וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית השנה באירופה: אופל אמפרה

ההיברידית אופל אמפרה, תאומת שברולט וולט, הוכתרה על ידי חבר השופטים באירופה למכונית השנה 2012. פולקסווגן אפ סגניתה ופורד פוקוס במקום השלישי

אופל אמפרה ההיברידית היא מכונית השנה באירופה 2012. כך הוכרז אמש לפני פתיחת תערוכת הרכב בז'נבה. האמפרה, החולקת את מכלליה עם שברולט וולט האמריקנית, גרפה את מרב קולות השופטים והקדימה את מכונית המיני פולקסווגן אפ, המשפחתית פורד פוקוס החדשה, וריינג' רובר איוויק, רכב הפנאי הבריטי.


האמפרה צברה 330 נקודות לעומת סגניתה לתואר פולקסווגן אפ, שהסתפקה ב-281 קולות. לפוקוס היו 256 קולות, לאיווק 186, פיאט פנדה החדשה הגיעה למקום אחד אחריה עם 156 נקודות, סיטרואן DS5 המפוארת עם 144 נקודות, ומשלימה את נבחרת הכוכבות טויוטה יאריס החדשה עם 122 נקודות - שזכתה בכתר הנחשק בדיוק לפני 12 שנים, עם הצגת הדור הראשון.


כזכור, תחילת התחרות ליקטה 35 כלי-רכב מצטיינים ממספר יצרניות מובילות. בשלב השני, צומצמו המתחרות רק לשבעה, כאשר הקריטריונים הנבחנים הם בעיצוב, הנדסת אנוש, נוחות, ביצועים, טכנולוגיות חדישות, חסכון בדלק וזיהום אוויר. השופטים שלקחו חלק באירוע מצאו כי האמפרה עונה לכאורה על כל הסעיפים, ולכן העניקו לה את הפרס. "זהו רגע גדול עבורנו. האמפרה מוכיחה שאפשר ליהנות וגם לחסוך בדלק", כך ראש חטיבת אופל אירופה קרל פרידריך.


חשוב לומר כי מדף התארים של שתי האקולוגיות גדל בשנה האחרונה. שתיהן זכו בפרס היוקרתי והחשוב 'מכונית השנה הירוקה ל-2011' בתערוכת הרכב הצפון אמריקנית, והיו בין המועמדות המובילות למכונית ההיברידית הבטוחה של השנה.


לאמפרה מנוע חשמלי שאליו מצורף מגדיל טווח (גנרטור) בנזין ו-150 כ"ס. היא מסוגלת לכסות טווח נקי לחלוטין ומשתנה בין 40 ל-80 ק"מ (בכפוף לעומס ולטעינה), ועד 500 קילומטרים בשילוב כל המערכות, עם צריכת דלק ממוצעת של קרוב ל-25 ק"מ לליטר. לאחרונה הגיעה תאומתה שברולט וולט לישראל, ובקיץ ככל הנראה תקבל את התקינה הנדרשת ותעלה לכבישים, בעלות לא סופית של כ-200 אלף שקלים לצרכן.

מה דעתכם, היא ראויה לתואר?

מבחן לאופל אמפרה

הצטרפו אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully