וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט מוטורי: זוכים בהכרה

ירון אדרי

20.8.2008 / 11:08

שר התרבות, המדע והספורט ראלב מג'דלה יעניק ביום חמישי הכרה רשמית לעמותת הכידונאים וההתאחדות לענפי השטח

מחר (חמישי), תירשם היסטוריה בענף הספורט המוטורי המקומי עם הכרתן הרשמית של שתי התאחדויות המירוצים הראשונות בישראל על ידי הרשויות. הטקס יערך במעמד שר התרבות, המדע והספורט ראלב מג'אדלה. כפי שסיפרנו לכם לראשונה כאן בוואלה! רכב לפני כחודש, אישר השר מג'אדלה את הקמתן של שתי התאחדויות המירוצים אשר יסדירו כל אחת את תחום אחריותה.

ראשונה היא התאחדות הכידונאים הכוללת את כל ענפי הדו גלגלי והטרקטורונים, ושנייה היא ההתאחדות המאגדת את כל ענפי השטח. כחלק מההכרה הרשמית, תזכנה ההתאחדויות להנות לחלק מתקציב בן 800 אלף שקלים אותו מעמידה לרשותן רשות הספורט עד לסוף שנת 2008. ב-2009, תזכנה ההתאחדויות לתקציב גדול יותר.

שתי התאחדויות נוספות צפויות לקבל הכרה בעתיד, אולם זה יקרה רק לאחר שהעמותות בכל ענף תגענה להסדר בינהן. עיקר הבעיות נמצאות בין עמותת נהגי המירוץ IRDA לעמותת נהגי הראלי, אולם החלטה של הראשונה צפוי לסלול דרך להסכמה. בענף זה כלולים גם הספורט העממי (ג'ימקאנה) ודראג. בענף הקארטינג, פועלות שתי עמותות שעדיין לא הגיעו להסכמות בינהן. לדברי ראש רשות הספורט המוטורי יוסי ניסן, לא ניתן יהיה לאשר ההתאחדויות הנוספות כל עוד נרשם פילוג בתוכן.

אלא שלמרות היום ההיסטורי, מירוצים חוקיים עדיין אינם מורשים בישראל וזאת עד אשר תאושרנה כל התקנות להסדרתם.

שאלת היום: האם מלחמות היהודים ימשיכו להעיב על קיומו של ספורט מוטורי בישראל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully