וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתבשל: רנו פנאי חדש לרנו

רנו לא מוותרת על רכב פנאי משפחתי ותרענן את מצבת דגמי הפנאי משמעותית בשנה הבא. קרוסאובר חדש על בסיס מכלולים של ניסאן

רנו קולאוס 2012. אתר יצרן
רנו מפתחת רכב פנאי חדש עם קשר חזק לניסאן קשקאי ואקס טרייל/אתר יצרן

רנו אישרה בימים האחרונים ייצורו של רכב פנאי חדש שייכנס לצי המשפחתי בעוד כשנה וחצי. הוא יתייצב לצידו של קפצ'ור כדי לחזק את גרסאות הכביש-שביל הקלות של רנו בשוק שהולך ונוטש כלי רכב שגרתיים לטובת כלי רכב על עקבים.

ככל הידוע, אין לו קשר ישיר לרנו קולאוס שהוצג בשנת 2000 כקונספט בתערוכת ז'נבה ופותח על ידי סמסונג ורנו ב-2006. מדובר ברכב המיועד לסגמנט C, כאשר הפלטפורמה תהיה משותפת לאקס-טרייל והוא יחובר להנעה כפולה או קדמית בהתאם למנוע, תיבת ההילוכים ורמת האבזור.

בהקשר זה, רנו תצייד את הרכב במנועי בנזין וטורבו-דיזל - חלקם משותפים לקליאו ולניסאן, לרבות שימוש במנועים קטני נפח מוגדשים בהספקים של עד כ-120 כ"ס, בשידוך לתיבות הילוכים ידניות או רציפות CVT מדור חדש ומשופר. בחלק מהדגמים תוצע גם תיבה דו-מצמדית (כמו בפלואנס דיזל בין היתר) עם 6 מהירויות ותפעול פקדים מגלגל ההגה. כל המנועים יקבלו סיוע מבקרת 'עצור וסע' (הדממת הרכב בעמידה ממושכת) על מנת לצמצם את צריכת הדלק וזיהום האוויר.

אשתקד ניסתה רנו להפיח רוח חדשה בקולאוס, למעשה רכב הפנאי היחיד של בגודל מלא, אבל השינויים הסתכמו בבריזה חולפת. הקולאוס מעולם לא זכה לביקוש נרחב במדינות בהן שווק, ולמעשה מאז 2008 לא הכניס לחברה רווחים משמעותיים. בחברה מאמינים שנוכח הצלחתו של הקפצ'ור, יוכל הקרוסאובר החדש לרכוב על המומנטום ולשפר את סיכוייו באופן דרמטי.

קבלת הפנים של הקולאוס בישראל הייתה די צוננת, כמו ברוב חלקי העולם. תמחור גבוה שהאמיר עד 195 אלף שקלים בשנת 2009 (לרמה מאובזרת) הרחיק אותו מהישג ידם של רבים. עוד הרבה עליו תוכלו לקרוא בקישור זה. הקפצ'ור התברג היטב בישראל עד כה.


רנו בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully