וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט עולמי: צוות פוינטר–3M במקום הראשון בראלי בלקן!

24.9.2014 / 10:44

לאחר ארבעה ימי מרוץ תובעניים ומלאי בוץ, הלל סגל ורז היימן מובילים ב-27 דקות את הדרוג הכללי של ראלי בלקן (בולגריה). גל שחם ונמרוד 'קיד' שומרים על קצב טוב, דורון וינטר פרש עקב פציעה

סטילס: נטי לוי, עדי שפרן (כפרה), עופר אדר

ראלי בלקן. נטי לוי, עדי שפרן (כפרה), עופר אדר, מערכת וואלה! NEWS
פוינטר-3M דוהרים בבלקן, לקראת פודיום אפשרי. צילום, נטי לוי/מערכת וואלה! NEWS, נטי לוי, עדי שפרן (כפרה), עופר אדר

פרולוג

ראלי בלקן הוא מרוץ הראלי הארוך והקשה ביותר באירופה, מושך אליו מאות מתחרים על אופנועים, טרקטורונים, רכבי 4X4 ואפילו משאיות. יש בו קטגוריית עבירות 'אקסטרים' וקטגוריית 'קרוס קאונטרי' מהירה, בה מתחרים שלושת הצוותים הישראליים שיצאו לבולגריה. האופנוען דורון וינטר שלקח בשנה שעברה את המקום השני ניסה לשחזר את הישגו, אך לשווא. 40 קילומטרים לאחר הזינוק ליום השני ניסה לעקוף אופנוען אחר, נבלע באבק הסמיך והתרסק על סלע איתן, שבר אצבעותיו ואיבד את ההכרה. מסוק חילץ אותו לבית החולים וכעת הוא מתלוצץ עם רופאיו, ומתכנן מקצה נקמה לשנה הבאה.

צוות פוינטר–3M ניצל את היום השני כדי להיחלץ מהמקום ה-29 ממנו הוזנק לראלי, עקף 26 מתחרים והתייצב בעמדת זינוק טובה להובלת המרוץ. היה זה יום בו נהגו כ-350 קילומטרים בשבילים מהירים ונקיים יחסית, מה שאיפשר להם לקבוע תוצאה מצוינת. בסטייג'ים היו שבילים המאפשרים נהיגה ב-150 קמ"ש, ולצדם קוליסים עמוקים ובעיות ניווט שעיכבו את המתחרים. בסוף היום השלישי הובילו היימן-סגל את הדרוג הכללי, 21 שניות לפני הצוות הבולגרי, פאונוב-וואסילב. צוות קוקה-קולה זירו (גל שחם ונמרוד 'קיד') במקום הרביעי, 9:21 דקות אחרי רז והלל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

מבול באמצע הדרך

בלילה השלישי הסתערה סופה אדירה על חניון המרוץ ב-Sliven, העיפה באוויר את אוהל הטיפולים של הקבוצה הישראלית, והותירה אגמי בוץ אדירים. הגשם הציף גם את שני הסטייג'ים של היום הרביעי, מה שהבטיח למשתתפים מלחמת בוץ רצינית מאוד. בניגוד למקובל במרוצי ראלי, זינוק הבוקר נערך על מסלול שדה תעופה נטוש, בשלישיות; רז והלל זינקו עם הניסן פטרול של פאונוב-וואסילב והמרצדס G של סטנסקי-טוביאס. למנוע הדיזל הצנוע של רז והלל לא היה סיכוי מול הבולגרים והגרמנים, וגיבורינו נכנסו אחרונים אל שבילי היער.



אירוע הפורמולה בירושלים, 6-7 באוקטובר

את ה-G הגרמני השיגו ועקפו לאחר 20 קילומטרים, אל הפטרול הגיעו לאחר 30 קילומטרים נוספים. הצוותים המקומיים ידעו מה מחכה להם, והרכיבו 'צמיגי טרקטור' אימתניים, בעלי אחיזה מעולה בבוץ שהמתין בהמשך הדרך. "לא האמנתי שאוכל לנסוע עם צמיגי ה-TOYO שלנו, בקצב צמיגי הטרקטור של הבולגרים", סיפר לי רז בשעת לילה מאוחרת. "ה'טויו' Open Country נותנים לנו ביצועים מצוינים במגוון סוגי קרקע, אבל בסטייג' של בוץ חקלאי? הם הפתיעו מאוד לטובה". למרות שהצמיגים עדיין במצב מצוין לאחר מחצית הראלי, הורכב סט TOYO חדש שישמור את האחיזה בקרקע הבוצית.

ראלי בלקן. נטי לוי, עדי שפרן (כפרה), עופר אדר, מערכת וואלה! NEWS
פוינטר-3M עם TOYO, על שפת הים השחור. צילום, נטי לוי/מערכת וואלה! NEWS, נטי לוי, עדי שפרן (כפרה), עופר אדר

הלל ניווט היטב את הצוללת הצהובה (סוף סוף הייתה הצדקה לתואר ה'צוללת'...) לאורך 250 קילומטרים מדורגים, מהקשים ביותר אותם נהגו אי פעם. הצוות גמר את היום הרביעי במקום השני אבל שומר על מיקומו הראשון בדירוג הכללי, ואף הגדיל את הפער מהבולגרים שמאחוריהם – כרגע יש להם יתרון של 27 דקות, זה הרבה זמן. שבעה קילומטרים לפני הסיום נתקע הפטרול הבולגרי במים עמוקים, וגרם לתקלות במנוע – לא ברור עדיין מה משמעות הנזק.

סיכום ביניים, ותודות לספונסורים

אומרים ש"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר" אבל בינתיים מאירה אלת המזל את פניה להלל סגל ורז היימן. צוות פוינטר-M3 מוביל את ראלי בלקן ברסלאו לאחר ארבעה ימים, בשאיפה להגן על מקומו הראשון אותו הרוויח ביושר רב. צוות קוקה-קולה זירו הפגין ביצועים טובים, ובסוף היום השלישי היו מדורגים במקום הרביעי. במועד כתיבת שורות אלה עוד לא פורסמו תוצאות היום הרביעי, אבל נראה כי הבוץ דרדר את שחם ו'קיד' בדירוג, לאחר פנצ'ר ומספר תקיעות בבוץ; הם הגיעו למחנה מאוחר בלילה. עקב הבוץ הרב המציף את מסלול היום (24 לספטמבר) קוצר יום המרוץ החמישי, משני סטייג'ים של 150 ק"מ כל אחד, לסטייג' בודד של 130 קילומטרים מדודים ועוד נסיעה מנהלתית של כ-106 קילומטרים.

אנו מאחלים למתמודדים הצלחה בהמשך הדרך, ושולחים את תודתם לספונסורים התומכים במעשים ותקציבים: פוינטר, 3M, אוטולוקס יבואנית צמיגיTOYO , חברת השילוח ICL , הנפלד (יבואני WARN ו-ARB), טלפארמה, גילת סאטקום, קוקה קולה זירו. תודות גם לאנשי הסיוע שמסייעים למתחרים בהתנדבות, צדי מלר מ'רסטה' ושגיא היימן רב הפעלים. למעקב Live אחרי המתחרים ולקטעי וידיאו, היכנסו לאתר התחרות הרשמי ועקבו אחר הישראלים.

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • ראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully