וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג מונית כינה נוסעת עיוורת מפגרת ויפצה ב-4,000 שקלים

ירון אדרי

1.6.2011 / 13:11

נהג מונית מאשדוד סירב להסיע עיוורת מלווה בכלב נחייה וכינה אותה "מפגרת ומטמטמת". הוא וחברת המוניות יפצו אותה באלפי שקלים

נהג מונית שירות שהתנהג בגסות כלפי נוסעת עיוורת המלווה על ידי כלב נחייה, יפצה אותה ב-4,000 שקלים. כך פסקה שופטת בית משפט השלום באשדוד רובין לביא. בנוסף, פסקה השופטת כנגד הנהג קנס כספי בגובה 3,000 שקלים ופסילת רישיון לתקופה של שלושה חודשים. זאת ועוד, נהג המונית חוייב לחתום על התחייבות בסך 10,000 שקלים להימנע מלעבור עבירה דומה במשך שלוש שנים.

הנוסעת, עיוורת כאמור, הגישה תלונה למפקח על התעבורה במשרד התחבורה לפיה כינה אותה נהג המונית "מפגרת ומטומטמת". זאת לאחר שביקשה לעלות למונית שירות ברחוב הבונים סמוך לבניין הערייה באשדוד כשבתחילה מסרב הנהג להעלותה להעלותה בטענה ש"אין מקום במונית", למרות שהיו מקומות פנויים תוך שהוא מנצל את נכותה. רק לאחר התערבותם של הנוסעים, הסכים להסיע אותה ואת כלבה.

לא כאן הסתיים הסיפור. במהלך הנסיעה פנה הנהג לנוסעת ואמר לה כי היא צריכה לנסוע באוטובוס ולא במונית שירות. בתגובה, ענתה זו כי על פי חוק הוא חייב להסיעה יחד עם כלב הנחייה שלה אך הוא ענה לה כי "אין דבר כזה". כשביקשה את פרטיו, סירב הנהג למסור אותם, עצר את המונית ודרש ממנה לרדת. כשסירבה, החל לקללה וכינה אותה "מפגרת ומטומטמת". נוסעת אחרת שהייתה בעצמה נהגת רכב ציבורי, התערבה לטובת הנוסעת וסייעה לה בהעברת פרטי נהג המונית למשרד התחבורה.

לאחר חקירת התלונה הוחלט במשרד התחבורה להגיש תביעה לבית משפט כנגד נהג המונית וחברת 'מוניות העיר' באשדוד במסגרתה עבד הנהג. במסגרת הסדר טיעון הודתה החברה באחריות למעשיו של הנהג ונידונה לקנס של 5,000 שקלים ומתן פיצוי נוסף של 1,500 שקלים למתלוננת, זאת בנוסף לסכום הפיצוי שנדרש לשלם הנהג. בנוסף לכך חתמה החברה על התחייבות בסך 7,000 שקלים להמנע מלעבור עבירה דומה במשך שלוש שנים.

בגזר הדין ציינה השופטת כי "להיות נהג ציבורי משמעו לעמוד בחובות המוטלות עליו כלפי הציבור. אי לקיחת אחריות משמעו אי קבלת החובות המוטלות עליו בחוק, כלפי ציבור הנוסעים. יש צורך לא רק בהרתעת הנאשם אלא בהעברת מסר כלפי יתר נהגי המונית שאף הם אינם עוצרים למתלוננת בשל היותה מלווה בכלב נחייה".

תגובת מוניות העיר אשדוד

"בראשית דבריי אציין כי חברת מוניות העיר אשדוד מצרה על המקרה, ופועלת כי מקרה דומה לא יישנה, הנהלת החברה מחתימה את כל נהגיה מידי שנה על חובות הנהג לרבות הסעה עיוור עם כלב נחייה, וזאת למרות הכחשת הנהג כי קילל את הנוסעת אך כידוע בית המשפט החליט אחרת.

"נוסעת זו נוסעת עם כלב הנחייה מזה שנים עם מוניות העיר וזהו מקרה בודד שאין להם מקום בחברתנו, הנהלת התאגיד תזמן את הנהג לבירור נוסף במשרדי החברה על מנת להעמידו על חומרת מעשיו.

"כמו כן הנהלת החברה מתנצלת הפני הנוסעת ומצרה על המקרה, אנו קוראים לה ולנוסעים אחרים להמשיך לנסוע איתנו עם כלבי הנחייה שלהם ומקווים שמקרים דומים לא יישנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully