וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד המוסכים: הפקרות בביטוח

31.7.2008 / 10:47

איגוד המוסכים הגיש הבוקר תלונה חמורה אודות סוכני ביטוח שקיבלו טובות הנאה מ"מוסכי הסדר"

בעקבות חשיפת התוכנית "שומר מסך" של אמנון לוי אודות סוכני ביטוח שקיבלו טובות הנאה ממוסכים, הגיש הבוקר איגוד המוסכים תלונה חריפה לאגף שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, בדרישה לשלילת רשיונם של סוכני הביטוח שנחשפו. גם משרד המפקח על הביטוח לא נותר נקי - בביקורת קשה נגדו טוענים באיגוד המוסכים כי הפקרות זו מתרחשת לא רק בגלוי וביודעין, אלא גם בידיעת המשרד וללא נקיטת כל פעולה מתקנת.

התחקיר ב"שומר מסך" חשף מספר מקרים בהם תועדו סוכני הביטוח דורשים שוחד, וטובות הנאה מסוגים שונים תמורת הפניית לקוחותיהם למוסכים ולשמאי רכב. כמו כן, באחד מן המקרים, אף נראה ניסיון להתנקם במוסך שאינו מסכים לשתף פעולה עם סוכנות ביטוח כזו.

בתלונה, אשר הוגשה על ידי היועצת המשפטית של איגוד המוסכים ו"פורום התיקון הבטוח", עו"ד אינגריד הר-אבן, מתוארת התנהלותם של הסוכנים העוסקים באופן גלוי בפעילות לא חוקית שעיקריה בהגדלת רווחיהם מהפוליסות באמצעות תשלומי עמלות משמאים ומוסכים, תוך פגיעה קשה במבוטחים, בעלי הרכב. בתלונה מכונות טובות ההנאה כדמי "פרוטקשן" המשלמים המוסכים המשתפים פעולה אל מול המוסכים המפסידים לקוחות משום שאינם מוכנים לספק טובות הנאה אלו או אחרות.

עו"ד הר-אבן: "למרבית הצער, הדברים ברורים ומדברים בעד עצמם: סוכני הביטוח אשר צולמו לכתבה, עובדים למען גורם אחד בלבד – הם עצמם. הם אדישים אדישות פושעת לזכויות ולטובת המבוטחים – לקוחותיהם. נהפוך הוא – לא רק שהם לא ינתבו את הלקוח בעצה טובה, אלא הם ירעו ללקוח ביודעין, הכל על מנת לשלשל עוד איזו פרוטה (והתרשמנו כי המדובר בהרבה יותר מפרוטה) – לכיסם".

בהתנהלות שכזו, מסבירים באיגוד המוסכים, ישנה פגיעה של ממש בבעלי הרכב המבוטחים, שכן אלה סומכים על סוכן הביטוח שלהם, אך במקום לקבל את השירות הראוי לרכבם, הם נפגעים מהרמה הירודה של התיקונים במוסכים אשר חייבים "לפצות" עצמם באמצעות תיקון לקוי בעבור ה"עמלה" ששילמו לצורך קבלת הלקוח.

בתלונה כנגד סוכני הביטוח שסרחו, מפנה איגוד המוסכים ביקורת קשה גם כנגד הממונים על תחום הביטוח במשרד האוצר. לטענת האיגוד, הפקרות זו מתרחשת לא רק בגלוי וביודעין אלא בידיעת המשרד וללא עשיית כל לפעולה כנגדה: "...נהפוך הוא, גם כאשר הכרעתם בתלונתו של אחד המוסכים כנגד אחד מסוכני הביטוח המופיעים בכתבה, כי המוסך צודק וכי התנהגותו של הסוכן - פסולה, הסתפקתם ב"מניפסט" חסר כל צעדים אופרטיביים. לא זימנתם את הסוכן הסורר לבירור, לא פתחתם בהליכים להשעיית רשיונו ובאופן כללי – הוצאתם מלפניכם מסר כי הכל מותר, כספם ורכושם של המבוטחים – הפקר, וכי אין בכוונת המפקח להשליט את מרותו על הסוכנים אשר נמצאים בפיקוחו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully