וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה 2 החדשה נחשפה

מאזדה 2 החדשה מיישרת קו עם מאזדה 3 ותוצג לראשונה בתערוכת הרכב בפריס. צפויה להגיע לישראל בתחילת 2015

מאזדה 2. אתר יצרן
מאזדה 2 החדשה בדרך לישראל/אתר יצרן

מאזדה חשפה היום (ה') ביפן את הדור החדש של הסופר מיני מאזדה 2 כהמשך ישיר לדגם הקונספט "הזומי" שהופיע בתערוכת ז'נבה לפני כמה חודשים. על פניו, נראה כי היצרנית היפנית נותרה נאמנה לקווים המקוריים של מכונית הראווה ואמצה את רוב המאפיינים המוכרים מהמשפחתית העממית מאזדה 3. הדגם הנכנס, שנמכר בחלק מהמקומות כמאזדה דמיו, ישלב מנועי סקי-אקטיב חסכוניים, תא נוסעים מאובזר ורמת איכות מתוגברת. המכונית תיוצר במפעל היפני בהירושימה.

מלבד הפרופורציות הקרביות שפותחו במשותף על ידי מרכז העיצוב היפני, האמריקני והגרמני, מאזדה 2 תזכה לשינויים מבניים שיתרמו למרחבי הפנים. היא ארוכה יותר מקודמתה ונמתחת ליותר מ-4 מ', רחבה ממנה במעט ועוברת את גבול ה-1.73 מ וכן בסיס הגלגלים צמח בקטנה ל-2.58 מ'. הגובה קוצץ קלות כדי לשפר את זרימת האוויר ותא המטען צפוי גם הוא לגדול בנפח האחסון, אם כי הנתון הרשמי טרם פורסם. משקלה של המכונית יעמוד על כ-1 טון.

מאזדה תשווק את ה-2 עם צי מצומצם יחסית של מנועים, לפחות בתחילת דרכה, כך שהבסיס המסתמן הוא מנוע 1.5 ל' סקיי-אקטיב עם הספק מרבי של 100 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות או רציפה CVT שיורשת את מקומה של תיבת ה-4 הילוכים המיושנת. אירופה תזכה לקבל את ה-2 גם עם מנוע טורבו דיזל בעל הספק של 103 כ"ס וכ-20 קג"מ לערך, אם כי סביר שגרסה זו לא תגיע לישראל. הנתונים המלאים של המנועים יפורסמו בסמוך לתערוכת פריס.

במסגרת חידוש שורותיה, מאזדה דיווחה לפני כמה חודשים שתהיה גם גרסה מקושטת ויוקרתית של ה-2, ולפי תמונות תא הנוסעים נראה שזו בהחלט אופציה ריאלית. הקבינה עברה רפורמה חיונית, והיא עמוסה חידושים בהם בקרות מולטימדיה זהות ל-3, כולל חוגה לשליטה על התפריטים, צג גדול ומרכזי, מספר רמות הידור, מערכות בטיחות חכמות מסדרתi-ACTIVSENSE הכוללת בקרת סטיה מנתיב, תאורה מסתגלת לפי תנאי הדרך, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

מאזדה 2. אתר יצרן
מאזדה 2/אתר יצרן

מסתכלת קדימה

ה-2 החדשה עתידה ליצור קו משפחתי מחוזק עבור מאזדה, שכן החברה נמצאת כיום במגמת גידול נוכח המראתן של ה-CX5, ה-6 וה-3. מאזדה טוענת שהקצתה משאבים רבים לשיפור איכויות המכונית - בהן גם היכולות הדינמיות, היבט משמעותי שיכול לסייע לה רבות בהתמודדות מול סופר מיני כשרונית כמו פורד פיאסטה (אם כי גרסה ספורטיבית של ה-2 בדומה ל-ST אינה בקו האופק).

אלמנט נוסף שעשוי להכנס למשפחת ה-2 הוא שימוש במנוע היברידי המשלב חשמל וטכנולוגיה שתשפשר טעינת הסוללות משקע הבית. מהדורה זו, כמו גם דגם "פרמיום" נמצאים בשלבי פיתוח.

דלק מוטורס תחל לשווק את ה-2 החדשה בתחילת שנת 2015 אם כי טרם ידוע התאריך המדויק. המחירים באירופה נעים בגזרת ה-10 אלפים יורו.

עוד הרבה על מאזדה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully