וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מסיחים בשעת הנהיגה

10.7.2009 / 18:41

מחקר שנערך בבריטנה ביקש לבדוק אילו הסחות דעות משבשות לנהגים הריכוז. תתפלאו, הטלפון הנייד לא במקום הראשון

עם כל כך הרבה צעצועים וממשקים בכלי-רכב מודרניים, פלא שאי אפשר להתרכז היום במעשה הנהיגה? מסיבה זו יצאו חוקרים מטעם חברת הצמיגים 'קונטיננטל', כדי להבין מהם הגורמים המרכזיים המפריעים לנהגים הבריטיים במלאכת הנהיגה, ולדרגם על פי רמת החומרה.

לטובת הפרויקט התנדבו כ-4,000 נהגים השוהים כשני שליש מזמנם מאחורי ההגה. בהיבט הכללי של המחקר, הודו שישה מכל עשרה כי הם נוטים לחלום בהקיץ בזמן נהיגה ומספר זהה שוכחים מקטעים אותם עברו בדרך ליעד. חצי מהנהגים טוענים שבדרך היומית לעבודה הם עוברים למצב "אוטומטי" וזאת מפאת השגרה השוחקת והדרך המוכרת.

עוד גילו החוקרים כי הנהגים מבצעים לפחות 3 נסיעות ביום ומבלים על הדרך כ-45 דקות בממוצע לכל נסיעה. 17 דקות משלושת רבעי השעה לעיל נותבו לשיוטים בעולם האשליות ובכל אחת מהנסיעות מופרעת פעילות הנהיגה 3 פעמים (או 4 שניות בכל הזדמנות). המכונית כבר תדאג לעצמה כנראה. עוד עולה, כי 27 אחוזים מהנהגים מאמינים (בחוסר ברירה) שהם נהגים גרועים ו-45 אחוזים אף הודו כי ריסקו את מכוניתם בגלל הסחת דעת כזו או אחרת.

על פי רשימת הסחות הדעת שנאספה, יש מידה של הפתעות בסדר החומרה. כך למשל, הגורם המשבש ביותר את הנהיגה נתון לתפעול מערכת השמע. במקום השני דו-שיח עם יושבי הרכב ובמקום השלישי לטישת עיניים בנופים החולפים. בהמשך ובסדר עולה נמצאים אכילה, מוסיקה בעוצמה גבוהה, חיפוש בתא הכפפות, התבוננות בבתים, שתייה (לא אלכוהול), התבוננות בנהגים אחרים ומענה לשאלות הולכי רגל.

מפתיע לגלות, כי בכל הרשימה לעיל לא נמצאים הנושאים החמים ביותר בנושא הפרעות בנהיגה. שליחת SMS ודיבור בנייד מאכלסים את מקומות 11 ו-13 בהתאמה ובינהם קילוף עטיפת ממתק. גם לגברים שביננו ישנו סעיף מסיח דעת הנמצא במקום ה-14 – התבוננות בבחורות "שוות" (כך נכתב במקור). מה על נשים? במקום ה-15 התבוננות בחלונות ראווה של חנויות. את רשימת 20 מסיחי הדעת סוגרים ילדים צעקניים במושב האחורי, קריאת מפה, התעסקות עם ה-GPS, התבוננות בשלטי פרסום ובמקום האחרון שירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully