וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעריף ביטוח החובה יוזל בהתקנת מובילאיי?

15.9.2013 / 15:38

בבחינת משרד האוצר למערכת של מובילאיי נמצאה ירידה של 45-47 אחוזים בשכיחות תביעות ביטוח לרכב בו מותקנת מערכת מובילאיי

האם תוצע בקרוב האפשרות להוזיל את תעריפי ביטוח החובה לרכב בהתקנת אביזר בטיחות? משרד האוצר בחן לאחרונה את מערכת הבטיחות של מובילאיי ומצא כי התקנתה ברכב פרטי תביא להורדה של 45% בשכיחות תביעות ביטוח חובה ו-47% ברכב חברה (ליסינג). עם זאת, בהמלצות שהוגשו אל המשרד לאחר הבחינה, נקבעה הערכה שמרנית של הוזלת תעריף הביטוח בשיעור של 15% בלבד לרכב בו מותקנת המערכת.

בחינת המערכת נעשתה על פי 9,891 כלי רכב בהן מותקנת המערכת, בכל משך בו היא הייתה ברכב. ממצאי הבדיקה העלו כי הממוצע הארצי לכלי רכב פרטיים בהם לא מותקנת המערכת (בין השנים 2009-2012) עמד על 2.5% של תביעות ביטוח חובה. לעומתם, כלי רכב בבעלות פרטית בהם הותקנה המערכת ירד אחוז התביעות לכדי 1.02% בלבד. ברכבי חברה (ליסינג) עמד הממוצע על 1.98% תביעות ביטוח חובה בכלי רכב בהן לא הותקנה המערכת, לעומת 0.97 אחוז בלבד בכלי רכב חברה בהן הותקנה המערכת. נתונים אלה חושפים כי בכוחה של המערכת לנטרל 59% מכלל תביעות ביטוח החובה, אך ללא התייחסות לגורמים כמו מאפייני הנהג, הרכב וכדומה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגנה מרשימה, הערכה שמרנית

צוות הבדיקה התרשם מיכולת המערכת לזהות סכנות בכביש, להתריע כנגדן ולהפחית משמעותית את הסיכון להתרחשות תאונה, אך לטענתו, בשל גורמים כמו מספרם הנמוך של כלי הרכב המצוידים במערכת ומשום שטרם נבחנו מוצרים של חברות אחרות, נקבעה הערכה שמרנית יחסית. המערכת נמצאה כיעילה במיוחד בהפחתת תביעות ביטוח שסכומן מגיע עד כדי 100,000 שקל (אך לא מן הנמנע גם בתביעות יקרות יותר), אשר מהוות כ-40% מסך כל תביעות ביטוח החובה בישראל. לכן, הכפלת 40% אלה ב-45% היעילות של המערכת, הניבה 18% יעילות כללית בהפחתת תביעות ולכן נקבעה ההערכה על 15%.

מערכת מובילאיי נעזרת במצלמות וחיישנים המותקנים ברכב ואלה מסוגלים להתריע בפני סכנות כמו אי שמירת מרחק (התאונה הנפוצה ביותר בישראל), סטייה מנתיב, סכנת התנגשות מלפנים בשל האטה פתאומית של הרכב מלפנים ועוד. המערכת משווקת גם אצל יצרניות רכב רבות כמו וולוו, ב.מ.וו ואחרות ומותקנת בכלי הרכב כמוצר מקורי.

עוד בטיחות בנהיגה בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית בגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully