וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת אוטומוטור 2010, בוידאו

31.3.2010 / 14:25

קפצנו ליומה הראשון של תערוכת הרכב הישראלית הדו-שנתית כדי לבדוק מה נשתנה הפעם והאם יש מה לראות. שווה?

קובי ליאני

(צילום: דייב שחר, עריכה: רן צימט)

ההבטחות היו גדולות. לצד המספרים המוכרים של צפי ל-400 אלף מבקרים מפי דורון גילר, מבעלי תערוכת הרכב הישראלית אוטומוטור, דובר גם על כך שהשנה, מדובר בתערוכה הגדולה בכל הזמנים. עשרות מציגים ומיצגים הפרושים על פני 34 אלף מטרים מרובעים, כולל בניה מיוחדת של היפודרום ייעודי למותגי קרסו מוטורס (רנו, ניסאן ואינפיניטי), מנסים להבטיח חוויה מוטורית איכותית השנה.

בשנת 2010, מתקיימת תערוכת אוטומוטור ה-16 במספר, מאז החלה את דרכה בארץ לפני 22 שנים. כדי לשים את הדברים בפרופורציה, שטחה של התערוכה הראשונה עמד על 5,000 מטרים רבועים בסך הכל. מאז כאמור, התערוכה המשיכה לצמוח ולגדול, כשעוד ועוד יבואנים ומציגים מוצאים שם את מקומם.

ציפיות גבוהות

כל אלה, יחד עם העובדה שבשנה שעברה לא נערכה תערוכת רכב, הציפיות לפגוש בתערוכת רכב דשנה ומעניינת עלו בהתמדה. אולם, ככל שקרבו הימים לפתיחת התערוכה, ספקות החלו לעלות. לצד הנוכחות הרבה של היבואנים, דווקא מרצדס וארבעת מותגי הבית של צ'מפיון מוטורס, הודיעו על אי השתתפותם באוטומוטור וגם השמועות על הופעתן של מכוניות אקזוטיות (פרארי, מזרטי), החלו להתפוגג כשם שהופיעו.

ולמרות זאת, ביום פתיחת התערוכה, שנפל בדיוק על הבוקר שלמחרת ליל הסדר, התייצבנו כדי לראות מה נשתנה ומה לא, ונתחיל עם מה שלא. מחיר הכרטיס הבסיסי עדיין עומד על 89 שקלים ועדיין מהווה הוצאה של ממש עבור משפחות הבוחרות להגיע בהרכב מלא למתחם, עדיין מדובר באותם מתחמי תצוגה שמלבד ביתן 1 הגדול והחדיש, מרגישים עתיקים, צפופים וחשוכים ועדיין מתחמי התצוגות הדינמיות שמחוץ לביתנים, הוגבלו למתחמים זעירים שלא איפשרו פעילות של ממש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תערוכת אוטומוטור 2010. קובי ליאני
תערוכת אוטומוטור 2010/קובי ליאני

ומה כן השתנה?

ככל הנראה, העדרם של מספר יבואני רכב ודו-גלגלי מהתערוכה, אפשר למארגנים לרווח את מתחמי התצוגות כך שהמכוניות בתוכם לא נדחקו בצפיפות והפעם, המבקרים בתערוכה הובלו באופן מעט מעיק בשביל מוגדר שלקח אותם דרך כל מתחם ומיצג ללא אפשרות דילוג, ממש כמו השביל המוכר לרבים ממתחם הקניות של איקיאה.

ויש מה לראות? כן ולא. לאלה הבוחרים להתחיל את הסיור בביתן 1, קשה להתעלם מהאווירה היוקרתית וניחוח הבינלאומי של המתחם. כך בקירוב נראות תערוכות בקנה מידה בינלאומי ולכן המקום גם נעשה למבוקש ביותר בקרב המבקרים. שאר הביתנים ומתחמי התצוגה דרשו יתר יצירתיות מהמציגים בבניית המתחמים והתוצאות מוצלחות (תצוגת ב.מ.וו, פיאט, אלפא וקיה) ומוצלחות פחות (סאיק, עופר אבניר). הביתן שהציג את מידת המקוריות הגדולה ביותר שייך לסובארו, עם עיצוב מקורי המביא את העולם החיצוני פנימה (כבישים וצמתים). את מתחם שריפת הצמיגים של סובארו תפסה תצוגה מרדימה למדי של מיצובישי בהדגמת נסיעתה של המכונית החשמלית מתוצרתה.

השביל ההיקפי של התערוכה, אשר מחזיר את המבקרים אל מתחם בניין 1, מעביר את אלה דרך מיצגים של מכונות שטיפה, אמבטיות ג'קוזי, מכשור מקצועי, תצוגת נגררים, שיפורים לרכבי שטח, כלי רכב מסחריים, חשמליים ושאר אביזרי רכב ודו-גלגלי.

תערוכת אוטומוטור 2010. קובי ליאני
תערוכת אוטומוטור 2010/קובי ליאני

כלי הרכב

אוטומוטור מעולם לא ניסתה להיות תערוכה בעלת מקדם חדשותי המציג דגמי כלי רכב בסמיכות קרובה לעולם, שלא לומר להוות פלטפורמה לבכורות עולמיות, אך אין בכך פסול. אולם, קשה להתעלם מהתחושה כי תערוכה זו למעשה אינה ברוב המקרים יותר מאשר הבאת אולמות התצוגה הרגילים של היבואנים למתחם זה, כאשר מרבית המיצגים חפים מכל חדשנות או תצוגות חריגות. גם היבואנים שבחרו להביא מכוניות קונספט (סיטרואן, פורד, מאזדה, ב.מ.וו, סובארו), הציגו לרוב מכוניות וותיקות בנות שלוש, ארבע שנים ויותר.

את היבואנים שבחרו להשתמש בתערוכת אוטומוטור לשם חשיפה של כלי רכב חדישים שיגיעו לישראל, אפשר לספור כמעט על יד אחת. פיג'ו עשו זאת עם ה-RCZ הספורטיבית החדשה (מבחן נהיגה בה יתפרסם כאן בקרוב), שברולט (שוב) עם הקאמרו, אך לצדה הוולט החשמלית והספארק שתחליף בשנה הבאה את האבאו, ב.מ.וו עם הסדרה 5 החדשה והסדרה 1 החשמלית, ניסאן עם ה-GTR, ה-370Z והג'וק, רנו עם המגאן והקליאו ספורט לצד הגראנד סניק החדש, קיה עם הסול, פיאט עם מותג אברת' (ומכונית המסלול היחידה בתצוגה) ויונדאי עם הג'נסיס, הסונטה החדשה וה-ix35. שאר היבואנים (הונדה - מלבד הדו-גלגלי, לקסוס, וולוו, יגואר, מיצובישי) לא הציגו שום חידוש ראוי לציון.

התצוגה המגומגמת משהו גרמה לכך שזמן הביקור התקצר במאוד וגם לאחר עצירות לצילומים, את התערוכה כולה אפשר לסיים תוך כשעה ואף פחות מכך. למרות זאת, הביתן בו בילינו את הזמן הממושך ביותר, במפתיע או שלא, שייך למכוניות האספנות של מועדון החמש. מועדון אספני הרכב קיבל מתחם נדיב מאוד ובו תחת תאורה רומנטית הוצגו מספר לא קטן של מכוניות עתיקות מסוגים רבים - רכבי שטח, סלון, ספורט, קבריו וכן ענתיקות של ממש מתחילת המאה הקודמת.

תערוכת אוטומוטור 2010. קובי ליאני
תערוכת אוטומוטור 2010/קובי ליאני

שווה או לא? זו השאלה

תשובה מוחלטת לא תקבלו כאן, כי ממשאל אקראי שערכנו בקרב מבקרי התערוכה, הרוב המוחץ קבע שכן. אולם, אותנו התערוכה הרשימה פחות אפילו מזו שקדמה לה לפני שנתיים וגם אז היא לא היית מהמוצלחות. אם אתם מהמחפשים אחר מכוניות מרטיטות, מלבד ה-GTR של ניסאן, לא תמצאו דבר, החידושים מופיעים במשורה וברוב המקרים רחוקים מנגישות הקהל ומכוניות קונספט יש שלוש והן כאמור ותיקות מאוד. לרוכבי הדו-גלגלי, אין שום סיבה נראית לעין להגיע השנה למקום.

בהיבט הצרכני, דווקא יש מה לראות, כי מתחם גני התערוכה מאפשר קיבוץ של מרבית אולמות התצוגה מרחוב המסגר במקום אחד, כשסוכני המכירות ישמחו לעוט עליכם. אם עלות הכרטיסים אינה מרתיעה, או שהצלחתם להתארגן על הנחות או כרטיסים חינמיים למיניהם, אפשר להעביר במקום עם המשפחה מספר שעות ועדיין לצאת עם שקיות גדושות בקטלוגים. רק קחו בחשבון גם את מחירי המזון (כשר לפסח) שאינם זולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully