וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייעתם לאופנוע בתאונה? צפו לקנס

21.5.2007 / 9:49

נהג שעצר לסייע לאופנוען שנפגע בתאונה קיבל קנס של 500 ש' בגין חניה שלא כחוק. פניותיו לעירייה, למשטרה ולביהמ"ש לא הועילו

הסרטון שהציג מאות נהגים חולפים באדישות ליד גופתו השרועה על הכביש של רוכב קטנוע שנפגע בתאונת דרכים, זעזע רבים, ואף גרר איום של השר לביטחון פנים לתבוע את הנהגים שלא סייעו לו. ואולם, [[עיריית תל אביב]] לא מקלה על נהגים שמעוניינים לסייע לנפגעי תאונות דרכים, כפי שמוכיח סיפורו של ואדים חליף, שחקן תיאטרון בן 27 מתל אביב.

חליף הבחין לפני כשנה באופנוע הפוך על כביש אחד הרחובות התל-אביביים בהם נסע, עצר את רכבו, תוך שהוא מקפיד לחנות אותו באופן שלא יחסום את נתיב הנסיעה, וניגש להגיש סיוע לרוכב. כשהגיע לזירת התאונה התברר לו מעוברי אורח שהנהג הפצוע כבר פונה לבית החולים. חליף שב לרכבו, דקות ספורות אחרי שעזב אותו, ולידו מצא פקחית חנייה עירונית בעודה רושמת לו דו"ח תנועה על סך 500 שקלים. "הסברתי לה שעצרתי כדי לסייע בתאונה, אבל היא אמרה שזה לא מעניין אותה", סיפר חליף ל"מעריב".

חליף פנה לעירייה בבקשה לבטל את הדו"ח לאור הנסיבות, אולם ללא הועיל. גם פנייתו למשטרה, בבקשה לקבל מסמך רשמי שיאמת את סיפורו מול העירייה, נענתה בשלילה. חליף ניצל את זכותו למשפט, ושטח את טענותיו בפני שופטת בבית משפט בתל אביב. העירייה טענה בדיון כי אינה מחויבת לבדוק את פרטי התאונה, וכי עובדה היא שחליף חנה את רכבו שלא כחוק. השופטת גילתה אמנם סימפטיה למצבו של חליף אולם סירבה לבטל את הדו"ח.

העירייה מסרה בתגובה כי אם ישוב חליף ויערער על הדו"ח, בצירוף ההוכחות הנדרשות לסיפורו, יישקל ביטול הדו"ח, אולם חליף המאוכזב אומר כי "במקום לעודד אזרחים לעצור ולסייע לפצועים, העירייה מעודדת אותם לגלות אדישות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully