וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן ג'טה החדשה בישראל

יבואנית פולקסווגן צ'מפיון מוטורס החלה בשיווק הדור השישי של ג'טה המשפחתית, חמושה במנועי בנזין ודיזל ותיבת DSG לצד תיבה ידנית. החל מ-135 אלף שקלים

באירוע שהתקיים היום (שני) בתל-אביב, חשפה יבואנית פולקסווגן לישראל צ'מפיון מוטורס את ג'טה החדשה לשנת הדגם הקרובה. הדור החדש (שישי במספר מאז 1979) של מכונית הסדאן, מציג צמיחה קלה בממדים בהשוואה לדור החמישי, ויתברג תחת פאסאט החדשה שהושקה לא מזמן. בשלב ראשוני תצויד ג'טה בשני מנועי טורבו בנזין (1.4 ל' TSI) וחטיבת טורבו-דיזל (TDI) בשידוך לתיבות ידניות או רובוטיות DSG, כאשר מנועי ה-TSI צנומי הנפח (1.2 ל') יגיעו בפעימה השנייה בתחילת 2012. רמות המפרט תהיינה 'טרנדליין' ו'הייליין', בכפוף לתוספות ולמחירים.

ג'טה החדשה, שיש כבר מי שמכנים אותה "מיני פאסאט" לאור צלילתה, מתהדרת בממדים מרשימים המדרגים אותה קרוב מאוד לסגמנט המשפחתיות הגדולות. אורכה צמח ב-9 סנטימטרים ל-4.64 מ' ביחס לג'טה המוחלפת, בסיס הגלגלים עלה ל-2.65 מ' (73 מילימטרים), רוחבה כ-1.78 מ' וגובהה נישא ל-1.45 מ', ולמעשה זהו הסעיף היחידי שבו קוצצה קלות (בשיעור של 6 מילימטרים). יתר הסעיפים נותרו זהים, כאשר תא המטען מציע נפח של 510 ל'.

במפגש הראשון עם העיצוב החדש, אפשר לומר שחטיבת פולקסווגן נשארת נאמנה למקורות השמרניים של ג'טה לדורותיה. המבנה הכללי דומה מאוד לפאסאט החדשה, עם פנסי החזית המלבניים והארוכים מלפנים וירכתיים בגובה בינוני המכילים את יחידות התאורה המאופקות משהו מאחור כנהוג בחברה. תא הנוסעים גם הוא נראה סולידי למדיי, אך עושה רושם שחלה עלייה קלה באיכות החומרים, ומרווח המרפקים מאחור שופר קלות.

השקת פולקסווגן ג'טה החדשה בישראל. ניר בן טובים
השקת פולקסווגן ג'טה החדשה בישראל/ניר בן טובים

מה בחזית?

ג'טה החדשה כוללת בשלב ראשון שני מנועים כאמור. יחידת ה-1.4 ל' TSI לוגמת בנזין, ומנוע ה-1.6 ל' TDI המוכר, כאשר החיבור הוא לתיבות רובוטיות DSG עם שבעה יחסי העברה. בהיצע העולמי קיימות גם תיבות ידניות להן חמישה יחסי העברה אולם אלה תשודכנה כעת רק למנוע הדיזל. מנוע ה-1.2 ל' TSI לו 105 כ"ס, ושעשה עלייה לישראל בשנים האחרונות (יטי, גולף וכו'), יגיע בהמשך שיווק ג'טה החדשה במהלך 2012.

מנוע ה-1.4 ל' למעשה זהה לזה המשרת את גולף הקומפקטית בשנתיים האחרונות. ההספק המרבי עומד על 122 כ"ס ב-5,000 סל"ד, ו-20.3 קג"מ מתחום של 1,500 סל"ד. את התאוצה ל-100 קמ"ש מסיימת ג'טה בזמן של 9.8 שניות (מהירות מרבית 202 קמ"ש) וצריכת הדלק תעמוד על ממוצע של 15.5 ק"מ לליטר. פליטת הפחמן דו חמצני (CO2) הינה 138 גק"מ. מעל מנוע זה מקבלת ג'טה את הגרסה הבכירה - 160 כ"ס, 24.4 קג"מ ומיאוץ קלאסי מהמקום ל-100 קמ"ש ב-8.3 שניות. הן תצרוכת הדלק והן פליטת ה-CO2, כמעט זהים למנוע הבסיסי.

מנוע הדיזל TDI יגיע בנפח של 1.6 ל' בחיבור לתיבה ידנית חמישה הילוכים או רובוטית DSG עם שבעה יחסי העברה. עקומת העוצמה בג'טה טורבו דיזל מספרת על 105 כ"ס ב-4,400 סל"ד ו-25.4 קג"מ ב-1,500 סל"ד; גרסה זו מקבלת ציון מחמיא בנתון פליטת הפחמן הדו-חמצני עם 119 גק"מ בלבד, ותחסל ליטר סולר בכל 22.2 קילומטרים. ל-100 קמ"ש תאיץ ב-11.7 שניות ומהירות מרבית נאמדת ב-190 קמ"ש. משקל המכונית גבוה כמובן מגרסת הבנזין בכ-70 ק"ג לערך (1.41 טון).

מכללים ואבזור

ג'טה האירופית אינה תאומה שווה לגרסה האמריקנית. כך למשל בארה"ב היא תשווק עם מתלה אחורי בתצורת קורת פיתול ומערכת היגוי הידרואלית. באירופה ובישראל ג'טה מגיעה עם מתלה רב-חיבורי והגה אלקטרו-מכאני. לדברי החברה, מרכיבים אלה אמורים לתרום לתחושה הספורטיבית בזכות כיול מתלים שונה ללא פשרות בתחום הנוחות, אולם דברים אלה דורשים בדיקה מעמיקה על פגמי האספלט הישראלי.

רמות האבזור של הג'טה נחלקות לשתיים כאמור - 'טרנדליין' ו'הייליין'. הראשונה מכילה את כל האביזרים הסטנדרטיים כגון חלונות חשמל, נעילה מרכזית, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, מחשב דרך מורחב נשלט מההגה, רדיו-דיסק מקורי עם שמונה רמקולים, משענת יד מרכזית עם תא אחסון, תא כפפות מקורר, נקודות עיגון איזופיקס ועוד. המפרט הבכיר מוסיף בקרת שיוט, מערכת שמע משודרגת עם מסך מגע, חיישן גשם אוטומטי, פנסי ערפל קדמיים, ריפוד בד מסוג gloss, חישוקי סגסוגת וחלון גג עם פתיחה חשמלית.

מעטפת הבטיחות של ג'טה החדשה כוללת שש כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות וסיוע לבלימה, מערכת בקרת משיכה, מתג ניתוק לכרית אוויר בצד הנוסע ומערכת למניעת התדרדות לאחור (Hill Hold).

מחיריה של ג'טה בישראל יחלו ב-135 אלף שקלים לגרסת הדיזל. מנוע ה-1.4 ל' TSI לו 122 כ"ס בגרסת טרנדליין מצויד בתג מחיר של 138 אלף שקלים ואילו הגרסה הבכירה ביותר (הייליין) 160 כ"ס, תעמוד על קרוב ל-170 אלף שקלים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
השקת פולקסווגן ג'טה החדשה בישראל. ניר בן טובים
החל מ-135 אלף שקלים/ניר בן טובים

"אנחנו רוצים להתחרות גם בסגמנטים גבוהים יותר"

יעד המכירות לג'טה החדשה עומד על 2,500 יחידות לשנה, כך לפי מנהל החטיבה רמי חזן. נתון זה משקף כי היבואנית ממשיכה ומביעה אמון רציף במכונית הסדאן, במיוחד נוכח העובדה כי הדור הקודם היה פופולארי בקרב ציי רכב וכן במגזר הפרטי, בו הם רוצים לחזק את מעמדה עוד יותר. "עם מספרי מסירות שהוכפלו בשנתיים האחרונות, ג'טה היוצאת הצליחה לבסס את עצמה בצמרת המותגים בישראל, וייצרה מספרי שיא".

בשל גודלה של ג'טה ורמת ההידור בחבילות המפרט, צ'מפיון מוטורוס יעמתו אותה הן מול סגמנט המשפחתיות העממיות (שברולט קרוז ודומותיה) והן מול קטגורית המשפחתיות הגדולות ביניהן מאזדה 6, טויוטה אוונסיס והונדה סיוויק סדאן (שאמנם מוחלפת ומעט קטנה יותר, אך מחירה גבוה כשל האירופיות). הצפי הוא כי ג'טה החדשה "תמשיך לחזק את מקומה כמותג האירופי המוביל בישראל", כך חזן.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully