וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה מקאן, עם מנוע 4 צילינדרים

בלעדית בתערוכת סין חושפת פורשה מנוע 4 צילינדרים בדגם חדש של החברה, הקרוסאובר הקומפקטי מקאן. חילול הקודש? תלוי

פורשה מקאן,  4 צילינדרים. אתר יצרן
פורשה מקאן, עם מנוע 2.0 ל' טורבו ארבעה צילינדרים/אתר יצרן

על רקע השינויים הסביביתיים התגנבה מגמת קיטון המנועים בשנים האחרונות לכל יצרנית יוקרה, בין אם זו אודי, ב.מ.וו, מרצדס, פרארי או למבורגיני. פורשה לעומת זאת, אף הגדילה לעשות בשנה שחלפה והציגה את המקאן הקומפקטי שהתברג תחת הקאיין.

הקרוסאובר החדש זכה, כמו אחיו הבכור לתגובות מעורבות, אולם כעת הוא עשוי לקבל כתף קרה מצד נאמני המותג נוכח חשיפת מנוע 4 צילינדרים 2.0 ל', שני עשורים מאז עשתה כך החברה משטוטגרט בפעם האחרונה בדגם ה-968.

המנוע המאוכלס בחזית המקאן מבוסס חלקית על חטיבת הכוח של פולקסווגן, משמע חולק מספר רכיבים עם הגולף GTI. מדובר במנוע 2.0 ל' טורבו ארבעה צילינדרים המחלץ הספק מרבי (מתוגבר קלות) של כ-234 כ"ס ו-33 קג"מ המושגים מטווח של 1,800 סל"ד. פורשה ציידה את המקאן ה"ליסינגי" בתיבת הילוכים PDK כפולת מצמדים 7 מהירויות, בסיועה יאיץ הקרוסאובר הגרמני ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות ול-250 קמ"ש מרביים. צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על כ-15.4 ק"מ לליטר בנזין.

המקאן 4 צילינדר מתייצב במשפחת פורשה כרכב בסיס, ולכן יש להניח שחלק לא מבוטל מהתוספות תהיינה בתוספת מחיר, ואילו אחרות פשוט תעדרנה ממנו באופן גורף. מהתמונות ניתן להצביע על שינוי בסוג החישוקים, כמו גם בדיפונים החיצוניים המקיפים את המרכב, אולם היות ותמונת הקבינה לא פורסמה, קשה לשער מה הוסר ומה נשאר.

כך או אחרת, המקאן העירום יצא לאור בינתיים רק בסין, כשבריטינה תמכור אותו ב"הזמנה בלבד" ולארה"ב אין כרגע סיכוי שיופץ. 3 הגרסאות הקיימות של המקאן - טורבו, טורבו S ודיזל תהיינה בחוד החנית באירופה ובישראל. אלינו אגב צפוי להגיע ממש בקרוב, כאשר הזמנות התקבלו החל מחודש פברואר האחרון על ידי יבואנית פורשה לישראל מ.ס.י. מבית מכשירי תנועה. המחירים באירופה, נעים בין 40 ל-65 אלף יורו. מחירו של הדגם החדש אינו ידוע.

עוד הרבה על פורשה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully