וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחבורה ציבורית בכל הגולן

ירון אדרי

27.4.2011 / 16:51

מערך משודרג של תחבורה ציבורית יופעל מיום ראשון בכל רמת הגולן על ידי המועצה האזורית. נסיעות מיוחדות בחלקן תהינה ללא תשלום

החל מיום ראשון הקרוב ה-1 במאי יופעל כל מערך התחבורה הציבורית בישובי רמת הגולן על ידי המועצה האזורית גולן, כך הודיע היום (רביעי) שר התחבורה ישראל כץ. מדובר בתוכנית ראשונה מסוגה בישראל במסגרתה יופעלו עשרות קווים אשר הופעלו עד כה על ידי אגד - עירוניים, אזוריים ובינעירוניים - על ידי המועצה האזורית. בנוסף, יופעלו קווים חדשים שיגיעו לישובים בהם לא הופעלה עד כה תחבורה ציבורית. כצעד ישיר מכך, תעלנה תדירויות הנסיעה בכל הישובים מ-30 ל-175 נסיעות ביום.

במסגרת התוכנית שגובשה על ידי משרד התחבורה והשר כץ, תופעלנה נסיעות מיוחדות שיקשרו בין ישובי הגולן לבין מרכזים אזוריים ללא תשלום. התושבים יוכלו לנסוע בחינם בקווים אלה אל מרכזי האשכולות מהם יוצאים הקווים הראשיים לישובים מרכזיים בצפון כמו חצור הגלילית, טבריה וקרית שמונה. כץ מסר כי מערך הקווים החדש נועד לשפר את השירות לכל תושבי רמת הגולן ובכללם תושבי הישובים הדרוזים, חיילים המשרתים באזור וכן אלפי המטייילים הפוקדים את הגולן.

מערך התחבורה הציבורית החדש יופעל באמצעות צי אוטובוסים חדיש שיכלול לראשונה בארץ גם את האוטובוסים הצהובים המוכרים של המועצה האזורית, המשמשים להסעת תלמידים. בכל האוטובוסים תופעל מערכת כרטוס חכם וניהול צי רכב שיאפשרו לנוסעים לקבל את זמני ההגעה.

פרט לקווים בהם יינתן השירות בחינם, תעריפי הנסיעה בקווים אלה יהיו זולים בכ-20 אחוזים בממוצע מתעריפי הנסיעה של אגד ובמקרים מסויימים אף יותר. לדוגמה, נסיעה מטבריה לקצרין תעלה 15.50 שקלים לעומת 29.50 שקלים כיום, הוזלה של כ-48 אחוזים. נסיעה ממרום גולן לקרית שמונה תעלה 15.50 שקלים (לעומת 29 שקלים), נסיעה מחצור הגלילית לקצרין תעלה 11 שקלים (15.40 שקלים) ונסיעה מטבריה לחמת גדר תעלה 11 שקלים (15.40 שקלים).

"הפעלת מערך התחבורה הציבורית החדש בגולן מבוצעת במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית שמנהיג משרד התחבורה בכל רחבי הארץ ובכללם גם בערי הפריפריה בצפון ובדרום", כך מסר כץ. עוד הוא ציין כי זאת הפעם הראשונה בה ניתן שירות תחבורה ציבורית לכל ישובי הגולן תוך הגדלה משמעותית של תדירויות הנסיעה בכל ישוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully