וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו-סיטרואן: הסינים בפנים

נחתם החוזה בין פיג'ו-סיטרואן לדונגפנג הסינית וממשלת צרפת, במסגרתו תהיינה חבילות כלכליות שנועדו לחזק את המותג הצרפתי משמעותית. הסינים יקבלו אחוזי שליטה גדולים

קונצרן PSA חותם על שת"פ עם דונגפנג מוטור גרופ מסין. אתר יצרן
בכירי פיג'ו סיטרואן, דונגפנג, נשיא צרפת פרנסואה הולנד ומקבילו ג'ונגפינג/אתר יצרן

אמש (רביעי) נחתם החוזה בין פיג'ו-סיטרואן לדונגפנג ( Dongfeng) מוטור גרופ (סין) שיחלץ את המותג הצרפתי מהמצוקה הכלכלית אליו נקלע בשנים האחרונות, על רקע המשבר בענף הרכב באירופה. במסגרת ההסכם, תוותר פיג'ו סיטרואן על כ-30% שליטה בחברה לטובת ממשלת צרפת ודונגפנג. היקף העסקה נאמד בכ-3 מילארד יורו, ובמעמד החתימה נכחו נשיא צרפת פרנסואה הולנד ונשיא סין ג'ונגפינג.

בסיום האירוע, אמר נשיא צרפת הולנד לכלי התקשורת הבינלאומיים כי ההסכם יפתח בפני פיג'ו-סיטרואן (PSA) יכולת התפשטות גלובאלית רחבה יותר מבעבר. "כבר לא מדובר רק בלמכור מכוניות, המשמעות של החוזה היא השקעה משותפת לעתיד", כך ציין.

החיבור הכלכלי והחברתי שהושלם בין פיג'ו-סיטרואן לדונגפנג מוטור, ירחיב למעשה את הברית ביניהן שנמשכת 22 שנים, ויסלול את הדרך לכלי רכב חדשים וישפר משמעותית את מכסת הייצור של החברה הצרפתית בכמה שווקים מרכזיים בעולם. נשיא PSA החדש, קרלוס טוורס (לשעבר רנו) שיעמוד בחוד החנית, חייב יהיה מעתה להראות ששיתוף הפעולה יניב תוצאות כבר במחצית השנייה, ויהיה עליו לסגור פערים מול המתחרים, לרבות רנו.

מלבד ההיבטים הכלכליים, דונגפנג תנסה לנצל את מעמדה בחברה (תשב בדירקטוריון) כדי להדגיש את דריכת הרגל שלה בשוק הרכב הסיני, שנחשב לגדול ביותר בעולם. מרבית המכוניות שנמכרות בסין הן מסדרת ה-DS היוקרתית (הסינים חובבי מכוניות ארוכות בסיס גלגלים), אך נראה שכעת היא תפנה לקטגוריות נוספות כדי למכור מעל 1.5 מיליון כלי רכב בשנה, לעומת כחצי מיליון כיום.

על אף הפסדים של מיליונים, פיג'ו מצידה, נזקקת פחות לחיזוקים מהצד הסיני, שכן היא נמצאת במגמת התחזקות. רק לאחרונה זכתה ה-308 החדשה בתואר מכונית השנה באירופה, והיא אף הודיעה השבוע על חזרתה למירוצי ראלי-דאקר אחרי היעדרות ממושכת.

למי שחושש מהתערבות סינית מוגזמת, הפריכו בכירי דונגפנג כל דיווח לפיו הם ינסו "להשתלט" על החברה ולהתוות את הקווים האסטרטגיים. "זאת לא עסקת רכישה, אלא דרך לעזור לפיג'ו-סיטרואן לחזור לגדילה ורווחיות", כך זו פושו, מנכ"ל דונגפנג. "זה מצב של נצחון לכל אחד מהצדדים, אף אחד פה לא מתכוון לאכול את PSA", הוסיף.

יבואנית פיג'ו-סיטרואן דוד לובינסקי פותחת את 2014

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully