וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקינות, או נמות

ירון אדרי

22.10.2009 / 14:14

מעל לשליש ממספר ההרוגים השנתי נרשם בחודשי החורף. בדיקה מקדימה במוסך מורשה לתקינות הרכב עשויה להציל חיים

כ-34 אלף תאונות דרכים עם נפגעים מתרחשות בכבישי ישראל בממוצע בחודשי החורף בין נובמבר למרץ, פי שניים מהנתונים הרשמיים שפורסמו לאורך השנים. נתון זה התגלה לאחר בדיקה מעמיקה שערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים באמצעות מרכז המידע החדש שלה. עוד מעריכים ברשות כי עשרות אלפי תאונות נוספות פשוט אינן מדווחות. שוויין של תאונות אלה למשק הישראלי נאמד במאות מיליוני שקלים.

כמידי שנה, גם בחודש הקרוב יחלו מרכזי השירות של יבואניות הרכב להציע בדיקות "הכן רכבך לחורף" ללא תשלום. יוזמה של הרשות הלאומית יחד עם פורום ארגוני הרכב בישראל תאפשר ביצוע הבדיקה בכל כניסה למוסך מורשה על ידי איגוד המוסכים עד לחודש מרץ (חלקם של המוסכים ידרוש תשלום סמלי). יש לציין כי אוטובוסים ורכב כבד מחוייבים לבדיקה בעוד שבקרב כלי הרכב הפרטיים מדובר על המלצה לעשות זאת בלבד.

בדיקה החורף תכלול את תקינות מערכת הבלמים, מערכות החשמל, מגבים, הגה ומערכות בטיחותיות אחרות. בדיקה נוספת תהיה לתקינות הצמיגים ואותה ניתן יהיה לערוך בצמיגיות המורשות. כל אחת מהבדיקות תעניק לרכב תו תקינות שתוכר על ידי עמדות הבדיקה הניידות של משרד התחבורה והמשטרה הפרוסות ברחבי ישראל. נתונים מהעבר מגלים כי 20 אחוזים מכלל המכוניות שנעצרות לבדיקה, נמצאות כלא תקינות. ברשות הלאומית ובפורום ארגוני הרכב מדגישים כי לתקלות במערכות הבלמים, ההיגוי והצמיגים עלולות להיות השלכות קטלניות.

בשנת 2008 חלה עלייה במספר כלי הרכב שניגשו לבדיקת תקינות. מנגד, חלה ירידה של 11 אחוזים במספר התאונות עם נפגעים ביחס לממוצע השנתי - 31,423 תאונות. מספר ההרוגים בחורף האחרון עמד על 160 בני אדם, לעומת 188 ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully