וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה מקומית: שברולט עוברים לטורבו

שברולט קרוז, סוניק, טראקס, אורלנדו ומאליבו מוצעים כעת בישראל עם מנועים מוגדשי טורבו שמשפרים ביצועים וחוסכים בצריכת הדלק

צילום: רונן טופלברג

השקה שברולט טורבו. רונן טופלברג,
השקה לדגמי הטורבו של שברולט. סוניק RS/רונן טופלברג

מנועים מוגדשי טורבו כבר מזמן שאינם נדירים במחוזותינו. החמרת תקנות זיהום האוויר גרמו ליצרניות לתור אחר אמצעים להגדלת ניצולת מנועי הבערה הפנימית ומנועי הטורבו החדשים מצליחים להשיג נתוני תפוקה מרשימים. מצד אחד, מגדשי הטורבו מאפשרים לצמצם את נפח המנועים ומנגד, להעלות את הספקם ולהפחית את צריכת הדלק ובעקבותיה גם את פליטת המזהמים לסביבה.

לפני כשנתיים ציידה GM לראשונה את הקרוז במנוע טורבו שנולד משיתוף פעולה עם אופל הנמצאת בבעלות הקונצרן האמריקני. לזה נפח צנוע של 1.4 ליטר אך הספק של מנוע מקבל גדול נפח - 140 כ"ס ומעט יותר מ-20 קג"מ. כעת משלימה שברולט העולמית וגם הנציגות הישראלית, מעבר כמעט מלא למנועים מוגדשים מסוג זה.

סדרה של טורבו

המשפחתית של שברולט, קרוז, שמהווה את עיקר מכירות המותג בישראל תמשיך להציע את מנוע זה והוא ידחק הצידה עד כדי החלפה מלאה של מנועי ה-1.6 ליטר האטמוספריים והחלשים. בינתיים אמנם רק בגרסת הסדאן, אך עד אמצע השנה, גם דגם ה-5 דלתות וגם דגם הסטיישן יקבלו את מנוע הטורבו. הקרוז עברה לאחרונה ריענון קל שמקביל למתיחת פנים בהקיפו וזה כלל חידוש לפנסי הערפל, למראות, לקונסולה המרכזית וללוח המחוונים ועוד. הקרוז תוצע בשתי רמות אבזור וכבר ברמת הבסיס היא תציע חישוקים קלים, הגה מצופה עור, מושבים מחוממים, מערכת מולטימדיה ומצלמת נסיעה לאחור. המחיר יחל ב-123,900 שקל לדגם ה-5 דלתות ו-124,900 שקל לדגם ה-4 דלתות.

טראקס הוא הלהיט התורן של שברולט בישראל ובאירופה. הוא מוצע בישראל עם מנוע אטמוספרי בנפח 1.8 ליטר וגם מנוע הטורבו 1.4 ליטר כאשר שניהם מפיקים 140 כ"ס. הטראקס נכנס לשוק הצומח והתחרותי של ה-SUV הקטנים והוא מתמודד מול הניסאן ג'וק ששולט במכירות, רנו קאפצ'ור החדש, פיג'ו 2008 החדשה ואף הסוזוקי קרוסאובר. לזכותו של הטראקס עומדים 5 כוכבים במבחני הריסוק העדכניים ביותר ומרחב פנימי גדול יחסית. מחירו יחל ב-129,900 שקל ויגיע עד כדי 142,900 שקל.

גם המיניוואן אורלנדו שהוצע עד כה בישראל רק עם מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל, קיבל את מנוע ה-1.4 ליטר טורבו בנזין. במחיר של 156,900 שקל הוא מציע למשפחה המורחבת שבעה מושבים הניתנים לסידור במגוון רחב של אפשרויות, פתחי מיזוג גם למושבים האחוריים, חלונות אחוריים כהים, מראה ייעודית פנורמית להשגחה על הילדים שמאחור וכושר הטענה שימושי בזכות היכולת לקפל למצב שטוח לגמרי את כל המושבים.

גם הסופר מיני של שברולט, הסוניק קיבלה גרסת RS מוגדשת. מנוע הטורבו יגובה בעיצוב ספורטיבי שיכלול אגזוז מודגש, מושבי ספורט משולבי עור, חלון גג, חישוקים קלים, מערכת מולטימדיה עם מצלמת רוורס, ספוילרים ועוד. עם מחיר של 109,900 שקל מקווים ב-UMI שהסוניק תצליח לגנוב לקוחות ממכוניות מו היאריס של טויוטה, קיה ריו ויונדאי i20 בזכות תוספת הכוח והעיצוב הספורטיבי.

שוק מכוניות המנהלים-משפחתיות גדולות אמנם מצטמצם, אך המאליבו שמקבלת תמריץ כוחני בדמות מנוע 2.0 טורבו, צפויה להגדיל משמעותית את מכירותיה. מעכשיו המאליבו תוצע בגרסה אחת ויחידה שתעלה 175,900 שקלים שבנוסף למנוע שיפיק 259 כ"ס, רשימת האבזור תכלול מערכת מולטימדיה עם מצלמת נסיעה לאחור, חישוקי 18 אינץ' ועוד לצד שורה של עדכונים כחלק ממתיחת פנים. זו תכלול חזית דומה לזו של הקמארו, פנסי לד מאחור, חומרים איכותיים יותר בתא הנוסעים ותאים ייעודיים לסמארטפונים. מבחינת הביצועים, המנוע החדש יביא אותה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.3 שניות ויאפשר לה לשייט ב-100 קמ"ש ב-1,500 סל"ד חסכוניים ושקטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מכפילים את המכירות

גלית עיני, סמנכל שיווק ומכירות ב-UMI: "המעבר למנועי טורבו יאפשר לנו לשפר את התדמית בנושא צריכת הדלק. שברולט תמיד נתפסה כחצרנית של מנועים גדולים ובזבזניים עד לפני מספר דורות וכעת אנו משלימים מעבר כמעט מלא למנועים חסכוניים. ברבעון הזה, שברולט הכפילה את המסירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד והגיעה ל-4,130 מסירות עד כה לעומת 1,931 מסירות בתקופה המקבילה ב-2013" ב-UMI מצפים להשיג עליה של 40 אחוזים במסירות בשנת 2014, משימה כלל לא קלה בהתחשב בעובדה שמרבית מכוניותיה עדיין מיועדות לצרכן הפרטי.

בסקירה גלובלית, ג'נרל מוטורס סיימה את 2013 עם מכירת 9.7 מיליון כלי רכב, אך למרות המספר הגדול, היא הפסידה את המקום הראשון לטויוטה ומתחתיה נמצאת פולקסווגן בקרב קרוב. 51 אחוזים מכלל מכירות שברולט נעשות מחוץ לארה"ב ובכל הקשור למנועים, בשלוש השנים הקרובות תשיק שברולט 11 מנועי אקו חדשים (מוגדשי טורבו ואף היברידיים) שישרתו לא פחות מ-27 דגמים. בישראל שברולט החלה את שנת 2014 עם היצע המכוניות גדול מתמיד שכולל 12 דגמים, שכולם זמינים כבר בתחילת השנה.

עוד על שברולט בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט
  • umi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully