וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת המובילים: מחסור חמור בנהגי רכב כבד

להערכת גורמים בענף חסרים היום כ-3,000 נהגים. הגיל הממוצע הוא 52 והוצאת הרשיון כרוכה בעלות שנאמדת ב-20 אלף שקלים. "פגיעה חמורה במשק הישראלי"

מבצע אכיפה משטרת התנועה הארצית נגב נגד משאיות עם משקל חורג. קובי ליאני
מחסור חמור בנהגי רכב כבד בישראל/קובי ליאני

מחסור חמור בנהגי רכב כבד בישראל, כך מתריעים במועצת המובילים והמסיעים בפני משרד התחבורה, במסגרת דיון שקיים החודש עוזי יצחקי, מנכ"ל המשרד יחד עם נציגים שונים מענף ההובלה בישראל. לפי נתוני המועצה, קיים חוסר של כ-3,000 נהגים, ומצב זה מביא לפגיעה משמעותית בכלכלת ישראל שכן ההובלות בארץ מבוצעות בידי נהגי משאיות. לראייה, כך מדגישים במועצה, תוצאות מבצע "צוק איתן", במסגרתו כל הנהגים מרותקים לצה"ל והחברות נותרו ללא מחליפים.

המועצה העלתה מספר סוגיות ליבה באופן העסקתם של הנהגים והתנאים עימם מתמודדים. כך למשל עולה, כי גילו הממוצע של נהג משאית בישראל כ-52 שנים, ובחברות גדולות אף יותר מכך. שעות העבודה הן ארוכות ומתישות, ושכרם הממוצע כ-9,000 עד 11,000 שקלים בחודש תחת הסכם קיבוצי, ולפיכך מעריכים כי "יהיה כמעט בלתי אפשרי לשפרו". לכך מוסיף גבי בן-הרוש, יו"ר המועצה, שהעיר בפני הועדה כי "המחסור מביא לכך שנהגים עובדים שעות ממושכות והדבר משפיע על בטיחותם ועל בטיחות הנוסעים בכביש. המחסור משפיע גם על קושי באכיפת משמעת כלפי נהגים שמכירים את המצב ואת הנחיצות בנהגים".

עוד מוסיף הרוש, כי אחת הבעיות הקשות ביותר בהן נתקלים נהגי משאיות הוא אופן הוצאת הרשיון והמסמכים. "מדובר בתהליך ארוך ובירוקרטי שאורך 12 עד 15 חודשים ועלותו כ-20 אלף שקלים"! להערכתו, אם צה"ל יכשיר חיילים לתחום זה לפני הפרישה, תהיה לך תרומה משמעותית. "אנחנו מציעים להכיר במקצוע כמקצוע מועדף, כאשר מתחייבים בשם המעסיקים שאם המקצוע יוכר כמקצוע מועדף הם ייתנו מענק נוסף שווה ערך על מנת שיעבדו בתחום תקופה נוספת".

תוצאות הדיון הניבו מסקנה לפיה יש להקים ועדת משנה שתבחן אמצעי גיוס נהגים, רצוי צעירים וממגזרים מיוחדים (חרדים למשל) לשירות ההובלה בישראל, ויש לבדוק כיצד ניתן לקצר את הבירוקרטיה המסורבלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully