וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי HED-5 בדרך לייצור

21.11.2008 / 15:03

8 חודשים לאחר תערוכת ג'נבה, מודיעה יונדאי כי תייצר את מכונית הקונספט HED-5. בפס הייצור בשנת 2010

כפי שהשמועות רמזו, יונדאי אשר שמה גלגליה בכל קטגוריה, פונה כעת לסגמנט היחידי אותו טרם כבשה במלואו. אך עוד לפני כן, נספר כי לאחרונה זכתה יונדאי (ובאופן עקיף גם קיה), בתואר היצרן הנבחר של השנה על ידי מגזין הרכב 'אוטוקאר' הבריטי. אז את אירופה כך זה נראה, שמה יונדאי בכיס, אך מה בנוגע לארה"ב שם המצב קצת יותר סבוך?

הקוריאניות המשווקת באמריקה עדיין נלחמות בשורשיהן של המכוניות היפניות אשר צברו קהל רב בשל היעדרותן מהמוסכים והחסכון בדלק. אבל בקבוצת המיניוואנים, יונדאי מזהה את הפוטנציאל המתפתח של המשפחות הפוקדות את סוכנויות הרכב ותרות אחר מכוניות גדולות מימדים אך הרבה פחות גזלניות באנרגיה.

בידיוק לצורך כך, היונדאי HED-5 נולדה. תצורתה הפופולרית הנשענת על מבנה מוגבה ומרחב מחייה נכבד, מקנה לה כרטיס כניסה חופשי ושיווק ספק מכור מראש בקרב מחפשיה האמריקנים. היום, פורסם בתערוכת הרכב בלוס אנגל'ס כי היא אכן תגיע לייצור מלא בעוד כשנה וחצי לערך, כך שהפרטים אודותיה גם אם כרגע חלקיים בלבד, מספקים תמונה ברורה באשר למתחרותיה הנוכחיות.

נקי, מרווח, גאדג'טי

ה-HED-5 תוצע עם מנוע טורבו דיזל GDI בנפח 2.0 ל' 4 צילינדרים, אשר משמש גם את קבוצת קיה. הספקו אשר עומד כעת בגרסת הקונספט על 286 כ"ס, יופחת לשימוש קצת יותר מתון בקרב משתמשיו. תיבת ההילוכים תהיה אוטומטית עם שישה יחסי העברה ובטכנולוגיה חכמה, אשר תפנה את יכולותיה לחסכון בדלק (15-20 אחוזים ביחס למנועי V6 סדרתיים) ולאו דווקא לביצועים.

בתוך תא הנוסעים, נמצא סידור ישיבה המקצה מקום לשישה אנשים. ואם נחשתם נכון, בסגמנט הזה, המתחרה הישירה היא הונדה FR-V. התמונות עדיין לא חושפות את המראה האמיתי המכוון לפס הייצור, אבל מכיוון שאין לה יומרות להפוך את הקטגוריה על פיה (בינתיים), כשהמועד יגיע – העיצוב יהיה קצת פחות מוחצן מכפי שמלמדות התמונות.

עוד מספרים בחברה, כי שיתוף הפעולה עם LG משיק מערכות מולטימדיה מגוונות הכוללות גם אמצעי ניגון ומשחק, מצלמות רשת מובנות, מסכי LCD בטכנולוגיית מגע, וידאו-פון, מקלדת אלחוטית או בקיצור מחשב על גלגלים משודרג במיטב אמצעי הבידור.

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully