וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר XE מיישרת מבט עם ב.מ.וו סדרה 3

ביגואר מכינים את ה-XE החדשה לבכורה רשמית בספטמבר. האם הספורט-סדאן תוכל לקרוא תגר על ב.מ.וו סדרה 3 והלהקה הגרמנית?

יגואר XE. אתר יצרן
יגואר XE. עוד מעט היא על הכבישים/אתר יצרן

ביגואר מביעים התרגשות גדולה נוכח ההזדמנות שנקרתה בדרכם, לצאת פעם נוספת לקרבות בגזרת הספורט-סדאן מול הגרמניות של ב.מ.וו, מרצדס, אודי וכן מול התוצרת היפנית של אינפיניטי ולקסוס, וולוו הנורדית ולא נשכח את האמריקנים מבית קדילאק. המכונית עליה עמלים בימים אלה ביגואר היא ה-XE החדשה, שהוכרזה רשמית בתערוכת ז'נבה ועתידה לרשת את מקומה של ה-X טייפ שהתפוגגה לפני כמה שנים. את החגיגות יפתחו טרום ימי תערוכת פריס שנערכת באוקטובר הקרוב.

ה-XE עמוסה בחידושים טכנולוגיים מתחת ומבעד למטעפת, שתחלוק דמיון מסוים עם ה-XF ו-F טייפ. שלדתה עשויה אלומיניום, ההנעה תהיה אחורית עם אופציה לכפולה, והיא מבוססת על פלטפורמה מודולארית שיגואר תנצל בעתיד לרכבי פנאי יוקרתיים, לצד סדרות לנד-רובר וריינג' רובר שכבר נעות עליה בכבישים.

את מידותיה תשווה למרצדס C קלאס, ובחזיתה תחנוך סדרת מנועים טרייה תחת הכותר Ingenium engine family. משפחה זו קלה מקודמותיה ב-80 קילוגרמים והמנוע הראשון יהיה 2.0 ל' טורבו דיזל שהחיכוך בקרביו הופחת ב-20% ביחס לדור ה-2.2 ל' היוצא. בצד הבנזין, יגואר הבשילה טכנולוגיית 4צילינדרים מתקדמת לצד מנועי 6 צילינדרים שתתרום לגמישות, חסכון ויכולת ההאצה במהירויות משתנות. אולם בשלב זה, המנוע היחיד שידוע שיושק עימה הוא ה-3.0 ל' V6 המשרת את ה-F טייפ; הגדשת-על, 340 כ"ס ו-46 קג"מ. גם גרסאות קיצוניות עם מעל 400 כ"ס תהיינה זמינות (עד 310 קמ"ש).

בנוסף לכך, ה-XE תזכה למערכת היגוי חשמלית חדישה שלפי יגואר מתעלה על כל מערך הידרואלי, ואף "תהיה בעלת משוב חד יותר מהכביש". עוד ברשימה, בקרת מתלים All Surface Progress Control עם בקרת משיכה משוכללת שמונעת גם החלקה מסוכנת. מפתח שלדות יגואר ונהג המירוצים לשעבר מייק קרוס, אמר לכלי התקשורת בבריטניה כי ה-XE היא פסגת הטכנולוגיות של החברה בשנים האחרונות. "אנחנו על הדרך הנכונה להציע חלופה דינמית עדיפה על פני כל המתחרות שלה". האם יש לגרמניות ממה לחשוש?

עוד הרבה על יגואר בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully