וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי נתבעת בגלל פרסומת בטלוויזיה

אדם שרכש יונדאי אלנטרה בארה"ב תובע אותה בגין הטעיה צרכנית, לאחר שקנה את הדגם בעקבות פרסומת בטלוויזיה וגילה שאינה חסכונית כפי שהציגו

יונדאי הטעתה לקוחות? החברה הדרום קוריאנית מואשמת שפרסומת טלוויזיונית לאלנטרה החדשה הסתירה לכאורה נתונים משמעותיים אודות הרגלי צריכת הדלק של המכונית המשפחתית מעיני הציבור, כך על פי סוכנות הידיעות 'רויטרס'. זוהי התביעה השנייה המוגשת השנה נגד חברת רכב בסוגיה זו בעקבות פרשיית הונדה סיוויק הייבריד (בה זוכתה מאשמה הונדה במסגרת הערעור).

התביעה שהוגשה על ידי Consumer Watchdog, גוף שלא למטרות רווח הפועל למען טובת הצרכן, טוענת שהקו המנחה של הפרסומת - "40 מייל לגלון באלנטרה החדשה", מביא בחשבון רק את צריכת הדלק הבינעירונית (17 ק"מ לליטר), ואילו נתוני העיר והממוצעים האחרים לא זוכים לדגשים ואף מופיעים בכיתוב מעורפל בתחתית המסך לפרק זמן קצרצר.

על פי התובעים, עולה שצריכת הדלק העירונית – 29 מייל לגלון (12.3 ק"מ לליטר), הופיעה על המרקע "בטקסט זעיר ודהוי", ושאותו הצופים לא יכלו לקרוא ללא הקפאת התמונה. עוד נאמר כי קמפיינים בירחונים לא סייעו לפשט את המצב ולמעשה בחרו בשיטה דומה המקשה על הקורא במקום לחדד מהי צריכת הדלק של המכונית בכל סוגי הנסיעות.

מגיש התלונה הראשי, לואיס בירד מסקרמנטו, אמר לכלי-התקשורת בארה"ב כי לא היה רוכש את האלנטרה לולא היה נחשף לפרסומת האטרקטיבית, וכעת הוא מביע חרטה על כך וכן על הוצאות הדלק הנוספות. בכתב התביעה שהוגש בגין הפרות של זכויות צרכן ובשם חוק הגנה מפני הונאות לא מפורט היקף הפיצוי אותו מבקש הנהג בשלב זה, אך ייתכן כי התביעה תורחב לייצוגית אם תצטברנה תלונות נוספות.

יונדאי השיבה בנימוס כנגד ההאשמות כלפיה, והפנתה את התובעים והמעורבים בפרשה למבחנים שנערכו על ידי גופים ממשלתיים בארה"ב, וכן אל ושלושה ירחונים שדיווחו במסגרת מבחני דרכים שצריכת הדלק של האלנטרה החדשה מציאותית ועומדת בקנה אחד עם הפרסומים. בתוך כך, היא סירבה להגיב לביקורות לפיהן הפרסומת המשודרת בטלוויזיה איננה ברורה מספיק.

חשוב לציין, כי האלנטרה המוזכרת בתביעה היא איננה הגרסה שנמכרת בישראל תחת הסימול i35. הדגם האמריקני מצויד במנוע 1.8 ל' ו-148 כ"ס, ואילו הגרסה המקומית הינה 1.6 ל' עם 132 כ"ס וצריכת דלק הנאמדת בכ-11 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (עירונית ובינעירונית).

עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully