וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות קורקינטים ואופניים חשמליים הוחרמו

פקחים ממכון התקנים, משרד התחבורה ומשטרת ישראל פשטו על חנויות למכירת אופניים וקורקינטים חשמליים והחרימו מאות כלים

קורקינט חשמלי. משרד התחבורה, מערכת וואלה! NEWS
חלק מהשלל שנתפס במבצע "ביעור חמץ"/מערכת וואלה! NEWS, משרד התחבורה

"ביעור חמץ", כך מכנים במשרד התחבורה את מבצע הפשיטה שהובילו השבוע פקחי המשרד, בליווי משטרת ישראל ומהנדסים ממכון התקנים על חנויות שמוכרות בישראל אופניים וקורקינטיים שאסורים לשימוש. במסגרת הפעילות הוחרמו מאות כלים שנתפסו בבתי עסק בגוש דן והסביבה הקרובה לת"א, העומסו על משאיות שהובאו לצורך הפשיטה ונלקחו מהמקום.

במשרד התחבורה מציינים כי בקרב מהכלים האסורים לשימוש בארץ, בהם גם אופניים חשמליים המסוגלים להגיע למהירות של 50 קמ"ש, נתפסו אופניים שעברו הסבה מאופניים רגילים להנעה בחשמל. באחת מהחנויות שעוסקות במכירת קורקינטים ואופניים ברחוב בן יהודה בתל אביב, התגלו קורקינטים חשמליים שמשקלם מעל ל-30 קילוגרמים והספקם כ-250 עד 1,000 וואט. בנוסף לכך, נחשף כי בסמוך למקום העסק פועלת מעבדה לתיקון ללא רשיון.

עוד במסגרת המבצע, נתקלו הפקחים בחנות שמוכרת אופניים חשמליים שיכולים להגיע ל"מהירות גבוהה מאוד", כך נמסר, וכן התגלה קורקינט מהיר עם מושב לתינוק. במקרה אחר, הגיעו הפקחים לחנות נוספת ברוטשילד ממנה נמלט המוכר לאחר שהבחין בהם מתקרבים לפתח דלתו, אותה נאלצו לפרוץ בכוח.

מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחק: "מדובר בתופעה נרחבת של שימוש בכלים מסוכנים ובלתי חוקיים, המהווים סיכון בטיחותי חמור לרוכבים והסובב אותם".

למרות שמשרד התחבורה ומשטרת ישראל הזהירו לא פעם ולא פעמיים על כוונתם לבצע פשיטות על חנויות שמוכרות אופניים וקורקינטים חשמליים בניגוד לחוק, נראה שהעוסקים במלאכה לא הפנימו את הפרסומים. בו בעת, ועל מנת למנוע תופעות אלה בעתיד, מגבש משרד התחבורה יחד עם מכון התקנים נוסח אחיד למכירת כלים מסוג אלה בישראל שיסדיר את מעמדם.

קורקינטים ואופניים חשמליים זורעים פחד במדרכות תל-אביב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully