וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלפי ברכב: 14 שניות קריטיות

חוקרים של מטה הבטיחות בפורד פרסמו מחקר לפיו לקיחת תמונת "סלפי" ברכב גוזלת 14 שניות של ריכוז בזמן נהיגה. הבריטים המשתמשים הכבדים ביותר

תמונת "סלפי" ברכב גוזלת 14 שניות של תשומת לב בזמן נהיגה, כך על פי מחקר של חברת פורד העולמית. מטה הבטיחות הבריטי בברנטווד יצא לבדוק לאחרונה בקרב 7,000 נהגים צעירים מאירופה בגילאי 18-24 את היקף השימוש שלהם בטלפונים חכמים בנסיעה, ומצא כי 33% מהנהגים הבריטים מתעדים עצמם בסלפי, לעומת 28% בקרב הגרמנים, 27% אצל הצעירים הרומנים והאיטלקים, ו-18% ו-17% בקרב הבלגים והספרדים.

מלבד איבוד הזמן האקוטי מאחרי ההגה בזמן לקיחת סלפי, נמצא כי בדיקת מידע ועדכונים ברשתות החברתיות נאמד ב-20 שניות של הסחת דעת ממעשה הנהיגה - די והותר להערכת פורד לצלוח חמישה מגרשי כדורגל במהירות של 100 קמ"ש. "לקיחת סלפי הוא דבר שגרתי היום בקרב צעירים", אומר מנהל מטה הבטיחות בפורד ג'ים גרהם. "זה מצער ודי מעורר דאגה לראות את הנתונים לפיהם אחוז ניכר מהנהגים הצעירים מצלמים את עצמם תוך כדי נהיגה, ומתעלמים מהסכנות הכרוכות בכך".

המודעות לבטיחות הפחותה שנובעת משימוש בטלפון נייד בנהיגה צוברת הרבה יותר תומכים, אולם עדיין מדובר במגפה שקשה להיאבק בה נוכח מספר התאונות הקטלניות שנקשרות לתופעה זו. בפורד מנסים בעשור האחרון להילחם בליקויים אלו על ידי מרכזי נהיגה ולימוד שהכשירו מעל 100 אלף נהגים צעירים להכיר את מגבלותיהם כשידם מקלידה מסרונים או אזנם קשובה לקול מהעבר השני, אך כפי שאומר ג'ים גרהם, זו "רק ההתחלה".

מסקרים שפרסמה ב-2012 עמותת 'אור ירוק', נמצא כי כל נהג חמישי בישראל שולח מסרונים בזמן נהיגה, על אף ש-96% מהם סבורים שמדובר בפעולה מסוכנת.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • סלפי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully