וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוגטי ווירון: גרסה נדירה במחווה לקלאסיקה מפוארת

בוגטי מציגה את המכונית החמישית בסדרת הווירון לג'נדס, 'בלאק בס' וחולקת כבוד למכונית היסטורית מהעבר המפואר של המותג

בוגטי ווירון 16.4 בלאק בס לג'נדס אדישן. אתר יצרן
בוגטי ויירון גרנד ספורט ויטס בלאק בס לג'נדס. הומאז' למכונית קלאסית/אתר יצרן

בוגטי ווירון נמצאת בישורת האחרונה לחייה, וקצת לפני שהחברה תמכור את עשרות העותקים האחרונים שנותרו למכונית העל המהירה בעולם בייצור סדרתי, היא הכריזה על המהדורה החמישית, והלפני אחרונה של גרסאות ה'לג'נדס' (אגדה) שנולדו כמחווה לעמודי תווך בהיסטורית החברה, בין אם מדובר באנשים או במכוניות.

הדגם החדש במשפחה הוא הווירון גרנד ספורט ויטס 'בלאק בס' אדישן, והוא פותח כדי לציין חשיבותה של הבוגטי TYPE 18 התחרותית שנחשבת לאחת המכוניות המשפיעות ביותר בתולדותיה של בוגטי. בעידן של טרום מלחמת העולם השנייה, ה-18 הייתה חמושה במנוע ארבעה צילינדרים 5.0 ל' שהטיס אותה למהירות מרבית של כ-160 קמ"ש, כשמאחרי ההגה ספון לא אחר מאשר מייסד המותג אטורה בוגטי.

גם למטוס בתמונה סיפור מרתק שקושר אותו ישירות לבוגטי ולאנשים שהיו מעורבים בתכנונה. אחת מתוך 7 מכוניות מסדרת ה-18 הייתה קרויה על שם סוס מירוצים בשם 'בלאק בס' (מכאן נגזר כאמור הכותר), והיא נמכרה לנווט הצרפתי רולאן גארוס (על שמו נקרא טורניר הטניס בצרפת המשוחק על חימר), כאות הוקרה על כך שחצה את הים התיכון בטיסה ישירה בשנת 1913.

עם כל כך הרבה יוקרה והיסטוריה עשירה בהישגים, בוגטי החליטה בגאווה שהגרנד ספורט ויטס 16.4 שלה תישא את השם 'בלאק בס' ותכנס לפנתאון. העבודה עצמה התרכזה באלמנטים קטנים אך יקרים, בהם מראה מושחר ועמוק עם פסים מוזהבים אמיתיים (24 קראט) ודיפוני פנים מאויירים בעבודת יד המתארים את ה-TYPE 18 עם חתימות של רולאן גארוס וכיתובים ייחודיים בקרב סדרות האגדה.

המחיר נתפר בהתאם לקישוטים, וכפי שמצפים ממכונית על עם מנוע המפיק 1,200 כ"ס ומהירות מרבית של כ-431 קמ"ש, בוגטי תדרוש עבורה כ-3 מיליון דולרים לפחות. כל העותקים נמכרו מראש על הנייר, אבל אם אתם ממש להוטים לתעד היסטוריה בזמן אמת, תקפצו על מטוס לתערוכת הרכב בסין שתפתח בעוד כמה ימים - המטוס, הווירון וה-TYPE 18, כולם יהיו שם.

עוד הרבה על בוגטי בוואלה! רכב

בוגטי ווירון 16.4 בלאק בס לג'נדס אדישן. אתר יצרן
בוגטי ווירון 16.4 בלאק בס לג'נדס אדישן/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • בוגטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully