וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לקורקינטים ואופניים חשמליים מסוכנים?

משרד התחבורה ומשטרת ישראל יפעילו תכנית אכיפה נגד ממכר אופניים וקורקינטים חשמליים האסורים לשימוש בישראל. מכון התקנים ינסח תו תקן אחיד ומותר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופניים חשמליים. מה מותר ומה אסור? מכון התקנים יקבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד התחבורה ומשטרת ישראל יחלו לאכוף את האיסור למכור אופניים וקורקינטים חשמליים שאסורים לשימוש בישראל. זאת בעקבות הצמיחה שנרשמת בקרב חנויות שעוסקות בייבוא מוצרים אלו בהיעדרן של תקנות מוסדרות, כפי שמונהג במדינות אחרות. להערכת משרד התחבורה, מדובר בעשרות בתי עסק בישראל המשווקים את הכלים ללא אישור, כאשר רק בשבוע שעבר נגזר קנס של 40 אלף שקלים על חנות בגבעתיים שיצרה ומכרה סקייטבורדים ואופניים חשמליים שאינם מותרים לנסיעה בארץ.

מבצע האכיפה יצא לדרך במטרה למגר את מכירת הכלים המסוכנים, בהם קורקינטים ואופניים חשמליים בעלי הספק מנוע של 800 וואט ובנפח של 700 סמ"ק, ושמהירותם המרבית היא כ-60 קמ"ש. הקריטריונים הקיימים, מורים כי ניתן כיום לייבא ארצה קורקינט חשמלי בלבד, ובתנאי שהספקו כ-100 וואט, משקלו המרבי כ-12 ק"ג ומהירותו לא תעלה על 12 קמ"ש.

משרד התחבורה הגיש לפני מספר חודשים תקנות להסדרת ייבוא אופניים וקורקינטים חשמליים, ובימים אלה מגובש הנוסח הסופי במכון התקנים שישים לקץ לפרצות הקיימות בחוק. המפרטים יופצו לציבור, ובהם תהיינה הוראות מפורשות לגבי מהירות מרבית, כוח, משקל וכל קריטריון שמגדיר מהו כלי חוקי בישראל.

כפי שציין בפנינו לאחרונה עו"ד אלעד שור, מומחה לדיני תעבורה, קיימת בעיתיות גדולה בנושא הקורקנטים והאופניים החשמליים בישראל הנעים על הכביש או המדרכות: "עולה כי עפ"י התקנות, לא ירכב אדם על אופניים, על מדרכה או על חלק מהדרך המיועד להולכי רגל בלבד. מותר להולך רגל להסיע אופניים על המדרכה אם אין בכך הפרעה להולכי רגל. אם הוקצה בדרך שביל מיוחד לאופניים וסומן בתמרור מתאים לא ירכב רוכב אופניים בכל חלק אחר של הדרך, אלא באותו שביל. כמו כן חל איסור על כלי רכב מנועיים לנוע על מדרכה - חד וחלק. בין אם מדובר על קורקינט חשמלי ובין אם על אופנים, החוק מאוד ברור - חל איסור".

במשטרת ישראל ערים לסכנות הטמונות במצב הנוכחי, ולכן שמו דגש לטיפול בתופעה לאחר שבחודשים האחרונים חלה עלייה במספר הנפגעים בתאונות דרכים עם אופניים וקורקינטים חשמליים.

אימה על המדרכה: מי שומר על הולכי הרגל?

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully