וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התירוצים לא נכים

ירון אדרי

18.10.2010 / 11:26

במסגרת יום אכיפה מיוחד שערכה המשטרה חולקו עשרות דו"חות לנהגים שתפסו חניות נכים. צפו בתירוצים היצירתיים שלכם

יח"צ - חד פעמי

צילום וידאו: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
עריכה: בת גולן

אגף התנועה שבמשטרת ישראל יחד עם עמותת 'נגישות ישראל' מכתירים בהצלחה את מבצע האכיפה וההסברה שביצעו אמש (ראשון). המבצע, תחת הכותרת "לא נכה - לא מחנה", ביקש להביא לצמצום התופעה בה חניות המיועדות לנכים נתפסות על ידי מי שאינו מורשה לכך.

במהלך המבצע שנערך במסגרת יום המודעות השנתי, התפרסו כוחות משטרה גדולים במרכזי הערים הגדולות בישראל יחד עם מתנדבי עמותת 'נגישות ישראל' ובליווי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בתגובה לשאלה מדוע הם תופסים חניית נכים כשהם עצמם בריאים לחלוטין, מסרו הנהגים שנתפסו מגוון רב ויצירתי של תירוצים ובתמורה קיבלו חומר הסברה ובחלק מהמקרים אף חולקו דו"חות.

מאגף התנועה נמסר לוואלה! רכב כי במהלך המבצע אמש חולקו עשרות דו"חות לנהגים אשר השאירו את מכוניתם בחניות נכים ובכך מנעו מבעלי מוגבלויות פיזיות את זכותם הבסיסית לחנות בסמוך למחוז חפצם. באגף התנועה מבקשים להדגיש כי האכיפה אמש אמנם הייתה ממוקדת, אך מדובר בפעילות אותה הם מבצעים בכל יום במסגרת הפעילות השוטפת. "מתחילת השנה חולקו למעלה מ-12 אלף דו"חות לנהגים שחנו בחניות נכים", כך מוסר לנו דובר אגף התנועה יגאל הבשור.

בהמשך ליום המודעות שחל אמש, ועדת הכלכלה של הכנסת אישר היום בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק שהגיש ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) אשר מבקשת להסדיר את זכותם של הנכים לחנות במקום המיועד לכך. על פי נוסח ההצעה שעברה בקריאה טרומית בחודש נובמבר 2009, כל בעל נכס המקצה מקום חנייה לנכים יוכל לקבל היתר להצבת תמרור מתאים במקום וכן יהיה רשאי לגרור רכב לא מורשה כשבעליו יישא בהוצאות. בנוסף, מציע אורלב להעלות את גובה הקנס הנהוג כיום פי עשרה לכדי 5,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully