וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה FT-1 גרפיט: סופר קופה

טויוטה מציגה אבולוציה של דגמי הראווה הספורטיביים, וחושפת עיבוד מחודש ל-FT-1 קונספט שהופיע אשתקד בדטרויט. רמזים לסופרה?

טויוטה FT גרפיט קונספט. אתר יצרן
טויוטה FT-1 גרפיט. חוברים למורשת הספורטיבית/אתר יצרן

סביר שבין סופרי האפונים בטויוטה, מושתלים כמה אנשים מנוסים שזוכרים שהיצרנית היפנית אינה רק מילה נרדפת ל"קורולה", "קאמרי", או "יאריס", כי אם מאוזכרת בנשימה אחת עם כלי רכב דוגמת הרודסטר MR2, סופרה, סליקה וכמובן שהיא אחראית על חטיבת לקסוס שאימצה בשנתיים האחרונות רוח ספורטיבית וקרבית. סנוניות ראשונות להצערת המותג ראינו בתחילת השנה עם הצגת ה-FT-1 קונספט, והנה מגיע דור ההמשך שישתלב אפילו בכותר 'גראן טוריסמו' ויהיה זמין להורדה בהמשך השנה.

טויוטה ייצרה למעשה שתי ואריאציות חדשות של ה-FT1, כאשר אחת מהן מציינת 15 שנים לגראן טוריסמו והשנייה היא המכונית המוצגת בתמונות: FT-1 גרפיט. גרסה זו כמעט זהה לדגם המקורי מלפני שמונה חודשים, אולם היא ארוזה במעטה אפרפר "גאן-מטאל" ובפנים עוטה עור חום קאמל ייחודי. לדברי טויוטה, תוספות אלה משוות למכונית מראה מתוחכם יותר, אגרסיבי ומהווה מעין קונטרסט לחלוצה שנעטפה בגוון אדום כאמור.

קשה להאמין שבתצורה הנוכחית תעובד מכונית הראווה למכונית סדרתית, אולם לפי טויוטה היא אוצרת מבחוץ ומבפנים סממנים רבים שישפיעו על מכוניות העתיד, בהן הדור הבא של הסופרה הספורטיבית שנמצאת בימים אלה בפיתוח לצד מיזמים חדשים בשיתוף לקסוס וב.מ.וו. הפרטים הטכנים של ה-FT-1 די נזילים, אולם נראה שהיא עשויה לשאת בגרסה מנוע 2.0 ל טורבו' או 2.5 ל' V6 משודך מנוע חשמלי (מערכת היברידית פלאג-אין) שתחלץ לפחות 300 כ"ס או יותר. המחיר המשוער? סביבות 100 אלף דולר ב-2016.

בטויוטה מכנים את הגישה החדשה למכוניות "wakidoki", או התרגשות קיצונית" בתרגום חופשי, ואין ספק שהיא פועלת נמרצות כדי להתחבר לדור הצעיר ולחדש את קשריה עם ההיסטוריה המפוארת על מסלולי המירוצים.

טויוטה FT גרפיט קונספט. אתר יצרן
טויוטה FT גרפיט קונספט/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully