וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו אאוטבק החדש מעלה הילוך

האאוטבק המהוקצע של סובארו מציג צמיחה במימדיו, עיצוב חיצוני חדש, תא נוסעים משודרג משמעותית ומנועים חסכוניים יותר. בישראל במהלך 2015

סובארו אאוטבק. אתר יצרן
סובארו אאוטבק החדש. קרוסאובר שימושי וקשוח, וגם מפנק/אתר יצרן

גם אחרי חמישה דורות, נשאר סובארו אאוטבק קרוסאובר שהוא רכב פנאי וגם סטיישן, מהיר וגם קשוח, קשיח וגם מפנק, וזו כנראה הנוסחה שהפכה אותו לאחד מכלי הרכב השימושיים ביותר ב-20 השנים האחרונות, במיוחד בארה"ב ובאוסטרליה שם קצר הצלחה בלתי רגילה. את הדגם החדש ל-2014 חשפה בימים אלה סובארו בתערוכת הרכב בניו-יורק, והפעם מסתמנת סוג של רבולוציה שתפריד אותו עוד יותר מגרסת הסטיישן של ה-B4 לגאסי.

אאוטבק ממשיך להיות מבוסס כאמור על הלגאסי סטיישן, אבל לזכותו נרשמת גדילה כמעט בכל הסעיפים: הוא ארוך ורחב יותר מקודמו בכ-2 סנטימטרים, בסיס הגלגלים הוגדל קלות והמרווחים בתא הנוסעים נמתחו על מנת לרווח את מרחבי הפנים בין השורה הקדמית לאחורית ולאזור תא המטען, אליו התווספו עוד מספר ליטרים בנפח. באופן דומה, שומר אאוטבק על מרווח הגחון המקורי שלו (22 ס"מ), וכן תהיינה מדרגות טיפוס קטנות בדגם החדש.

בקו המנועים הבוקסרי תמצאו את חטיבות הכוח הסטנדרטיות, בהן ה-2.5 ל' עם כ-175 כ"ס ומנוע ה-3.6 ל' עם 256 כ"ס. בצד החידושים, תיבת ה-CVT הרציפה כוילה מחדש כדי לשפר את זמני ההאצות מצד אחד, אולם מנגד תפחית את צריכת הדלק בנסיעות עירוניות ובינעירוניות. הנתון הרשמי בדגם הבסיס יעמוד על 14 ק"מ לליטר מחוץ לערים ו-10 ק"מ לליטר בעיר, בעוד המנוע הבכיר יחזיר בממוצע כ-8 ק"מ לליטר. נתונים אלו הושגו גם בשל שימוש בחומרים קלים, כמו למשל אלומיניום במכסה המנוע, מערכת היגוי חשמלית חדשה ומדפים אדפטיביים בשבכה הקדמית.

מערכת ההנעה הכפולה הסימטרית (AWD) של אאוטבק תקבל בדגם החדש תמיכה מבקרת ה-X, לה וויסות כוח לסרן הקדמי, וכן מצביעה סובארו על חיזוק דינמי בטיפול בכבישים מפותלים (אחיזה גבוהה יותר). בקרת מדרון ובקרה המונעת התדרדות לאחור תהיינה גם הן משובצות במפרטים הבסיסיים.

שינוי גדול יותר התחולל בתא הנוסעים. סובארו אאוטבק תמיד היה רכב קצת יותר מהודר מאחיו למשפחה, אולם נראה שהושקעה מידה ניכרת באווירה הפנימית. מול הנוסעים הותקן צג חדש ומתקדם בגדלים שבין 6 ל-7 אינטש, ומערכת תפריטים צבעונית ומגוונת המציעה פתרונות לסמרטפונים, חיבורים וקישוריות, מערכות ניווט ועוד הרבה צעצועים. חידושים נוספים, בפעם הראשונה באאוטבק, יגיעו בדמות תא מטען שנפתח חשמלית (כולל זכרון גובה), פנסי בי-קסנון, מושבים אחוריים עם חימום, מצלמות ראייה משוכללות, בקרת סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת שפורקת את כריות האוויר (ווילון) במהירות גבוהה בעת סכנת התהפכות.

סובארו אאוטבק. אתר יצרן
סובארו אאוטבק/אתר יצרן

סובארו טוענת שאאוטבק החדש מציע את "רמת הפאר הגבוהה ביותר אי פעם ברכב של המותג", ואם המפרטים מגלים רק מחצית מרכיביו זו כבר בשורה חגיגית לחובבי רכב הפנאי היפני. הוא יצא למכירה בארה"ב בחודש יולי הקרוב, אולם לישראל יגיע מתישהו במהלך 2015, כך מסרה לוואלה! רכב היבואנית סמל"ת.

עוד הרבה על סובארו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully