וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארץ: קרונות מותאמים לרכבת חשמלית

הקרונות של חברת בומברדייה יגדילו את מכסת הנוסעים ברכבת ב-37% בהשוואה למצב היום. מנכ"ל הרכבת: "רכבת ישראל נערכת, בכל המישורים, לקראת כניסתה לעידן הרכבות החשמליות"

מערך הרכבת החשמלית בישראל נכנס להילוך גבוה. חברת רכבת ישראל הודיעה היום (ראשון) על הגעתם של הקרונות הראשונים המותאמים לעידן המסילות החשמלי שיופעל בעוד כארבע שנים, כך על פי ההתכנות. הנתח הראשון נמסר לרכבת ישראל ביום חמישי האחרון, וזה אמור לשפר משמעותית את יכולת הובלת הנוסעים בעתיד, לתגבר את יכולת ההאצה והלבימה וכן יצמצם את זמני הנסיעה במספר קווים מרכזיים.

לדברי רכבת ישראל, המעבר לחשמול ישדרג את איכות הנסיעה של של המשתמשים, כפי שנהוג כיום באירופה. בהשוואה לקרונות שנמצאים כיום בשימוש, להם יכולת אכלוס של עד 750 מקומות על פני 6 קרונות דו קומתיים, הקרונות החדשים של בומברדייה, בהם כ-1,030 מקומות ישיבה על 8 קרונות, יתורגמו לגידול של 37% בקיבולת.

בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל: "רכבת ישראל נערכת, בכל המישורים, לקראת כניסתה לעידן הרכבות החשמליות. המעבר לשיטת הפעלה של רכבת חשמלית, המקובלת בכל המדינות המתקדמות, יהווה קפיצת מדרגה משמעותית בכל תחום הנוגע להפעלת הרכבת והוא הגורם המרכזי ביכולת העתידית של הרכבת להמשיך לצמוח ולהגיע ליעדים חדשים. התאמת הקרונות, כבר כיום, להפעלה ברשת מסילות חשמלית מתבצעת במקביל לקידום מכרזי החשמול ולהתקדמות העצומה בהקמת פרויקטי תשתית הרכבת לירושלים ולכרמיאל".

הקרונות החדשים מותאמים לתפעול בכל ההיבטים, הבטיחותיים והטכניים. הם ישתלבו במערך שינוע דרך מנהרות שאורכן כ-2 קילומטרים, המהירות תגדל ב-20 קמ"ש ל-160 קמ"ש, וכן נוספו מערכות שליטה מיוחדות המאפשרות ממשק עם קטר חשמלי ושליטה בזרוע הפנטוגרף (מתח עילי).

מהלך זו הינו ראשון במסגרת חוזה שנחתם בין בומברדיה לרכבת ישראל, ובו הוסכם על מכירת כ-150 קרונות, 72 מהם מיועדים להפעלה חשמלית ב-2018, ואילו היתר ישדרגו את המלאי הקיים. יוסי דסקל, מנכ"ל בומברדייה ישראל: "אנו שמחים לקחת חלק בשותפות עם רכבת ישראל בפתיחת עידן חדש - עידן החישמול. חברת בומברדייה תמשיך את מחויבותה העמוקה לרכבת ישראל ותסייע לה באתגרים המורכבים להשגת היעדים של עידן החישמול".

סכסוך עבודה: מי יתחזק את רכבת ישראל, העובדים או בומברדייה?

תחבורה מסילתית: הרומן של רכבת ישראל עם בומברדיה
עוד הרבה על רכבת ישראל בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully