וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו מכונית חדשה תקנו ב-2013?

24.12.2012 / 9:12

לקראת השנה החדשה, אספנו עבורכם את כל המכוניות החדשות שעושות עלייה בשנת 2013 לישראל. את מי מהן תרכשו ומי תככב בטבלת המכירות?

רגעים אחדים לפני ששנת 2012 עפה מהחלון ושניה לפני ששנת 2013 דופקת בדלת, אספנו עבורכם את רשימת כל המכוניות החדשות שימכרו לראשונה בשנה החדשה בישראל. החדשות הטובות, המגוון עצום וכולל את כל רמות המחיר ואת מרבית המותגים. החדשות הרעות, כל יבואני הרכב צופים ששנת 2013 תהיה כלל לא קלה, בטח לא אחרי הירידה הקלה במכירות בשנת 2012. ובכל זאת, מבין כל המכוניות החדשות שתגענה לישראל, מי מהן מושכת אתכם הכי הרבה?

אבארת'

מותג הספורט האיטלקי של סמל"ת, אבארת', יחדש בישראל בשנת 2013 עם דגם ה-ABARTH 595. זו גרסה ספורטיבית נוספת במשפחת ABARTH המבוססת על הפיאט 500 ולה מנוע 1.4 טורבו שמפיק 160 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית רובוטי הכוללת העברת הילוכים מגלגל ההגה ושלל אביזרים משודרגים כמו: בולמי קוני FSD, קפיצי הנמכה, ברקסים מחוררים, פילטר אוויר BMC, אגזוז מונזה, מושבי מרוץ SABELT, חישוקי 17" ועוד. ה-595 תגיע בשתי גרסאות אבזור, Turismo או בגרסת המרוצים Competizione ותגיע ארצה ברבעון הראשון של השנה.

אודי

יצרנית הפרימיום אודי מגרמניה תרענן את אולמות התצוגה שלה בישראל עם שלושה דגמים עיקריים, כאשר אלה מובלים בלא אחרת מאשר ה-R8 הספורטיבית מתוחת פנים החדשה. זו מצוידת במנועי 4.2 ו-5.2 ליטר אשר קיבלו בדור זה תיבת הילוכים כפולת מצמדים חדשה. תחילת השיווק מיועדת כבר לתחילת השנה.

אולם, את המספרים האמיתיים עתידות לרשום לזכותן שתי מכוניות חשובות וחדשות. הראשונה שבהן היא האודי A3 החדשה שבה נהגנו בהשקתה בשנה החולפת בחו"ל. זו תצויד בתחילת דרכה בארץ במנוע 1.4 TSI שמפיק 122 כ"ס או במנוע 1.8 ליטר TSI חדש שמפיק 180 כ"ס. המחירים ינועו בים 163 אלף שקלים לגרסת ה-122 כ"ס ועד 183 אלף שקל לגרסת ה-180 כ"ס.

המכונית השניה הנה ה-S3 החדשה, הגרסה הספורטיבית של ה-A3 ה"עממית" וזו תציע כבר 300 סוסים באורווה ויכולת האצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.1 שניות בלבד. מחירה כמובן טרם נקבע סופית, אך היא תהיה כאן כבר בתחילת הרבעון השני של השנה.

אופל

אופל מתעתדת להשלים את הקאמבק שלה בשוק הישראלי בשנת 2013 עם ארבעה דגמים עיקריים, נוסף לגרסת הסדאן של האסטרה (ברלינה) שהוצגה כאן בסוף שנת 2012. הדגם הראשון לחדש בישראל את הופעתו היא אופל מוקה (Mokka), גרסת קרוסאובר קטנה שתצויד במנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר מוגדש שלו 140 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. המוקה תגיע לישראל במהלך הרבעון הרביעי של השנה.

המכונית השניה הנה אופל אדם, מכונית עירונית קטנה שתתחרה בקבוצת הקטנות הזולות בישראל, והיא תגיע במהלך הרבעון השלישי של השנה. בצד המסחרי, תציע אופל שני דגמים – מוואנו (Movano) במשקל כולל של 3,510 ק"ג ויגיע בסוף הרבעון השני, ואופל ויוארו (Vivaro), המסחרית הקטנה יותר בגודלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אלפא רומיאו

אלפא רומיאו תביא לישראל את אחת המכוניות המושכות של השנים האחרונות, ה-4c קופה החדשה. מכונית קופה מרהיבה ביופיה, אך בשל מחירה הגבוה וכמות הייצור המוגבלת, היא תעמוד לרשות לקוחות VIP מצומצמים מאוד של החברה. ה-4c צפויה להגיע לישראל רק ברבעון האחרון של השנה.

ב.מ.וו

יצרנית הרכב הבווארית ב.מ.וו תשלח אלינו שלושה דגמים חדשים בשנת 2013. אלה יחלו עם גרסת ה-316 חדשה ובסיסית לסדרה 3 (משפחתית גדולה) אשר תהווה גרסת כניסה זולה וזמינה יותר כבר ברבעון הראשון של השנה. לאחריה, ברבעון השלישי של השנה, תגיע הב.מ.וו סדרה 4 החדשה (מחליפת גרסת הקופה של הסדרה 3) עם מגוון מנועים ותיבות הילוכים. אחרון חביב הנו ה-X5 החדש שיכין את החברה לשנת 2014, כשיגיע ממש לקראת סוף השנה.

הונדה

לאחר שהשנה השיק המותג את הסיוויק החדשה (משפחתית), בשנת 2013 תציע הונדה את ה-CR-V החדש בלבד. זה יגיע לישראל בתחילת השנה עם מנוע 2.0 ליטר בנזין עם תיבה אוטומטית ואפשרות הנעה לגלגלים הקדמיים בלבד או לכל הארבעה. מחירים סופים טרם נקבעו.

וולוו

וולוו השייך גם כן למאיר יציע בשנת 2013 גן דגם יחיד וזה ה-V40 החדש. דגם זה יצויד במנוע ה-T4 של החברה שלו נפח של 1.6 ליטר ובעזרת מגדש טורבו הוא מפיק 180 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים. בשלב מאוחר יותר תצטרף אליו גם גרסת ה-XC (קרוסאובר) וזו תקבל גם את מנוע ה-T5 שיציע עד 255 כ"ס. זו תגיע ברבעון הראשון או השני של השנה ומחירי שתי הגרסאות טרם נקבע.

טויוטה

במחצית הראשונה של 2013 צפויה יבואנית TOYOTA להציג לא פחות מ-7 דגמים חדשים בישראל. כבר בינואר 2013 תגיע לישראל הפריוס פלאג-אין (נטענת משקע חשמל להגדלת טווח הנסיעה החשמלי). זו מצוידת במנוע ה-1.8 ליטר המוכר של החברה ובעזרת גיר רציף תציע פליטת מזהמים נמוכה במיוחד של 49 גק"מ בלבד.

יחד עם הפריוס פלאג-אין יגיע גם הוורסו (Verso), מיניוואן בעל 7 מושבים לאחר שעבר חידוש מקיף. זה כולל עיצוב מעודכן, שיפור באיכות בתא הנוסעים, חידוד ההתנהגות ומנוע חדש שאמור להעניק צריכת דלק של 14.3 ק"מ לליטר. מנוע ה-1.8 ליטר שלו יפיק 147 כ"ס וגם רשימת האבזור בו עשויה להיות ארוכה במיוחד.

בפברואר, חודש לאחר מכן תגיע האוריס החדשה בשתי גרסאותיה – 1.6 ליטר בנזין וכן גרסת ה-1.8 ליטר היברידית. הראשונה תפיק 132 כ"ס מהמנוע החדש ואילו הגרסה ההיברידית תציע הספק משולב של 136 כ"ס.

בהמשך ובחודש מרץ נפגוש גם את הראב 4 החדש שאמור להציע יכולות שטח משופרות, תא נוסעים מרווח יותר וצריכת דלק נמוכה יותר ממנוע ה-2.0 ליטר שלו. בחודש אפריל תשווק יוניון מוטורס ובואנית טויוטה גם את הקאמרי החדשה ואת הגרסה ההיברידית שלה, הישר מארה"ב בזכות פתיחת שערי היבוא משם. שתי גרסאות הקאמרי יציעו 200 כ"ס, הראשונה ממנוע 2.5 ליטר בנזין והשניה משילוב המנוע החשמלי למנוע זהה בנפחו אך חסכוני יותר

יגואר

מותג היוקרה יגואר יוסיף שני דגמים לאולם התצוגה השנה. הראשון יהיה גרסת מנוע חדשה ל-XF המוכרת. המנוע החדש יציע לראשונה נפח של 2.0 ליטר עם מגדש טורבו וכן מנוע שני בנפח 3.0 ליטר עם מגדש על. אלה יגיעו לישראל בסוף הרבעון הראשון של השנה. מאוחר יותר, באמצע הרבעון השלישי של השנה, תגיע לארץ ה-F טייפ החדשה וזו תצויד במנוע 3.0 ליטר עם מגדש על וכל על ידי מנוע 5.0 ליטר עם מגדש על, לטובת הביצועים. המחירים טרם נקבעו.

יונדאי

יונדאי, מובילת שוק הרכב בישראל, תחדש 4 דגמים בשנת 2013 בישראל. לאחר השקת הסנטה פה בסוף השנה, יתווסף גם הגרנד סנטה פה, הדגם הגדול יותר במשפחה. זה יגיע ברבעון השלישי השנה ויצויד במנוע דיזל חזק.

ברבעון השני של השנה, תגיע הגרסה ההיברידית של הסונטה (i40) החדשה ממנה התרשמנו בשנת 2012 בביקורנו בקוריאה. זו מצוידת במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר שאליו מצוית יחידת כוח חשמלית שמסייעת בחיסכון בדלק. גם יונדאי תחל ביבוא כלי רכב מארה"ב לאחר פתיחת שערי היבוא ומשם נקבל את הג'נסיס בשתי גרסאות – סדאן וקופה עם מנועי 3.8 ו-5.0 ליטר בנזין בסדאן ועם מנועי 2.0 ליטר טורבו ו-3.8 ליטר בנזין בגרסת הקופה. אלה תגענה כבר בשלושת החודשים הראשונים של השנה.

לקסוס

בתחילת השנה יחל שיווק ספינת הדגל של לקסוס, ה-LS החדשה. זו תוצע בשתי גרסאות, LS460 וה-LS600h ההיברידית. אלה תצענה אבזור עשיר במיוחד שעיקריו מסך LED בגודל 12.3 אינצ' (המסך הגדול ביותר שמוצע ביצור סידרתי) ומערכת בקרת אקלים מתקדמת הכוללת טיהור אוויר ושליטה מבוקרת על טמפרטורת המושבים. לראשונה יגיעו דגמי ה- LS גם בגרסאות F-SPORT המציעות התנהגות דינאמית משופרת. באמצע השנה תגיע גם הלקסוס IS החדשה אשר תציע לראשונה גם גרסה היברידית חסכונית מאוד.

מאזדה

תהליך השיקום של מותג הרכב היפני הנחשק בישראל עד לא מכבר ממשיך. לאחר ההצלחה לה נוחל ה-CX5, כבר בתחילת השנה תגיע לישראל המאזדה6 החדשה לה חיכינו זה זמן רב. זו תצויד במנוע 2.0 ליטר בנזין מסדרת הסקאיי אקטיב וזה יפיק 150 כ"ס. מעליו יוצע גם מנוע 2.5 ליטר בנזין שמפיק 192 כ"ס. בחודש יולי אף תגיע גם המאזדה3 החדשה, במטה לחדש את ימיה כקדם ולהדיח את יונדאי מראשות הטבלה.

מיני

ברבעון השני של שנת 2013 מותג מיני שקיבל השנה בישראל גם את דגם הקופה והרודסטר (דו-מושבי), ירחיב את אולם התצוגה גם עם הפייסמן – גרסת 3 דלתות קרבית לקאנטרימן הגדולה (רכב פנאי). הפייסמן תציע 4 מושבים, 3 דלתות ומגוון מנועים בחזית. אל היחלו ב-1.6 בנזין אטמוספרי ויעלו ברמות ההספק בגרסאות הקופר והקופר S המוגדשת. המחיר, טרם נקבע.

מרצדס

לאחר שקיבל המותג בישראל את ה-A קלאס החדשה והקומפקטית על גרסאותיה ואת גרסת הסטיישן של ה-CLS, שנת 2013 הנה שנה מלאת חידושים עבור מותג היוקרה הגרמני. בחצי השנה הראשונה תשיק היבואנית בארץ את ה-SLS רודסטר שמחירה יחצה את רף השני מיליון שקלים בישראל.

לאחר מכן, תגיע מכונית הדגל, ה-S קלאס החדשה בגרסאות ה-400, 500 וה-63AMG הספורטיבית שמחירן טרם נקבע. רכב הפנאי הגדול של החברה, ה-GL יגיע גם הוא בגרסאות 350 ו-500 לאחר שעבר רענון מקיף, כשמחיריו ינועו בין 650 ל-750 אלף שקל. המכונית האחרונה הנה ה-CLA, מכונית קופה 4 דלתות הדומה ל-CLS, אך קטנה ממנה בהרבה. בדומה ל-A קלאס החדשה, גם זו תשווק בגרסאות 180, 200 ו-250. מחירה של זו טרם נקבע.

מיצובישי

ההתעוררות של מיצובישי בישראל החלה בימים אלה ממש עם התחלת שיווק האאוטלנדר החדש במגוון גרסאותיו, כולן מצוידות במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר 150 כ"ס. אולם כבר בחצי השני של השנה, תגיע הגרסה ההיברידית של רכב זה שמשלב גם הינע חשמלי לשם הארכת טווח הנסיעה לכדי 800 ק"מ. מאוחר יותר, תציג מיצובישי בישראל מכונית קומפקטית חדשה שתיכנס מתחת ללנסר המשפחתית כדי להתחרות בשוק של היונדאי i25 ולצדה תשווק אם את ה-ASX - קרוסאובר קטן שיתחרה בג'וק של ניסאן עם מנוע 2.0 ליטר 150 כ"ס.

ניסאן

ניסאן, המיובאת ארצה על ידי קרסו מוטורס (יחד עם רנו ואינפיניטי), תחשוף השנה בישראל מספר די מצומצם של דגמים. ביניהם, ניתן יהיה לראות את הג'ו'ק, רכב הפנאי הקומפקטי בגרסת ויזה, ניסאן קשקאי ידני ששיווקו מתחיל בימים אלה והרכב המסחרי NV-200 שתאריך הגעתו טרם ידוע ליבואנית.

סובארו

מותג סובארו אמנם נמצא במערבולת של תסבוכות הכוללות החלפת הבעלים על המותג וניסיונות השתלטות ממותגים אחרים, אך לא משנה תחת ידי מי תהיה החברה, יצרנית הרכב היפנית תשלח אלינו את הסובארו פורסטר החדש שיגיע לישראל בסוף הרבעון הראשון עם מנוע בנפח 2.0 ליטר לגרסה האטמוספרית ו-2.5 ליטר לגרסת הטורבו.

סיאט

שלושה דגמים חדשים יהיו לסיאט להציע בישראל בשנת 2013. הראשון והחשוב שבהם הנו הטולדו בו נהגנו לאחרונה בהשקותו העולמית. זו משפחתית קומפקטית במבנה סדאן המציעה תכנון בסיסי כדי לשמור על מחיר אטרקטיבי. זו תצויד במנוע 1.4 ליטר TSI שלו 122 כ"ס. בנוסף, תגיע לישראל גם הלאון החדשה במבנה 3 ו-5 דלתות לקראת סוף הרבעון השני של השנה וגם זו תקבל את מנוע ה-1.4 ליטר TSI עם 122 כ"ס.

סיטרואן

מיד עם תחילת השנה, תציע סיטרואן בעיקר בציי הרכב את הסי-אליזה. משפחתית קומפקטית ובסיסית בציודה, אך נדיבה במרחב המוצע בה ובשימושיות הגבוהה. מחירה של זו טרם נקבע, אך היא תצויד במנועי 1.2 ו-1.6 ליטר בנזין. בהמשך השנה תגיע גם הגרסה הפתוחה של ה-DS3, אך לזו טרם נקבע תאריך הגעה מסודר.

סקודה

סקודה תציע השנה שלושה כלי רכב חשובים מאוד בישראל. את אלה יפתח דגם הראפיד, משפחתית קומפקטית זולה ובסיסית עם מנוע 1.2 TSI שלו 105 כ"ס וכן 1.4 TSI עם 122 כ"ס. ברבעון השלישי של השנה, תגיע המכונית החשובה ביותר של סקודה בישראל, האוקטביה החדשה וזו תציע את אותם מנועים כשל הדגם היוצא. אחרונה וחביבה תהיה הסופרב הגדולה והחדשה שכמו האוקטביה, תציע את כל המנועים המוכרים מהדגם היוצא וגם היא תגיע לישראל ברבעון השלישי של השנה.

פולקסווגן

מיד עם התחלת השנה, תשווק צ'מפיון מוטורס את הדור השביעי לפולקסווגן גולף החדשה. זה יציע את אותם מנועים שאנו מכירים מהדור השישי לרבות ה-1.2 TSI עם 104 כ"ס, 1.4 ליטר TSI עם 122 כ"ס וכן הלאה. כמו כן, השנה יתכן וגם האמארוק, טנדר העבודה המתקדם של פולקסווגן יעשה עליה עם מנוע 2.0 ליטר TDI שלו 180 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים.

פורד

ההצלחה של רכבי הקרוסאובר הקטנים בישראל שכנעה את קברניטי דלק מוטורס יבואנית פורד, להביא לישראל את פורד קוגה החדש בסוף פברואר. רכב פנאי זה ימצא את השורות ויצטרף אל הפוקוס הפופולרית מאוד בישראל. לאחר מכן, הסוף חודש מרץ נראה כאן גם את הפיאסטה המחודשת לאחר שעברה ריענון מקיף ובחודש אוקטובר גם הקונקט, הרכב המסחרי של פורד יגיע בדורו החדש.

פורשה

פורשה, יצרנית מכוניות הספורט משטוטגרט כבר חידשה בחודשים האחרונים כמה מכוניות חשובות, ביניהן ה-911 טורבו והבוקסטר. במסגרת פיתוחיה הטכנולוגיים היא גם עוסקת רבות בגרסאות היברידיות ספורטיביות, אולם תאריך שיווקן המדויק אינו ידוע בשלב זה. לישראל בכל אופן, נצפה לבואה של הקיימאן החדשה שצפויה לנחות כאן בפסח הקרוב עם מנוע לו 275 או למי שחפץ ביותר מכך - 325 כ"ס.

פיאט

יצרנית הרכב האיטלקית פיאט תציע ב-2013 רק רכב חדש אחד, אל זה יהיה חשוב מאוד עבור המותג. הפיאט 500L החדשה תפנה למשפחות צעירות בזכות מבנה מרווח וגדול בהרבה ביחס ל-500 המקורית. בחזיתה יוצעו מנוע 1.4 ליטר בנזין או 1.3 טורבו דיזל. זו תשווק בישראל ברבעון הראשון של השנה.

פיג'ו

בשלושת החודשים הראשונים של השנה תציע לובינסקי תחת המטריה של פיג'ו שלושה דגמים חדשים. אלה יכללו את ה-301 החדשה – משפחתית קומפקטית ובסיסית שמיועדת בעיקר לציי רכב, את ה-308 ספורטיום ואת מתיחת הפנים למכונית הספורט המרהיבה של החברה, ה-RCZ. ברבעון השלישי של השנה, תגיע גם הגרסה הרובוטית ל-208 הזולה בהיצע שלה מנוע 1.2 ליטר בלבד.

קאדילק

קדילאק הגיבה השנה עם מכונית משפחתית מתנהגת, חזקה ודומיננטית בדמותה של ה-ATS. גרסה זו ממוקדת להתחרות בהגמוניה הגרמנית המשולשת של ב.מ.וו, מרצדס ואודי ולצאת משם עם תוצאות יפות. מי תהיינה התוצאות? מבחן משווה יקבע את גורלה. לצידה תתייצב מכונית הדגל XTS במחצית השנייה של השנה עם גיבוי מקדליאק SRX המפואר שעבר מקצה שדרוגים ויחל את דרכו בישראל כבר בינואר.

קיה

מותג קיה המתחזק בישראל ימשיך לעבות את השורות עם 4 דגמים חדשים בישראל. המכונית הראשונה להגיע היא הפורטה חדשה שברבעון הראשון של 2013 תציע מנוע 1.6 ליטר בנזין חדש וחזק מבעבר, תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים והכל במספר רמות אבזור. לאחר מכן, עד אמצע השנה תגיע גם הסיד החדשה בתצורות של חמש דלתות וסטיישן וגם היא עם מנוע 1.6 ליטר בנזין ודיזל ותיבת הילוכים בעלת 6 הילוכים אוטומטיים.

עבור המשפחות המורחבות, תשווק קיה בישראל את הקארנס החדשה גם כן עד אמצע השנה. זו צפויה לקבל מנוע 2.0 ליטר בנזין עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים. סביב אמצע השנה יתחיל הייבוא של האופטימה ההיברידת לישראל. הרכב יצויד ככל הנראה במנוע 2.4 בנזין לצד מנוע עזר חשמלי. לרכב תיבת הילוכים עם שש מהירויות.

רנו

רנו ישראל (קרסו מוטורס) ערוכה השנה למכונית החשובה ביותר שלה - קליאו דור ארבע. הסופר מיני תנחת בישראל בחודש אפריל הקרוב עם כמה וכמה מנועים ובמחירים אטרקטיביים לדברי היבואנית. קצת לפני כן, ישווק כן המיניוואן גרנד-סניק טורבו דיזל, רנו מגאן סטיישן דיזל והמשפחתית הגדולה והחדשה רנו לאטיטיוד.

שברולט

לשברולט תהיינה השנה סדרה של השקות המחזקות את הטווח המשפחתי על כל רבדיו. זה יתחיל עם שברולט קרוז המשפחתית מתוחת פנים בינואר-פברואר, ספארק (מיני) מחודשת ושברולט סוניק המשפחתית העממית שתגיע לכאן מצוידת תיבת הילוכים חדשה (הפחתה בזיהום האוויר המנועי). רכב הפנאי בן ה-4 של שברולט, טרוורס, גם הוא מצטרף השנה לאחר מסכת חידושים וזה יהיה כאן בחודשיים הקרובים יחד עם המאליבו (משפחתית גדולה).

לקראת הקיץ מצטרף רכב הפנאי הקומפקטי שברולט טראקס והקפטיבה קרוסאובר לאחר מתיחת פנים שיחבור אל היבואנית לישראל UMI בסביבות יוני. שברולט העולמית תציג בעוד כחודש גם את הקורבט החדשה בארה"ב.

חושבים לרכוש רכב חדש? כל התשובות כאן
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully