וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור ירוק נגד שר התחבורה

ירון אדרי

8.2.2010 / 16:30

העמותה הפרטית עתרה לבג"צ. מבקשת שיורה לממשלה ולשר התחבורה למנות באופן מיידי מועצה לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

עמותת אור ירוק הגישה היום (שני) עתירה דחופה לבג"צ, בבקשה שיורה לשר התחבורה ישראל כץ וממשלת ישראל למנות באופן מיידי חברים למועצת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. אור ירוק קובלת על כך שמזה כחודשיים אין מועצה מכהנת ברשות הלאומית, שלדבריה נותרה "ללא יד מכוונת, משל הייתה רכב ללא נהג".

העתירה לבג"צ מגיעה כחודש לאחר התפטרותה של יו"ר הרשות זיוה פתיר, וכחצי שנה לאחר התפטרות המנכ"ל יאיר דורי שבפני עצמה הגיעה לאחר שמועצת הרשות דאז המליצה לשר התחבורה לסיים את תפקידו בשל חילוקי דעות פנימיים. באין מועצה, לא מתאפשרת בחירה של יו"ר ומנכ"ל חדשים, וכמו כן אין בקרה שוטפת וליווי לכל פעילויות הרשות.

"קציר הדמים היומי בדמות תאונות הדרכים מכה ללא רחם בחייהם של באי הארץ ותושביה, ואינו ממתין בשולי הדרך עד שימצא הזמן וימונו נושאי משרה מתאימים לרשות", כך מציינים אור ירוק בעתירתם. "הצורך כי המשיבים (הממשלה ושר התחבורה – י.א) יפעלו על פי חובתם בדין – דחוף, אמיתי וחמור". לדברים אלה מוסיף מנכ"ל העמותה שמואל אבואב: "מדובר בדיני נפשות. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מצויה בשיתוק מערכות גמור כתוצאה מהחלשתה על ידי משרד התחבורה, עד כדי סכנה של התפוררותה".

יש לציין כי באין מועצה מכהנת, את תפקיד מינוי המנכ"ל לרשות העביר שר התחבורה לידי מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות. פעולה זו תמוהה משהו משום שבהגדרת תפקידה, אמורה הרשות הלאומית לשמש כגוף מבקר לפעילות משרד התחבורה. בכנס לסיכום פעילות משרד התחבורה לשנת 2009, ציין גנות בעניין זה כי אין הוא רואה בכך כל סטייה מכללי מנהל תקין או ניגודי אינטרסים היות ולשני הגופים מטרה משותפת.

"החשיבות ברשות לאומית עצמאית היא דווקא באי-הכפפתה לגופים הפוליטיים ובתקציב העצמאי הנתון לה" ממשיך אבואב בתגובתו. "בשנים האחרונות קוצץ תקציב הרשות, וכעת התנהלות משרד התחבורה מעמידה חשש גם לאובדן עצמאותה, והיא נותרת נטולה יכולת לפעולה משמעותית, לבקרה אחר תפקוד משרד התחבורה ולהוצאה לפועל של תוכנית לאומית למאבק בתאונות הדרכים. זהו מצב מורכב ומסוכן לכלל נהגי ישראל".

תגובת משרד התחבורה:
"מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות, הודיע כי בתוך מספר ימים תגובש רשימת מועמדים למועצת הרשות והיא תוגש מיידית לאישור ועדת שפניץ המאשרת את המינויים בשירות הממשלתי. מנכ"ל המשרד הבהיר לאחרונה כי הגורמים הרלוונטיים במשרד שוקדים מזה זמן על מינוי חברי המועצה, תהליך שהחל מיד עם סיום כהונתם של חברי המועצה. מדובר בתביעה קנטרנית, רצופה באי דיוקים ועובדות מוטעות ומונעת משיקולים זרים. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מתפקדת כיום במלואה ומנוהלת באמצעות ממלא מקום מטעם הרשות. שר התחבורה לא נטל או העביר סמכות כלשהי למנהל המשרד או למי מאנשי המשרד בנושא זה והאמירה כי הרשות נותרה כביכול נטולת יכולת לפעול משוללת כל יסוד ואין לה כל אחיזה במציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully