיג האירופי הביא לעצירה מלאה, מכונית המבחן מצויידת בצמיגי ה'לינגלונג' עדיין נעה במהירות של 44.8 קמ"ש. המשמעות לכך כמובן, ברורה.

חמישית מכלל הצמיגים הנמכרים בבריטניה מדיי שנה הם מתוצרת המזרח, ואצלנו חלקם בשוק גדול יותר וזאת מכיוון שמחירם זול בעשרות אחוזים מאותו מותג אירופי או יפני מוכר. לשם השוואה, צמיג 'קונטיננטל' במידה 205/55 R16 עולה בבריטניה כ-76 פאונד (כ-460 שקלים), לעומת 59 פאונד ל-'GT רדיאל' או 51 פאונד 'לוואנלי'. אך בהתחשב במשמעותם של הצמיגים, לבטיחות כמובן אין מחיר כפי שציינו הבוחנים שסיכמו - "לאיכות אין תחליף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully