וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצר על גלגלים: וולוו XC90 החדש נחשף

רכב הפנאי האלגנטי של וולוו מבצע קפיצת דרך לעומת הדגם היוצא. יציע שילוב טכנולוגי מתקדם באגף ההינע, הבטיחות והאבזור. בארץ בתחילת 2015

אתר יצרן

וולוו חשפה אמש (ג') בסטוקהולם את הדור השני של רכב הפנאי המשפחתי XC90, כ-13 שנים לאחר שהושק הדור הראשון. ה-XC90 מתייצב בשורות המותג הסקנדיבי כמיזם משותף וראשון של וולוו, שפותח במלואו תחת בעלת הבית הסינית ג'ילי, שרכשה כזכור את הנורדים מפורד ב-2010 לאחר שנקלעו לקשיים. הקרוסאובר שהה במחלקת מחקר ופיתוח 3 שנים ממושכות בשל חשיבותו, ובמסגרת זו חונך פלטפורמה חדשה לחלוטין ושפת עיצוב מודרנית.

גולת הכותרת ב-XC90 היא פלטפורמת ה-SPA. בדומה לפולקסווגן, תבנית מודולארית פותחת בפני מתכנני הרכב אפשרויות עתידיות לשינויים מבניים במידותיהם של כלי רכב חדשים, וכן עבור שיבוץ יחידות קטנות נפח בהן 3 צילינדרים מוגדשי טורבו בסדרות הקומפקטיות. "זוהי נקודת פתיחה לכל הטכנולוגיות של וולוו: אלקטרוניקה, כוח, דינמיקה, בטיחות, עיצוב, הכול", כך ד"ר פיטר מרטנס, ראש מחלקת הנדסה בוולוו. "העלינו את הרף בכל מישור אפשרי בתחומי האיכות והיכולות שלו", כך הוסיף.

למרות המימון הסיני, ה-XC90 יצא את המפעלים בשוודיה. הוא גדל ביחס לדור היוצא, למעט בסעיף הגובה שם קוזז קלות. השלדה של ה-XC90 היא הבטיחותית ביותר שוולוו אי פעם ייצרה, ומשלבת תרכובות מחוזקות מבורון שלטענת וולוו עדיפות מאלומיניום בשל חוזקן בזמן תאונה. למרות זאת, הוא קל יותר ב-130 ק"ג מכל מתחריו בסגמנט.

תא הנוסעים של ה-XC90 מייצג פילוספיה מהפכנית מבחינת ווולוו. בצעד יוצא דופן, נטשו את הקונסולה המוברשת והמרחפת לטובת מראה מונגש שבמרכזו צג מרכזי מרשים - כמעט בגודלו של טאבלט, עם שילוב של לוח מחוונים דיגיטלי מלא. איכות החומרים מוקפדת כמובן, כמו גם הפינישים הקטנים, ומטבע הדברים יהיה זה בין הקרוסאוברים המבודדים ביותר שינועו על הכביש. אגב ענייני האזנה, ניתן להזמין את הרכב עם מערכת שמע של 'באוורס אנד ווילקינס' עם 19 רמקולים.

פרט נוסף שוולוו מציינת, הוא שהשורה השלישית לא תאלץ מבוגרים להתקפל בחוסר נוחות משווע. לדברי אחד מבכיריה, ניתן להושיב בנוחות יחסית אדם שקומתו כ-1.70 מ' לערך, מה שגורס כי לפחות לנשים לא תהיה בעיה להשתחל בין השורות (וילדים בפרוש ירגישו בבית).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנוסעים בשורה השלישית יקבלו גם בקרת מיזוג נפרדת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנועים, בטיחות

המידע הטכני המלא טרם פורסם, אולם תחת מכסה המנוע של ה-XC90 שוכנת משפחת ה-'דרייב-E' המשופרת. הכוכב המרכזי הוא מנוע היברידי רב עוצמה - T8, המשלב בנזין וחשמל ומחלץ תפוקה מרבית של 400 כ"ס, ומאפשר נסיעה על המנוע החשמלי לטווח של כ-50 קילומטרים. סגל המנועים הסטנדרטי, כולל יחידות 4 צילינדרים טורבו בנזין עם הספקים שינועו בין 245 ועד 330 כ"ס בחיבור לתיבות הילוכים אוטומטיות 8 מהירויות. גרסת ה"כניסה" תהיה ה-D4 טורבו דיזל הנעה קדמית עם כ-190 כ"ס ועד 230 כ"ס.

החידושים הדרמטיים, כמו תמיד, ימצאו במעטפת הההגנה. וולוו משיקה עם ה-XC90 מספר מערכות חלוציות ברכב בייצור סדרתי. הראשונה, היא בקרת התרעה מפני התנגשות עם רכב שמגיח במהירות מול הנהג בצומת. במקרה וזה מאחר בתגובה, המחשב מזהה בטרם עת מה עשוי להתרחש, ובולם את המכונית. המערכת השנייה, מנטרת שינוי פתאומי בתוואי תחת הגלגלים, ובמידה והרכב "פוזל" במפתיע אל השוליים וגולש לשביל צדדי ועמוק, הבקרה נדרכת לקראת תאונה (חיזוק חגורות בטיחות ומנגנונים סופגי אנרגיה במושבים).

ה-XC90 משמש גם ככר הזינוק לפלטפורמת הנהיגה האוטונומית של וולוו. מלבד חניה עצמאית מבוקרת מחשב, וולוו כיילה את רכב הפנאי לאוטומציה מלאה, לפחות ליום בו תכנסנה המערכות הללו לשימוש נרחב. "כל הטכנולוגיות שהוטמעו כאן מקדמות אותנו ליעד חשוב ביותר: אפס הרוגים בתאונות דרכים עד שנת 2020", כך מדגיש מרטנס. בשלב זה, מסוגל ה-XC90 לעקוב בגפו אחר תנועה עירונית מפוקקת ולהפעיל מצב "זחילה" תוך שמירת מרחק בטיחותי מהרכב לפנים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

תחזיות

ה-XC90 יסייע להכפיל את מכירותיה של וולוו לאיזור ה-800 אלף מסירות עד שנת 2020, ולשפר את מאזן ההכנסות ב-8%. בתמחור של 50 אלף יורו לדגם בסיס, הוא יצא למאבק מול ב.מ.וו X5, אודי, ריינג' רובר וחבריהם על משבצת הפרמיום שנשלטת כמעט ללא עוררין על ידי היצרניות הגרמניות המובילות. המכירות הראשונות בעולם תהיינה ב-3 בספטמבר; וולוו הקצתה 1,927 עותקים (מחווה לשנת הקמתה), כאשר כולם יעלו למכירה מקוונת באתר החברה.

לישראל, יגיע הדגם בתחילת שנת 2015, כך מסרה היבואנית מאיר לוואלה! רכב. המחירים טרם נקבעו.

עוד הרבה על וולוו בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully