וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיום ראשון: אכיפה מוגברת בנתיבי תחבורה ציבורית

19.10.2009 / 14:06

כך הודיע השר כץ במסגרת 'יום תחבורה ציבורית' שנערך במתחם הסימנטק בתל אביב. יקצה לצורכי הביצוע 5 מיליון שקלים

החל מיום ראשון הקרוב, ה-25.10, משטרת ישראל תגביר את האכיפה בצורה נרחבת בנתיבי התחבורה הציבוריים (נתצ"ים). כך בישר היום שר התחבורה ישראל כץ בכנס 'יום תחבורה ציבורית' שקיימה עמותת 'תחבורה היום ומחר' בסינמטק בת"א. המבצע הינו כלל ארצי, וכוחות המשטרה ייפרסו כוחות לאורך עשרות ק"מ של נתיבים המיועדים לכלי-רכב ציבוריים העושים בו שימוש בשעות המוגדרות בחוק.

השר הממונה מציין כי לצורך מימון הפרויקט, הועברו כ-5 מיליון שקלים ממשרד התחבורה למשרד לבטחון פנים. בתוך כך, לצד ניידות רגילות תכניס המשטרה לאיזורים הסמוכים לנת"צ כלים דו-גלגלים (קטנועים) שיגיבו במהירות כנגד פורעי חוק. על פי חוקי התעבורה כיום, עומד הקנס בגין נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית בשעות המוגדרות בחוק על 250 שקלים.

בהמשך דבריו ציין השר כץ כי להערכתו האכיפה בנתיבים אלו נעשית בצורה שאינה הולמת את צורכי הנוסעים, וכי יש לדאוג לשפר את השירות לאזרחים הנעזרים בתחבורה ציבורית. " מתן עדיפות לתחבורה ציבורית הוא חלק מתוכנית משרד התחבורה לעודד נהגים לעבור מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית. חוסר האכיפה והשימוש של נהגים רבים בנתצי"ם פוגעים ביתרון של התחבורה הציבורית". כך אמר.

על פי תכנית המשרד לא מדובר בפרוייקט חד-פעמי. המשטרה תמשיך לאכוף את הנושא לכל אורך השנה בזמנים בהם מופעלים קווים ציבוריים בנתיבים הייעודיים להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully