וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד סובארו בארה"ב: המנוע זולל שמן

תביעה ייצוגית הוגשה נגד סובארו אמריקה בשל מנועי בוקסר בנזין שלטענת הנהגים גומעים שמן בצורה מופרזת. סובארו: "המכונית צורכת כמות נורמלית"

סובארו פורסטר 2013. אתר יצרן
סובארו. המנועים "אוכלים" שמן. האמנם?/אתר יצרן

תביעה ייצוגית הוגשה בימים האחרונים בבית המשפט בקמדן ניו-ג'רזי על ידי לקוחות של סובארו שרכשו מכוניות שלטענתם צורכות שמן במידה מוגזמת. על פי כתב התביעה שהוצג בפני בית המשפט, נכתב כי "המכונית שורפת שמן מוקדם מידי, או לחילופין גומעת שמן בכמות גבוהה מאוד". בנוסף לכך, נטען על ידי בעלי כלי הרכב כי סובארו מודעת למצב אבל במקום לטפל בו מחייבת את הלקוחות בתיקונים יקרים. התובעים כללו גם את חברת 'פוגי' תעשיות' בתביעה, בעלת הבית של סובארו בטוקיו.

התביעה מקיפה מספר מכוניות סובארו, בהן פורסטר שיוצר בין 2011-2014, סובארו אאוטבק ולגאסי (B4) עם מנוע 2.5 ל' משנת ייצור 2013, אימפרזה 2013 ומהדורות קרוסטראק (שנמכר כ-XV בישראל) עם מנועי 2.0 ל' בוקסר. התובעים מטיחים בסובארו טענות לפיהן החברה הייתה מודעת לכך ואפילו פרסמה זימונים כדי לבדוק את הבעיות שהתגלו. בהודעה שהפיצה ללקוחות, נמסר כי "אתרנו בעיה בצריכת שמן גבוהה, שנובעת כנראה בטבעות של הבוכנות".

לא פורסם מהו שיעור הפיצוי אותו מבקשים התובעים, אבל מאחר וחלק מבעלי המכוניות לעיל הוציאו מכיסם קרוב ל-8,000 דולר על תיקונים שמקורם בצריכת שמן גבוהה, סביר שהם יבקשו סכום הולם בעבור הטרחה. בסעיף נפרד, נכתב כי אם היו יודעים על הבעיה הזו קודם לכן, לא היו קונים את המכונית או פועלים לרכוש אותה בהנחה משמעותית, שכן "נדרש מהם למלא שמן בתדירות גבוהה", וכן כי "מדובר במצב בטיחותי מסוכן אם הרכב פתאום נתקע".

סובארו יש לומר, לא התנערה לגמריי מאחריות ופעלה לטפל במצב גם במשך התקופה בה הביעו בפניה הלקוחות את תסכולם, וזאת חרף הביקורים התכופים במרכזי השירות ועלויות התיקון. "עבדנו בצמוד עם הלקוחות שלנו על הבעיה הזו, אומר מייקל מקהייל, דובר החברה לעתון 'יו אס איי טודיי'. תגובתה הרשמית לתביעה, היא "שהמכוניות צורכות שמן בגבול התקין", כך מדגיש מקהייל. עוד הוא מוסיף כי "יחד עם זאת, אנחנו פועלים בנחישות להפחית את צריכת המשאבים והאנרגיה של המכוניות, לרבות שימוש בשמן".

עוד הרבה על סובארו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully