וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההגה בידיים של המכונית

23.10.2009 / 8:18

מערכת נהיגה אוטומטית-מונחית של וולוו תיקח את השליטה מידי הנהגים באוטוסטראדות בתוך 10 שנים. מהפכת האוטומציה בדרך

טכנולוגיה דמיונית שוולוו שכללה בשנים האחרונות זוכה עתה לאישור תפעולי מהאיחוד האירופי. ועדת התשתיות אישרה ליצרנית השוודית להתחיל בפילוט ארוך טווח בחסות פרוייקט 'SARTRE', הבוחן אמצעים להפוך את הנסיעה לאקט הפוטר את הנהג מכל פעולה הקשורה למעשה הנהיגה עצמו. וולוו מאמינה שבסיועה ניתן יהיה להפחית עומסים בכבישים, לעבור לחסכון בדלק, למגר את מכת התאונות ולהוריד את פליטת ה-CO2 בעשרות אחוזים. אז מה בעצם מסתתר מאחרי התכנית העתידנית הזו?

בסיס הפטנט נשען על עקרון הרכבת, כלומר קטר בחזית המוביל קרונות נוסעים בתוואי מודרך לאורך מאות ק"מ. להבדיל ממסילות ריקות ודרך טבולה בנופים, כאן יאלצו הנהגים לבלות את הזמן על אספלט ובמקום קטר, את המושכות אוחזת משאית, מונית או כל רכב ציבורי בו ספון נהג בעל ניסיון רב בנהיגה על הכבישים. השליטה נעשית על ידי קבינה עמוסה בציוד אלקטרוני מתקדם, כשמאחריה משתרך טור מכוניות המניע בין שש לשמונה כלי-רכב שלנהגים בו אין שום שליטה על כוון הנסיעה ברגע שחברו לדבוקה במסלול.

וולוו טוענת שהפתרון הגלום במערכת מתיר לנהגים לעסוק באמת במה שחשוב להם. אלו בעיקר עניינים שקשורים לבידור ותעסוקה. את הזמן הפנוי והרגוע אפשר לתעל לטובת שיחות בטלפון, לערוך ישיבות בתוך המכונית, לשחק, לקרוא, לאכול ואפילו לתפוס תנומה קלה בדרך המהירה. מה לא עושים למען מפלס נרווים רדום לקראת יום חדש במשרד.

דקות ספורות לפני שהנהג מגיע ליעדו, הוא מקבל התרעה אור-קולית למערכת השמע על כך שהוא נמצא בסמוך ליציאה. הוא מבקש רשות מהמוביל להתנתק מהמשלחת והמערכת מעבירה השליטה על המכונית חזרה לידיו של הנהג. שאר המכוניות בקבוצה ממשיכות הלאה אל נקודת היציאה האישית שלהן שהוגדרה מראש.

וולוו תפעיל את הפרוייקט במקטעים סגורים ברחבי אירופה בשלוש השנים הקרובות. כנראה שב-2015 נוכל לדעת עד כמה אנחנו בני-האדם הופכים מיותרים בצילן של טכנולוגיות מדע-בדיוני כגון אלה.

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully