וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה פריוס קובעת שיא על המסלול, בצריכת דלק

טויוטה פריוס פלאג-אין הגיעה לגרמניה כדי לנסות לשבור שיאים חדשים בצריכת דלק נמוכה, ואולי גם לקדם את הפריוס הבאה

יש משהו מאוד סמלי בכך שטיויטה שלחה את הפריוס-פלאג-אין לקבוע שיא אקולוגי על מסלול הנובורגרינג שידוע בעולם גם בשמו האלטרנטיבי: "הגיהנום הירוק".כנגזר מכך, ההישג שעומד על הפרק הפעם, אינו קשור למהירויות או מדידות זמן על שעון העצר דווקא, כי אם לאמוד עד כמה חסכונית מערכת הפלאג-אין ("שקע-תקע") של הפריוס שנעזרת בהטענה חיצונית מהחשמל.

הבקרה החשמלית של הפריוס מבוססת על מנוע בעירה (1.8 ל') משולב הנעת חשמל, אולם בזכות הסוללות היא מסוגלת לגמוא מרחק של כ-18 קילומטרים ללא סיוע ממנוע הבנזין. הטווח המרבי שלה, המשוקלל הוא כ-870 קילומטרים וצריכת הדלק הרשמית על פי היצרן היא 50 קילומטרים לליטר.

המטרה לשמה התכנסו בכירי טויוטה ונהגי המבחן בגרמניה, היא לנסות ולחלץ מהפריוס פלאג-אין את המרב מהמנוע החשמלי בגפו. משמע, נסיעה נקייה לאורך כל 20 הקילומטרים של המסלול. ההערכה הראשונית הייתה שהפריוס לא תתקשה לבצע את המשימה, אולם מאחר והמסלול משופע בעליות ומורדות, נהגי המבחן חזו כמה קשיים בדרך.

נהג המבחן הראשי של טויוטה, ג'ו קליפורד נהג את הפריוס במהירות שמגרדת את הרף המותר מלמטה, כלומר בסביבות ה-60 קמ"ש. הנסיעה בוצעה באופן חלק לחלוטין (ובחרישיות מן הסתם), כשרק לרגע אחד בודד, בו נתקל בעלייה ארוכה נאלץ להשתמש במנוע הבנזין. "הבעיה אינה נעוצה באורך של המסלול אלא בשינויים שבו. הייתה פניה אחת בה המנוע התערב כדי לתמוך בסוללות, אבל גם אז מדובר בכ-5 כפיות של בנזין בערך", כך קליפורד.

הפריוס פלאג-אין סיימה את הנסיעה ב-20 דקות ו-59 שניות וקבעה שיא צריכת דלק של 296 קילומטרים לליטר. "לא היו פה שום טריקים או שטיקים. המכונית הייתה טעונה במלואה, התקנו לה צמיגים בעלי מקדם חיכוך נמוך וזהו. אם המסלול היה שטוח לגמריי, היינו גם מגיעים ל-425 ק"מ לליטר", מסכם קליפורד.

בטויוטה רושמים הישג נוסף לחטיבה הירוקה, שכן לפני שנתיים הופיעו המהנדסים במסלול עם מכונית מירוץ חשמלית, ה-TMG EV P001. המכונית פותחה כפלטפורמה לסוללות החדשות המשמשות את פריוס-פלאג אין, והיא בהחלט הצליחה להרשים כשרשמה לזכותה זמן שיא של 7.22 דק' - קצת יותר מהירה משברולט קורבט ZO6 לדוגמא.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully