וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: סקודה פביה החדשה

סקודה משחררת צמד תמונות ראשונות של הפביה החדשה שתוצג רשמית בתערוכת פריס בחודש הבא. בישראל במחצית השנייה של 2015

סקודה פביה 2015. אתר יצרן
סקודה פביה 2015/אתר יצרן

סקודה חשפה היום (ג') את הדור החדש של הסופר מיני פביה החדשה לקראת הופעה רשמית בתערוכת הרכב בפריס באוקטובר הקרוב. הפביה היא המכונית האחרונה של המותג הצ'כי שמתהדרת בעיצוב מחודש בהשראת אוקטביה והיא תעשה את דרכה לישראל במחצית השנייה של 2015, כך נמסר לוואלה! רכב מאת היבואנית צ'מפיון מוטורס.

הדור השלישי של הפביה חולק את רוב רכיביו עם הפולו המחודשת על בסיס פלטפורמה משודרגת שהקנתה לפביה מידות מעט יותר מרווחות ומשקל של כ-990 ק"ג. המידע הטכני המלא טרם פורסם, כמו גם תמונת תא הנוסעים, אולם נראה שהיא תשמור על אורך ממוצע לקבוצה זו שינוע באיזור ה-4 מ'. בתוך כך, היא חושפת גדילה בממד הרוחב שיתבטא בתוספת של כ-9 סנטימטרים וגובהה הונמך בכ-3 סנטימטרים.

העיצוב החיצוני הוא מעין "כיווץ" של האוקטביה ומכונית דמוית הקופה אוקטביה ויז'ן C שעתידה לחזק את המותג בעוד מספר חודשים. המעצב הראשי של סקודה ג'וזף קאבן, אומר שהפביה תוכננה עם מראה ספורטיבי ו"נחוש" המודגש בזוויות מפוסלות של בתי התאורה הקדמיים, אם כי שמרה על זהותה בחלק האחורי כדי ליצור את ההמשכיות הנדרשת בין הדור השני לשלישי. חלק מהשינויים המבניים הניבו צמיחה קלה בתא המטען למשל, שגודלו תפח ל-330 ל'.

הפלטפורמה של הפביה מותאמת לצי רחב של מנועים, החל מיחידות קטנות נפח ועד מנועי טורבו-דיזל בכירים. סקודה תשתיל בחזיתה של הפביה מנועים סדרתיים של הקונצרן המשרתים את כלל המשפחה, בהם ה-1.0 ל' 75 כ"ס מסיטיגו, וכן מנועי ה-1.2 ל' TSI המפיקים בין 90 ל-110 כ"ס, בחיבור לתיבות ידניות או רובוטיות דו-מצמדיות. גרסת ספורט vRS אינה בתפריט בשלב זה. "בסך הכול, הפחתנו את הוצאות האנרגיה בכ-17% ביחס לדור הקודם", כך בכירי סקודה.

הקבינה עוד נותרה בגדר סימן שאלה, לפחות לגבי התוספות, אולם קאבן מסגיר שהיא "חדשנית" וכוללת כמה התקנים מתקדמים, בהם בקרת סקודה MirrorLink שמקרינה את המידע בסמארטפון על גבי צג מגע מרכזי בקונסולה הראשית. עוד הוא מוסיף כי לבחירת הלקוחות יעמדו 15 גוונים, כולל דו-גווניים בתפירה אישית וכן התאמות ייחודיות בתא הנוסעים.

הפביה הנוכחית נמכרת קרוב ל-8 שנים, ומטבע הדברים מכירותיה קצת מדשדשות בשנה האחרונה בארץ ובעולם. הדור השלישי אמנם נכנס לזירה צפופה - כולל תחרות מול קרוסאוברים אופנתיים, אולם זוהי מכונית מאוד מבוקשת ויהיה מעניין לראות אם כוחה עדיין במותניה. התמונות המלאות כאמור, בתערוכת פריס בחודש הבא. המחירים לא ינועו צפונה במידה מוגזמת, גם בגרסאות מאובזרות.

עוד הרבה על סקודה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully