וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודג' צ'ארג'ר הלקט: המשפחתית החזקה ביותר בעולם

דודג' מציגה את הצ'ארג'ר הלקט החדשה, מכונית סדאן עם 707 כ"ס וביצועים קרביים מעולם אחר. למשפחה על קוצים

דודג' צ'ארג'ר הלקט. אתר יצרן
דודג' צ'ארג'ר הלקט. מישהו רוצה בליסינג?/אתר יצרן

דודג' לא ממש צריכה תירוצים כדי להשתיל במכונית משפחתית ערימת כוחות סוס, היא עשתה זאת לכל אורך תולדותיה. השאלה היא, היכן עובר הגבול? ובכן, נראה שהפעם היא מתכוונת לתת בראש לכל מי שעומד בדרכה, עת היא מציגה את הצ'רג'ר הלקט (Hellcat) מכונית הסדאן המשפחתית החזקה ביותר בעולם.

הכתובת אומרים הייתה על הקיר. דודג' הציגה לאחרונה את האחות הגדולה צ'אלנג'ר שנושאת בקרבייה תחנת כוח דומה. תחת מכסה המנוע מאוכלסת מערכת מופרעת שחטיבת SRT פיתחה יחד עם כמה בכירים מחטיבת המירוצים של קרייזלר (בעלת הבית של דודג'), והתוצאה אכן עוברת כל גבול: מנוע 6.2 ל' V8 המפיק 707 כ"ס המושגים ב-6,000 סל"ד ולא פחות מ-90 קג"מ הזמינים מטווח של 4,000 סל"ד.

התיבה היחידה לדברי דודג', שיכולה לטפל בעוצמה הזו, היא ה- TorqueFlite שפותחה לכלי רכב כבדים (בשל עקומת המומנט השופעת). לזו 8 הילוכים המעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים המאיצים את ההלקט הדמונית ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות בלבד! לרבע מייל (400 מ') ב-11 שניות ועד מהירות מרבית של 204 מייל לשעה, שהם כ-329 קמ"ש.

כמו הצ'אלנג'ר, להלקט החדשה מערכת מתלים מומנכת בכמה סנטימטרים נתמכת צמיגי פירלי פי-זירו שמנים וערכת בלימה עם 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור, וחישוקי 20 אינטש קלים במיוחד שפותוחו בלעדית לדגם הזה. היא כוילה על מסלולי המירוצים בארה"ב, כך שאפשר לסמוך על האמריקנים שהפעם ביצועיה אינם מוגבלים לנסיעה בקו ישר.

מהצד הקוסמטי אין ספק שההלקט משרה אווירה ספורטיבית, מבחוץ ומבפנים. תא הנוסעים עמוס שאר רוח כגון מושבי ספורט אדומים, הגה ספורט, ידית הילוכים עם פקדים מגלגל ההגה, לוגואים של SRT וכמובן כל אמצעי הבידור במערכת המרכזית (למי שמשום מה, אינו מתמוגג מצליליו הבשרניים של מנוע ה-8 צילינדרים).

למי שחושש מ-707 כ"ס, נמכרת הצ'רג'ר הלקט עם שני מפתחות נפרדים: אחד ל-500 כ"ס ואחד לעוצמה המרבית. המחיר להלקט בארה"ב עומד על 65 אלף דולרים ( 240 אלף שקלים) ובניגוד לאחות הבכירה, המכסה אינה מוגבלת. טים קוניסיק, נשיא דודג': "זו מכונית שרירים, מכונית ביצועים, ומשפחתית סדאן שימושית. ההצלחה שלה טמונה בכך שהיא יכולה למלא כל תפקיד".

עוד הרבה על דודג' בוואלה! רכב

דודג' צ'ארג'ר הלקט. אתר יצרן
דודג' צ'ארג'ר הלקט/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • דודג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully