וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל ברדה: מקום שלישי בהונגרורינג

כבר רואים את סוף העונה, אבל בגלל בחירת צמיגים שגויה, גל ברדה מפספס הזדמנות להגיע אל המקום השני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תמונות של יפייפיות שלובשות מעט מאוד בד צבעוני מופיעות לי על צג הטלפון. זה גל ברדה, הוא, כך הסתבר, נמצא ממש ברגעים אלה במסלול ברנו כאורח VIP של מירוץ המוטו GP. "לא רע" הגבתי, "איך זה להיות מאחורי הקלעים של הקרקס המהיר הזה?". "עזוב" כתב גל עם סמלון עצוב משהו - "עדיף לראות את המירוץ בטלוויזיה. זה עושה לי הרגשה רעה לראות את כל זה מסביב. מדכא" סיים גל. "למה מדכא?" שאלתי בפליאה. "כי אני הייתי זה שצריך לרכב שם ואתה מגלה שזה בלתי אפשרי. האירוע הזה מושקע במיליונים יורואים. שתבין, הטריבונות מלאות ואפילו מטוסי קרב עוברים פה במפגן אווירי לכבוד המירוץ. בסבב שלנו המקום נראה אחרת לגמרי. ריק."

עולם אחר בעולם אחר

אחד הפרסים שקיבל גל לכבוד הסיום במקום השלישי בעונה הקודמת של הסופרבייק צ'אלנג' הרומני היה אירוח VIP במוטו GP, בברנו, הכל כולל הכל וגם גישה אל הפאדוק ומאחורי הקלעים. רק חודש אחד קודם גל התחרה במסלול זה ולדבריו, כאילו מדובר בשני מקומות שונים לגמרי - "כשהמוטו GP כאן, יש שומרים בכל מקום, שוטרים שמכוונים לאן להגיע, אנשים הולכים קילומטרים מהפארקים של החניה אל המסלול, הטריבונות מלאות ב-50-60 אלף צופים, יש הפנינג שלם של חנויות מוכרים קונים - חולצות, אוכל, ציוד רכיבה וכו'. מעיירה נידחת תוך יומיים היא הופכת למנהטן מבחינת כמות האנשים שמסתובבים שם והצבעוניות".

גל הגיע למסלול ביום שבת, בדיוק כשהרוכבים התארגנו לאימון בוקר. "אתה בהתחלה עדיין בהלם כי פתאום אתה רואה רוכבים מפורסמים מולך ולא בטלוויזיה, אבל אחרי שעה, שעה וחצי, רק רציתי לעוף משם. כי אתה מבין עד כמה הרמה שם גבוהה, עד כמה זה מתוקצב ברמות פסיכיות, כמו שבקווליפיינג (מקצה דירוג. ק.ל) שני מטוסי קרב עושים פעלולים באוויר לכבודם. אירוע של מיליונים. אירוע מטורף ביחס לכל קנה מידה, על אחת כמה וכמה על סבב הסופרבייק שאני מתחרה בו".

גל מספר כי רק מלעמוד מול מוסך נייד של קבוצה הוא נאכל מקנאה. "איך שאופנוע נכנס, מפרקים אותו בדקות. אחד מנקה אותו, וצוות שלם עובד על כיולים קטנים שכוללים הכל, מהאלקטרוניקה ועד המכאניקה. בתור מתחרה, לראות את כל זה, זה הוריד אותי באותו רגע ראשוני, אבל זה נתן לי את הרצון לעשות את ה'וויליד-קארד' באליפות העולם בשנה הבאה בסופרבייק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחזרה למציאות

גל לא ידע את אשר נפל עליו. אושר כזה ומפתיע כל כך על המסלול, לא היה לו מזמן. לאחר שזינק חזק מאוד מהמקום השני בגריד, כבר בפניה הראשונה של מסלול ההונגרורינג גל מצליח להקדים את קזאקו המוביל אל הסיבוב, נכנס מתחתיו פנימה ותפס את המקום הראשון. "היה לי ברור שיהיו קרבות וקזאקו ינסה לתפוס אותי, אבל יצא מצב שאני מסיים הקפה ועדיין אף אחד לא עוקף אותי. קזאקו מהיר ממני, אין כאן שאלה, אבל זה שהוא לא הצליח לייצר עקיפה הקפה שלמה, הפתיעה מאוד. כנראה בגלל הלחץ, באחד ה-Sים הבאים, הקדמי איבד לי אחיזה, מה שבהמשך פגע לי מאוד בביטחון. הקצב שלי נפגע מזה ובסוף ההקפה שניה, על הברקסים בסוף הישורת, קזאקו הצליח לעקוף ולהחזיר לעצמו את ההובלה".

אל המשך המירוץ נחזור מיד, שכן ענייני החלקת הצמיג הקדמי, והצמיגים בכלל היוו בעיה של ממש במירוץ הונגרוגינג בסבב הסופרבייק ההונגרי. גל תכנן להשתמש בסט צמיגים אחד ליום - "זה מספיק" מציין גל. "ביום שישי עליתי לרכב ב-14:30 במקום ב-8:00 בבוקר משום שבכל הזמן הזה העדפתי להתקין את הקפיצים החדשים והקשיחים ובכך לפתור את הבעיה בכיול המתלים שגיליתי במירוצים הקודמים. זו עבודה מורכבת, לפתוח כל בולם, לוודא גובה שמן, לראות שהפרונט במקום וכל זה בלי שיש לי מוסך ששם אני יכול להרים את האופנוע. כאן הכל לבד והכל קשה".

ביום האימון הראשון, על האופנוע היו הצמיגים מהמירוץ הקודם - צמיגי מדיום מקדימה, מדיום סופט מאחור. היה בהם מספיק בשר כדי להעביר עליהם את האימון שנותר לו. "מזג האוויר היה קר והצמיגים האלה התפרקו בגלל הטמפרטורות הנמוכות. ביום שישי בערב, גיליתי שאין את הצמיגים שאני בדרך כלל רוכב איתם ברמת מדיום. מדיום היו רק בצמיגי סליקס וההבדל בניהם לצמיגים רגילים הוא מידה שונה שמשנה את הגיאומטריה של האופנוע וגם הפרופיל של הצמיג שונה. צמיגי ה-DOT שאני בדרך כלל רוכב איתם הם יותר בצורה של V, הסליקס עגול יותר כמו U. משהו שעוד לא הכרתי כי מלפנים היה לי צמיג רגיל ומאחור סליקס מדיום" תיאר גל את ראשיתה של הבעיה. בסופו של דבר עלה גל למירוץ עם צמיגי סליקס מלפנים ומאחור - פעם ראשונה עם סליקס מלפנים. בסופו של דבר, החשש מטמפרטורות נמוכות התנדף. בזמן המירוץ היה חם ולא ניתן היה לחזות זאת, שכן אם כן, גל היה רוכב עם צמיגי מדיום סופט כמו שהוא רגיל ולא סליקס שאינם מתאימים לאופנוע ולתנאי המסלול, יתכן והכל היה נראה אחרת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מירוץ לצורך אימון

בשל עומס של רוכבים על המסלול בימי האימונים, גל לא הצליח לקבל מספיק הקפות נקיות על המסלול כדי להתאמן בקצב רכיבה גבוה, למרות שנכח בכל סבבי האימונים. לכן, החליט להצטרף למירוץ מקדים שנערך ביום שבת ואינו קשור לליגה, בתקווה לקבל שם מספיק הקפות לאימון. אבל שעתיים לפני המירוץ גל גילה שהוא לא רשום למירוץ והמארגן החליט בכל זאת לאפשר לו לזנק, אך לזנק מהפיטס.

למירוץ עלה עם צמיג אחורי לא חדש אבל במצב טוב מאוד וקדמי משומש ברמה של 50 אחוז. בהקפת החימום, גל מגלה שבזינוק מהמקום האחרון, למרות שהוא מהיר מכל המשתתפים, אין סיכוי לעקוף את כולם כדי להוביל ולקבל מסלול נקי. אז החליט לתת לכולם להתרחק בזינוק, להמתין כדקה להתרחק ואז החל את המירוץ של עצמו.

גל הצליח לעשות שלוש הקפות נקיות ברציפות בזמן של 1:56 שניות, וזה הזמן הכי טוב שינוץ המתחרה העיקש של גל השיג מאוחר יותר במירוץ עצמו. גל ציפה להשיג זמן מהיר יותר במירוץ וזה מה שעשוי סוף סוף לאפשר לו להעפיל מעבר למקום השלישי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוזרים למירוץ וגל בחוד

גל לא הופתע שקזאקו עקף אותו בפניה. "הוא לא היה אגרסיבי כמו שהוא היה עם ינוץ בסלובקיה, הוא לא נצמד יותר מדי ולכן העקיפה לא הייתה לחוצה. למרות זאת, היה ברור שלא אוכל להחזיר לו פייט. הוא מהיר ממני בשניה להקפה, אבל אני מאמין שאם הייתי עם הצמיגים הנכונים, הייתי איתו בזמנים ולא היה לו כל כך קל לעקוף אותי".

קזאקו החל לצבור מטרים מגל ואחרי הקפה, הפער בניהם היה כעשרה מטרים - מרחק קצר, אבל כמעט בלתי אפשרי עבור גל לצמצם. הקפה אחת אחר כך, ינוץ הצליח לבצע על גל את אותה עקיפה בדיוק ובאותו המקום. "ידעתי שינוץ הוא בקצב שלי ולא יכול להתרחק כמו קזאקו, אז רדפתי אחריו כל הזמן. באחת הפניות ניסיתי להיכנס מתחתיו לפניה, אבל הוא חסם אותי וכך היינו צמודים צמיג לצמיג במשך שלוש הקפות".

"באותו רגע של המירוץ, אין יותר מדי זמן לחשוב, אבל הבנתי שעשיתי טעות בבחירה של הצמיגים ושהיא כנראה תעלה לי בתוצאה. אבל אני ממשיך לנסות וממשיך לדחוף וללחוץ את האופנוע עד המגבלות. זו הרגשה של פספוס אדיר. אם היו לי צמיגים שאני מכיר יותר, שבדיעבד יכולתי ללכת עליהם כי מזג האוויר אפשר את זה וגם קזאקו וגם ינוץ בחרו בהם, יכולתי להוריד שניה מלאה להקפה מהזמן שלי וזה מהסיבה הפשוטה שיום לפני עם צמיג משומש הצלחתי להגיע ל-1:56 וכששמתי סיליקס שלא היו נכונים לאותה סיטואציה, הגעתי ל-1:57.2 דקות במירוץ". כלל האצבע גורס שצמיג חדש מצליח לקזז בין שניה לשתיים להקפה ואת ה-1:56 השיג גל עם צמיגים משומשים.

"זו טעות של טירון" מסביר גל בפנים חמוצות. "אף פעם לא עושים שינויים לפני מירוץ, אבל עברתי עוד שיעור. זה עלה לי באפשרות לעלות למדרגה גבוהה יותר בפודיום, אבל זה מלמד לעתיד". בסוף ההקפה השמינית גל חוצה את קו הסיום כשלושים מטרים אחרי ינוץ ושוב במקום השלישי.

המירוץ הבא בסבב יערך ב-5 באוקטובר במסלול חדש לגמרי ברומניה ולכן התנאים שווים לכולם. אבל הבעיה כאן הנה אישית לגמרי. המרוץ אמנם יערך כמקובל בים ראשון, אך האימונים המקדימים יהיו בשישי ושבת, בדיוק על יום הכיפורים וזו בעיה עבור גל. לכן, בתחילה גל שקל שלא להגיע למירוץ, אך אז המתחרה שבמקום הרביעי ברשימת הניקוד, עשוי לעקוף את גל בנקודה אחת ולגזול ממנו את המקום השלישי הכללי. הפתרון בשלב זה נראה שגל יטוס קודם לשם האימון, בשבוע לפני המירוץ ויגיע ישירות אל המירוץ ביום ראשון. אנחנו נהיה שם כדי לתמוך בו.

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully