וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל אמפרה נגנזת

אופל אמפרה, תאומת שברולט וולט תבוטל בהמשך השנה לאור כשלונה המסחרי. בשנה האחרונה נמכרו בגרמניה פחות מ-50 מכוניות

השקה. אופל אמפרה בהולנד. המכונית החשמלית של אופל. אתר יצרן
אופל אמפרה . ההשקה הבטיחה הרבה, התוצאות איכזבו/אתר יצרן

אופל תכריז בקרוב על הפסקת ייצורה של אופל אמפרה, המשפחתית ההיברידית שיוצרה במקביל לתאומתה שברולט וולט. האמפרה שהושקה ב-2011, ואף זכתה בתואר "מכונית השנה באירופה", לא הצליחה לנצל את המומנטום האקולוגי שעטף את ענף הרכב דאז ולמעשה נקברה תחת תכניות אסטרטגיות אחרות של בעלת הבית GM, שלא הצליחה למצוא לה קהל יעד, בין היתר בשל עלותה הגבוהה יחסית - 42 אלף יורו.

האמפרה משווקת עם מערכת חשמלית "פלאג-אין" מותאמת לשקע הבית. היא מפיקה כ-150 כ"ס ו-38 קג"מ ואת הסוללות אפשר להטעין בכ-7 שעות לערך. כמו בוולט, היא נתמכת במנוע 1.4 ל' כגנרטור המטעין את הסוללות כשכוחן אוזל לחלוטין. טווח הנסיעה המרבי על המנוע החשמלי נאמד בכ-50 ק"מ (ריאלים) ועד 80 ק"מ (יצרן) וצריכת הדלק הממוצעת היא כ-25 ק"מ לליטר.

על אף נתוני פתיחה מרשימים, ימיה של האמפרה היו ספורים עוד מראשית התבססותה באירופה, כך מעריכים כלי התקשורת בגרמניה. ב-2013, רק שנה וחצי לאחר התחלת שיווקה, צנחו מכירותיה ב-40% ל-3,184 עותקים בלבד, בעוד השנה צללה ב-60% ל-332 מכוניות. בגרמניה, ארץ מוצאה, נמכרו רק 46 אמפרות בחצי השנה האחרונה. אפילו פרארי, יצרנית מכוניות, על, מכרה כפול מכך רק בסדרת ה-F12 ברלינטה בתקופה דומה.

מי שכנראה חזה את התרסקותה של האמפרה הוא סגן הנשיא לשעבר של אופל סטיב גרצקי, המשמש כיום כמנכ"ל ב-GM. גרצקי העיר את תשומת לב החברה לכך שהאמפרה לא מתקבלת בזרועות פתוחות באירופה, וצריך לשקול את העניין מחדש. "כל הממשלות באירופה אמרנו שהן רוצות מכוניות חשמליות - תייצרו EV, תייצרו EV", כך מספר. "בסוף הופענו עם מכונית כזו ואני שואל דבר אחד - איפה כל הלקוחות"?

האמפרה לא שווקה לבסוף בישראל, אולם UMI יבואנית שברולט לקחה החלטה אחרת וייבאה את הוולט (שגם מכירותיה מקרטעות בארה"ב) ב-200 אלף שקלים אך נסוגה מקידום המוצר באופן אגרסיבי. מתיחת פנים צפויה לדגם בעוד כמה חודשים.

נהיגה ראשונה: אופל אמפרה
עוד הרבה על אופל בוואלה! רכב

השקה. אופל אמפרה בהולנד. המכונית החשמלית של אופל. קובי ליאני
השקה. אופל אמפרה בהולנד. המכונית החשמלית של אופל/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully