וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח: לא נהגת, לא שילמת

ירון אדרי

25.3.2010 / 12:34

חברות הביטוח האמריקניות מנסות לקדם תוכנית לפיה תשלום הפרמיה יהיה בהתאם לנתונים שיפיק מכשיר מעקב בכל מכונית

איגוד חברות הביטוח האמריקניות ממשיך לנסות ולקדם תוכנית מגירה לפיה יקבעו סכומי הפרמיה בהתאם לנתוני אמת. על פי התוכנית, יותקן בכל רכב מכשיר מעקב שפרט לספירת הק"מ אותם עבר הרכב, יוכל גם ליצור מנגנון פיקוח לאופן בו עבר אותם הנהג ומה הם סיכוייו למעורבות בתאונה.

כיום, פרמיות ביטוח בכל העולם נקבעות על פי פרמטרים קשיחים ומשתנים כמו למשל סוג הרכב, מקום המגורים, הנסועה השנתית, עבר ביטוחי של בעליו וכדומה. באיגוד האמריקני סבורים כי התוכנית תוכל ליצור מנגנון תשלומים הוגן יותר, שתתבסס בעיקר על פרמטרים אינדיבידואליים של כל מבוטח - מהן השעות בהן הוא בדרך כלל נוהג, האם נהיגתו אגרסיבית או רגועה וכדומה.

הפעלתה של תוכנית שכזו תלויה כמובן בהסכמת הנהגים, שכן מדובר בחדירה לפרטיות ומעקב אחר כל צעד שלהם. זה אומנם קיים כיום במערכות איתור (וגם בטלפונים ניידים), אולם אלה נועדו בעיקר כדי למצוא את המכונית למידה ונגנבה. בהתאם לנתונים בפועל, תגבה חברת הביטוח מכל נהג פרמיה שיותר מתאימה למידותיו.

"יש רצון מצד מספר חברות לעבור לשיטת חיוב לפיה ישלם כל לקוח בהתאם לנתוניו", כך אומר ל'ניו-יורק טיימס' נשיא איגוד חברות הביטוח האמריקניות דייב שניידר. לדבריו, הירידה החדה בעלותה של מערכת כזו אף הופכת אותה לצעד משתלם עבור נהגים. אם בעבר נאמדה העלות בין 500 ל-1,000 דולרים, הרי שכעת זה עומד בין 175 ל-250 דולרים בלבד.

אולם, חשוב לזכור כי חברות ביטוח הינן גופים עסקיים לכל דבר ומטרתם הראשונה היא להרוויח כסף. מכאן שספק אם מחירי הביטוח בארה"ב ירדו, אלא לרוב יעלו בעיקר עבור אותם נהגים בעלי סיכון גבוה. ואם כך הדבר, אלה לבטח לא יסכימו למכשיר מעקב שכזה כך שספק אם התוכנית תצא מהמגירה כל עוד לא יעמוד הדבר כתנאי.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully