וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד צור: "הטרמפים הם רעה חולה"

החל מיולי הקרוב תוגבר תדירות ההסעות ביהודה ושומרון ויועבר תקציב עבור אוטובוסים ממוגנים למערכת התחבורה הציבורית. ישראל גנץ: "צריך כסף עכשיו, לא לחכות ל-2015"

הטרמפיאדה בגוש עציון שבה המתינו הצעירים שנעדרים. עומר מירון
הטרמפיאדה בגוש עציון ממנה נחטפו הנערים ונרצחו לאחר מכן על ידי מחבלים/עומר מירון

דיון סוער התקיים אמש (ב') בועדת הכלכלה של הכנסת בעקבות חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח ז"ל. הועדה דנה בפתרונות אפשריים שישימו קץ לנסיעות הנערים בטרמפים נוכח העידרותה של תחבורה ציבורית ראויה בחבל יהודה ושומרון. בפתח הדברים, ציין יו"ר הועדה ח"כ דוד צור כי האחריות מוטלת כולה על המדינה לספק אלטרנטיבות ליישובים המרוחקים ביהודה ושומרון. "הנסיעה בטרמפים היא רעה חולה שיש למגר אותה, הן באמצעות שיפור בתחבורה הציבורית או בהסעות מאורגנות ואמצעים אחרים".

מנהל הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן ציין כי התדירות באיזור המועצה האיזורית שומרון גדלה בשנים האחרונות ב-35%, בעוד בגוש עציון והר חברון ב-15%. הוא הוסיף כי המשרד יפעל במספר שלבים בעקבות האירועים הקשים: מתחילת יולי, ייכנסו יותר קווי לילה לשימוש, אגד תעביר קווים לאחריות "אגד תעבורה" ובטווח הארוך יתווספו כ-30 אוטובוסים ממוגנים.

ראשי העריות, בהן יוחאי דמרי (הר חברון) וישראל גנץ (מטה בינימין), העירו את תשומת לב הוועדה כי יש להעביר 250 מיליון שקלים למיגון האוטובוסים. אלי דשבסקי, נציג משרד הביטחון, הגיב לכך ואמר כי צה"ל קובע היכן נדרש השימוש באוטובוסים ממוגנים ובכל מקרה, 250 מיליון השקלים מחולקים ל-5 שנים. ישראל גנץ הדגיש את החשיבות וציין כי "צריך כסף למיגון עכשיו, ולא לחכות ל-2015. צריך גם למגן את הטרמפיאדות ולהוסיף תאורה, מצלמות ולחצני מצוקה".

בעיה נוספת שעומדת על הפרק היא כמובן יעילות האוטובוסים לעומת השימוש בטרמפים. לדברי גנץ, אף אחד לא יעדיף נסיעה באוטובס שאורכת שעתיים, בעוד טרמפ מקצר את זמן הנסיעה ל-45 דקות. בעניין זה, הרחיב ד"ר יניב רונן ממרכז המחקר והמידע של הכנסת: "כי גם אם יוסיפו עוד 30 אוטובוסים ממוגנים זה לא יפתור את הבעיות, בגלל המבנה של המגזר הכפרי בישראל. "רמת השירות בקווים אלו נמוכה ומתאימה רק ל'קהל שבוי', והם אינם יכולים לשמש חלופה לרכב פרטי או לטרמפים".

בסיכום הדיונים, דרש יו"ר הועדה צור לפעול להכניס לשימוש נרחב גם את הטיוליות הממוגנות של הצבא, לשפר את נראות הטרמפיאדות, להתקין לחצני מצוקה ולהגיע לפתרונות משולבים עם ראשי המועצות האיזוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully