וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסי F5: המכונית המהירה בעולם

בוגטי ויירון? הצוות של ג'ון הנסי מארה"ב עמל בימים אלה על ה-F5, המכונית המהירה ביותר בעולם שמגרדת 466 קמ"ש

ג'ון הנסי וונום F5. אתר יצרן
ג'ון הנסי וונום F5. האם היא באמת תגיע ל-466 קמ"ש?/אתר יצרן

הצוות המיומן של TOP GEAR נדד לאחרונה לטקסס ארה"ב כדי לפגוש ולראיין את ג'ון הנסי, האיש מאחרי סדנת 'הנסי פרפורמנס' ומי שחתום על המכונית המהירה ביותר בעולם, ה-GT וונום וויפר. הנסי מייצר מכוניות תחת קטגורית ה-"הייפר-קארס" בזכות ביצועים דמיוניים, היצע מצומצם ומחירים אסטרונומיים. "בביזנס הזה", אומרים בטופ-גיר, אין להנסי מתחרים, גם לא מטעם בוגטי, ומסתבר שמאחרי הקלעים הוא כבר החל לעבוד על המיזם הבא והשאפתני שלו: 466 קמ"ש במכונית חדשה - וונום F5.

"אני חושב שמשהו בטווח המהירות הזה בהחלט יהיה אפשרי לביצוע", כך אומר ג'ון הנסי לירחון הבריטי. הנסי מציין שה-F5 , אשר קרויה על סערת הטורנדו ההרסנית ביותר (לפי סולם פוג'יטה), תהיה אבולוציה מדורגת של ה-GT וונום וויפר שבקרב הישגיה שיא של 320 קמ"ש ב-14 שניות, אבל מדובר במכונית חדשה לגמריי שתהיה חזקה עוד יותר ממנה. "אני לא יודע בידיוק על כמה תתייצב עקומת הכוח על הכביש, אבל ההנחה היא באיזור ה-1,400 כ"ס", מוסיף הנסי. לשם השוואה, בוגטי ווירון סופר ספורט מחלצת 1,200 כ"ס ממנוע בעל 16 צילינדרים, בעוד ה-F5 תעשה שימוש במנוע 7.0 ל' כפול מגדשי טורבו.

ה-F5 חולקת חלק קטן מרכיביה עם לוטוס אקסיג', ועל בסיס תרכובות קרבון (סיבי פחמן) ואלומיניום היא תעמוד על משקל של כ-1.2 טון בלבד. המעטפת החיצונית גם היא סוג של עיבוד מתקדם לוונום GT, כאשר הנסי מדגיש שנעשתה עבודה רבה לשיפור מקדם הגרר וכוח ההצמדה לקרקע. "שוב, אני לא יכול לחשוף הכול, אבל היא משפרת מאוד את יכולת ההצמדה שלה לעומת הדגם הקודם שלנו".

ה-F5 מחוברת לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות, אבל כן היא תציע כאופציה תיבת 6 מהירויות חד-מצמדית חצי אוטומטית (סיקונסאלית) מתופעלת מגלגל ההגה. "תיבה דו-מצמדית נדחתה משיקולי הרכבה, משקל ואמינות", מציין הנסי. מערכת המתלים והבלמיים פותחה על ידי הסדנה תוך הסתייעות בכמה חטיבות מירוצים בארה"ב. לצד זאת, טכנולוגיה חדשה שנכנסת לשימוש ב-F5 (וקיימת ברולס-רויס) היא מערכת בקרת משיכה מבוססת GPS שממפה את הכביש בזמן אמת ובמהירות שיא משנה את דרגת שיכוך המתלים (כיול מסתגל).

כמו הדגם היוצא, ה-F5 תיוצר במכסה מוגבלת של 30 עותקים, וכפי שהדברים נראים כעת היא תגבה מחיר של כ-1.5 מיליון דולר לכל אחד. חשוב להוסיף, כי המאבק בין הנסי לבוגטי פזל לעתים לפסיים אישיים, ולא פעם זרק הערה עוקצנית לעבר החברה הצרפתית-איטלקית של פולקסווגן -"אל תתעסקו עם טקסס". בתוך כך, הנסי מחזיק בשיא לא רשמי של 435 קמ"ש לעומת ה-433 קמ"ש של הווירון סופר ספורט שהוכרז על ידי ספר השיאים של גינס. אלא שהפעם, עם 30 כלי-רכב בקו הייצור (התנייה למכונית סדרתית), היא סוף סוף מועמדת לגיטימית להדיח את הווירון (שבינתיים רומזת על יורשת עם 1,500 כ"ס, רחמנא ליצלן).

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ון הנסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully