וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה שילמה מיליונים, גם בענפים אחרים ישלמו

טויוטה שילמה קנס של 1.2 מיליארד דולר בגין עבירות בטיחותיות שלא דיווחה עליהן בזמן. גם GM על הכוונת, ובינתיים מכין משרד המשפטים האמריקני תכנית למלחמה בגופים נוספים שהסתירו ממצאים

טויוטה. AP
טויוטה. קנס של 1.2 מיליארד דולר בגלל קריאות תיקון והשלכות בטיחותיות/AP

מוטיבציה גדולה שוררת בימים אלה במשרד המשפטים האמריקני בעקבות ההצלחה בתיק התביעה מול טויוטה, במסגרתו שילמה בהסכם פשרה סכום של 1.2 מיליארד דולר לאחר שקבע בית המשפט כי החברה לא טיפלה כראוי בתקלות הבטיחותיות שהתגלו במכוניותיה בשנים האחרונות. נציגי המשרד יפנו כעת את תשומת לבם ל-GM שניצבת בפני פרשיה חמורה בעלת אופי דומה, שאף הובילה לכאורה למספר מקרי מוות.

ההסתרה של טויוטה ("האצות לא רצוניות") סטתה באופן ברור מקוויה של אמנה הדורשת לדווח באופן גלוי על ליקויים מסוכנים, ולכן בית המשפט גזר עליה עונש כלכלי כבד. אולם תוצאות המשפט הניבו גם מסקנות חדשות, לפיהן ניתן יהיה כעת לרדוף במישור הפלילי חברות ויצרניות מענפים נוספים, בהם התעופה, הדלק ועוד, דבר שגורם לאי נחת גדולה בקרב ג'נרל מוטורס, כך עולה מדיווחי 'רויטרס'. התובע הראשי במשרד המשפטים אריק הלדר אמר לסוכנות הידיעות כי הממשלה הפדראלית תמשיך לחקור כיוונים דומים, "בענף הרכב ומעבר לו", כך הדגיש.

ג'נרל מוטורס השיבה בחודש הקודם 1.4 מיליון מכוניות מדגם קובאלט למוסכים בגלל תקלה במתג ההנעה, אשר גרמה למערכת ההילוכים לעבור פתאומית למצב חניה ולנטרל את בקרת כרית האוויר. עד כה, דווח כי 14 מקרי מוות נקשרו לתופעה המסוכנת. ב-GM טענו שמספר תאונות קטלניות לא היו תוצאה של תקלה, אלא חוסר אחריות מצד הנהגים (נהיגה תחת השפעת אלכוהול או נהיגה לא זהירה).

ב-GM ינסו לסגור את הפרשה הזו במהירות ולצמצם את השלכותיה הגלובאליות, שכן זוהי תקופת צמיחה עבור המותגים האמריקנים לאחר היציאה מפשיטת הרגל לפני כחמש שנים. החברה נמצאת בתהליכי בנייה מחודשים, במסגרתם פועלת לשקם את אופל באירופה ולקדם פתרונות הנעה חסכוניים.

עוד טכנולוגיה ובטיחות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully