וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס: ה-LFA הבאה בפיתוח

לקסוס אישרה לייצר דור שני למכונית העל LFA שתימכר גם היא במספר מוגבל של עותקים

לקסוס LFA. אתר יצרן
לקסוס LFA. הדור השני נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים/אתר יצרן

הדור הבא של לקסוס LFA קיבל אור ירוק מקברניטי טויוטה, כך מדווח 'בלומברג'. מכונית הקיצון החדשה שתכנס לייצור סדיר במהלך השנה הבאה תהיה חזקה יותר מקודמתה וטובה ממנה בכל היבט אפשרי. למרבה הצער (לפחות עבור מי שכיסיו מלאים), תהיה המכסה מוגבלת גם הפעם ולכן תידרש כאן אצבע מאוד מהירה על ההדק, שכן כל 500 העותקים של הדור היוצא נמכרו בשלב מוקדם יחסית.

"הנשיא שלנו (אקיו טויודה), מאמין שכל דור זכאי למכונית מופלאה כמו ה-LFA" כך סגן נשיא טויוטה מארק טמפלין באירוע ההשקה לקרוסאובר NX. "לכן, אנחנו בונים את ה-LFA החדשה לדור הנוכחי". טמפלין לא הסגיר אם בפיתוחה של ה-LFA החדשה מעורבת גם ב.מ.וו, שמטפלת במיזם אחר של טויוטה שקשור גם לסופרה החדשה. בתוך כך, רמז כי העוצמה תהיה הפעם במתכונת שונה: מנוע היברידי מחובר להנעה כפולה שיתחרה בפורשה 918 ספיידר והונדה NSX, שתיהן כאמור מונעות כוח אקולוגי משולב בנזין וחשמל.

לא פחות מ-10 שנים פיתחה לקסוס את ה-LFA וכל 500 היחידות אזלו בתוך פחות משנתיים בין דצמבר 2010-2012. זו הייתה המכונית השנייה בלבד בתולדותיה של לקסוס שלבשה את סימן ההיכר F כהשתייכות לגזע הספורטיבי. כל דגם נבנה בהזמנה מיוחדת ועלותו כ-400 אלף דולרים (כיום נמכרת במחירים גבוהים יותר בשל נדירות הדגם).

לקסוס תכננה עבורה מנוע 4.8 ל' קדמי עשרה צילינדרים שהותקן בזווית של 72 מעלות כדי להיטיב עם חלוקת המשקל. העוצמה המרבית התייצבה על 560 כ"ס ב-8,600 סל"ד ו-50 קג"מ המושגים מ-6,000 סל"ד, כאשר 90% היו זמינים כבר מ-3,800 סל"ד. תיבת 6 הילוכים אוטומטית מתופעלת מגלגל ההגה שיגרה אותה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ולמהירות מרבית של 325 קמ"ש. צוותי הפיתוח של המנוע (חלקם מחטיבת הפורמולה 1) שידכו לה מערכת פליטה וניקה המדמה את שאגות מכוניות ה-F1, ולאחר מכן תיארו את צליליה כ"שאגת מלאכים".

היא לא הופצה לישראל כמובן בגלל הסיבות לעיל, אולם לקסוס הרבה יותר פתוחה כיום לגרסאות ספורט נגישות (בטווח המחירים שלה ובקרב לקוחותיה), ולכן אפילו בחופי המדינה נראה השנה את מכונית הקופה RC-F.

: לקסוס LFA  חבילת נובורגרינג. אתר יצרן
: לקסוס LFA חבילת נובורגרינג/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully