וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: ברטונה נועלת שעריה

סדנת ברטונה האיטלקית שעיצבה מכוניות אקזוטיות לאורך שנים ארוכות, הכריזה על פשיטת רגל. "צריך לתלות את האחראים לכשלונה"

ברטונה. אתר יצרן
ברטונה אלפא רומיאו קונספט. הכתובת הייתה על הקיר/אתר יצרן

ניסיונות לחלץ את חברת ברטונה האיטלקית מהבוץ הכלכלי אליו נקלעה בשנים האחרונות הגיעו השבוע לסיום, שעה שהסדנה הוותיקה הכריזה סופית על פשיטת רגל לאחר שנערמו חובותיה ל-42 מיליון דולרים ב-5 השנים שחלפו. כך הודיע אמש מייקל רובינסון, המעצב האחרון של החברה במסרון קצר שהופץ דרך הרשתות החברתיות. "כבר פתחתי דף חדש, ומי שאחראי על הכשלון שלה מן הראוי שיתלו אותו על עץ", כך לשון הודעתו.

החברה קיבלה אשתקד מספר הזמנות מטעם ב.מ.וו, ויצרניות סיניות בהן BAIC וצ'רי וכן אסטון מרטין פנתה אליה לעצב את השוטינג ברייק שהוצגה כקונספט לפני כשנתיים, אולם היה זה האקורד שחותם את הפקותיה של הסדנה. לקוחות נותרים יטופלו על ידי סדנת 'ברטונה דיזיין' במילאנו שפועלת כזרוע נפרדת עד הסגירה.

ברטונה הוקמה ב-1912 בטורינו על ידי ג'יובאני ברטונה. לאחר מותו ניהל את החברה בנו הבכור נו'ציה ברטונה שנפטר ב-1997, ומאז מטפלת בסדנה אלמנתו לילי ברטונה בסיוע בני משפחה. החברה עיצבה מספר מכוניות אייקוניות לאורך ההיסטוריה, בהן למבורגיני מיורה ופיאט דינו קופה.

השאיפה למצוא רוכש בעקבות המשבר עוד ב-2007 סימן עבורה את תחילת הנסיגה, וב-2010 כאשר נרכשה חברת 'איטלדזייין' על ידי אודי, קיוו בכיריה כי יצרנית גדולה תמצא לנכון לספק לה בית חדש. אולם, המושיעים מיאנו לדפוק על דלתה והחברה הגיעה כעת לישורת האחרונה. אנשים שעבדו בחברה העירו מידי פעם כי עסקאות כושלות וייחס מחפיר לעובדים הוא שהוביל בין היתר לפשיטת הרגל.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ברטונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully