וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו מונעת תאונה, ב.מ.וו פחות

ירון אדרי

24.5.2011 / 11:00

ארגון הבטיחות הגרמני ADAC בחן את מערכת מניעת ההתנגשות של שש מכוניות. וולוו כיכבה, הגרמניות פחות ואינפיניטי לא ממש הרשימה

כולנו מכירים את מבחני הריסוק שעורכים למכוניות, ואשר מדרגים את בטיחותן לנוסעים והולכי הרגל. ארגון הבטיחות הגרמני ADAC מציג כעת את תוצאות סדרת המבחנים האחרונים שערך לבחינת הגנתן של מכוניות, אלא שהפעם לא נדרשו ריסוקים. הפעם בדקו הגרמנים, בפעם הראשונה, את יעילותן של מערכות הבטיחות האלקטרוניות למניעת התנגשות. לפעמים התאונה זה כבר שלב אחד מאוחר מידי.

מערכות הגנה למניעת תאונות מותקנות בעיקר ברכבי פרימיום מאובזרים, ושישה מהם נילקחו על ידי ADAC למבחן – אודי A6, אינפיניטי M37, ב.מ.וו 530, וולוו V60 (גרסת הסטיישן של S60), מרצדס CLS ופולקסווגן פאסאט. במסגרת זו נבחנו מספר תרחישי פגיעה אפשריים כדי לדרג מי עושה זאת טוב יותר. כך למשל נבדקו מניעת התנגשות בתנועה במהירות איטית, מניעת התנגשות ברכב מאט או ברכב עוצר לחלוטין ומניעת התנגשות ברכב עומד.

את הציון הגבוה ביותר במבחן – "טוב מאוד", קיבלה וולוו. ADAC ציינו לטובה את המערכת המביאה את ה-V60 לכדי עצירה מלאה באופן היעיל ביותר גם מבלי שהנהג הבחין במכשול. פגיעה אמנם כמעט ובלתי נמנעת לחלוטין במהירות שאינה איטית, אולם תוצאות ההתנגשות אם תתרחש הינן קלות. עוד נאמר שעם מערכת ה'סייפטי סיטי' וזיהוי הולכי רגל, עד מהירות של 40 קמ"ש ניתן למנוע את התאונה לחלוטין.

עם הציון 'טוב', ה-CLS וה-A6 חולקות יחדיו את המקום השני כשלגבי האחרונה הודגשה לחיוב מערכת ההתראה הוויזואלית בתא הנוסעים עבור הנהג. ציון זהה ניתן גם לפאסאט למרות שלא בלמה ברמה של חברותיה לציון. במקום האחרון יחדיו דורגו הסדרה 5 וה-M היפנית, בהן נמצא כי המערכת לא ממש הפחיתה מהירות מרגע זיהוי המכשול.

בהמלצותיו, רושם ADAC כי יש להרחיב את השימוש במערכות שכאלו גם במכוניות מסגמנטים קטנים יותר וכן במותגים העממיים. אלה כמו בקרת יציבות, עשויות להציל חיים רבים ולכן הם ממליצים שבמידה וישנה מערכת, לא לאפשר ניתוקה באמצעות מתג. ובכל מקרה, ב-ADAC ממשיכים לצדד בעובדה כי למרות יעילותן הגדולה תשומת ליבו של הנהג חשובה לא פחות, רק טוב שיש מי ששומר עליו במידה והוא כושל או לא מגיב מספיק מהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully