וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה מגמגמת בשיווק הקורולה החדשה

תומר הדר

29.3.2007 / 6:57

היבואנית תחייב רוכשים לבצע נסיעת מבחן. בדגם החדש תיבת הילוכים רובוטית, המשפרת ביצועים אך עלולה לפגוע בחוויית הנסיעה

כל לקוח שירכוש את טויוטה קורולה החדשה, שתושק בישראל בחודש הבא, יחויב לבצע נסיעת מבחן במכונית ולחתום על טופס בו הוא מאשר שביצע את הנסיעה - כך נודע ל-TheMarker.

מדוע כל רוכשי קורולה פוטנציאליים יצטרכו לנסוע על המכונית לפני הרכישה? עד לאחרונה נמכרו בישראל דגמי קורולה עם תיבת הילוכים אוטומטית סטנדרטית, אך החל בשנת הדגם 2008, שתיפתח בחודש הבא, יימכרו דגמי קורולה כשהם מצוידים בתיבת הילוכים רובוטית. מדובר בתיבת הילוכים ידנית, אלא שהפעלת המצמד (קלאץ') והחלפת ההילוכים מבוצעות בידי מנגנון מכני ממוחשב ("רובוט").

תיבת ההילוכים הרובוטית היא יצור כלאיים שבין תיבה ידנית ואוטומטית: כמו בתיבת ההילוכים האוטומטית, הנהג אינו צריך ללחוץ על דוושת המצמד ולהעביר הילוכים, אך כמו בתיבה הידנית, עליו לשחרר את דוושת הגז בעת העברת ההילוכים האוטומטית.

התיבה הרובוטית חוסכת דלק והיא אף זולה יותר לייצור, ולכן מוזילה את המכונית. עם זאת, תיבות הילוכים רובוטיות עלולות לגרום רעידות או מכות קלות בעת החלפת הילוכים, ואינן מונעות הידרדרות לאחור בעת זינוק בעלייה.

"בכנס סוכנים שהתקיים באחרונה קיבלנו מההנהלה הוראה חד-משמעית", מספר בעל סוכנות טויוטה, שביקש להישאר בעילום שם, "כל לקוח שירכוש את טויוטה קורולה החדשה יהיה חייב לחתום על טופס מיוחד שמאשר שהוא נסע במכונית.

"הנהיגה במכונית שמצוידת בתיבת הילוכים רובוטית היא שונה לחלוטין", אומר סוכן טויוטה, "צריך לנהוג בה כמו שנוהגים באוטובוס - להרפות מדוושת הגז בזמן העברות הילוכים. הרבה לקוחות חזרו אלינו בתלונות: הם טענו שמכרנו להם מכונית מקולקלת".

"מחלת ים בזינוק בעלייה"

הדור הראשון של טויוטה יאריס, שנמכר בישראל עד 2005, צויד בתיבת הילוכים אוטומטית סטנדרטית, ואילו הדור השני, שהושק בישראל בשנה שעברה, צויד בתיבת הילוכים רובוטית, שסגנון פעולתה זכה לביקורת מצד הקהל ועיתונות הרכב. נתוני המכירות מצביעים על ירידה בפופולריות של יאריס עם התיבה הרובוטית החדשה: ב-2005 נמכרו בישראל 1,445 טויוטה יאריס, ואילו ב-2006 ירד מספרן ל-869 בלבד.

יבואני רכב מתחרים כבר עשו שיעורי בית, והם מנסים לנצל את התיבה החדשה כדי למשוך לקוחות לכיוונם. "לא כדאי לך לקנות קורולה", ניסה אתמול סוכן של ניסאן לשכנע לקוח מזדמן, "זה אותו גיר כמו טויוטה יאריס. אתה תקבל מחלת ים". "מדובר במכוניות שעושות בעיות בזינוק בעלייה, ותיבות ההילוכים שלהן מטלטלות את המכונית בעת העברת הילוכים", אמר אתמול סוכן של מאזדה בשיחת טלפון עם לקוח מזדמן, "תיבת ההילוכים הרובוטית בעייתית".

יבואנית ניסאן ורנו, קרסו, הגדילה לעשות: לרשות הסוכנים הועמדה טויוטה יאריס רובוטית, כדי לחזק את טיעוניהם נגד התיבה.

מה אומרים הקניינים?

אבל הקניינים הגדולים באמת של טויוטה קורולה - כמו גם של מאזדה 3, רנו מגאן ופורד פוקוס - אינם הלקוחות הפרטיים, אלא ציי הרכב וחברות הליסינג. מדובר בקבוצה מצומצמת של מקבלי החלטות, שיכולים לחרוץ את גורלו של דגם. "בכוונתנו להזמין בשלב ראשון כמות קטנה מאוד של מכוניות מהדגם החדש", אומר מוני בר, מנכ"ל חברת ההשכרה והליסינג באדג'ט, "שישמשו אותנו לצורך ניסוי. תיבות ההילוכים הרובוטיות סובלות מהתנהגות מוזרה. אם הלקוחות לא יאהבו אותן - לא נזמין עוד.

דרור גורלניק, מנהל השיווק של יבואנית טויוטה, יוניון מוטורס, מסר בתגובה: "תיבת ההילוכים הרובוטית תורמת לצמצום זיהום האוויר ותצרוכת הדלק, ומשפרת את ביצועיה הדינמיים של המכונית. הירידה במכירות היאריס נבעה מקשיי אספקה ומחיר גבוה מזה של הדגם הקודם, ואין לה קשר לסוג תיבת ההילוכים.

"אנו ממליצים לכל אדם שקונה מכונית חדשה לבצע נסיעת מבחן. מכיוון שתיבת ההילוכים הרובוטית מתנהגת באופן שונה מתיבת הילוכים אוטומטית רגילה, נעניק לכל לקוח אפשרות לבצע נסיעת מבחן במכונית. לשם כך נעמיד כמות גדולה של מכוניות למבחן, ולקוחותינו יוכלו לקבל החלטה חכמה אם לקנות את המכוניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully